Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppsett av D-link DI-624+


Anbefalte innlegg

i går mottok jeg med stor glede og fine forventninger en ny hjemme pc! top of the art, med følgende tråløs router (D-link DI-624+) og medfølgende usb-adapter (DWL-G122) installasjon av denne gikk glatt, men! for å konfigurere routeren eller hva den "wizarden" brukes til, må jeg koble med opp på http://192.168.0.1 i web browsern min... dette funket første gang, men får ikke gjort det igjen! noen idéer? IE lar meg ikke komme videre uten å koble opp til internett, (noe jeg ikke får til med routeren koblet i, for han kommer ikke lenger enn "connecting to WAN-miniport") og Firefox bare stanser meg... noe hjelp eller tips\forslag er meget øsnkelig! :(

 

PS.

 

Enhver form for hjelp med å sette opp nettverk med 1 trådløs og 1 ethernet hadde vært meget hjelpsomt. HAR lest F.A.Q., men som sagt: kommer ikke lenger! :S

Endret av Stiggyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

åpne internet explorer. Klikk på "verktøy", "internet alternativer", "forbindelser" ... huk av for "aldri slår et nummer".

 

Etterpå må du sørge for at maskinen (nettverkskortet) har en IP-adresse av type 192.168.0.x (192.168.0.2). Det kan du sette manuellt hvis du ikke får dette tildelt.

 

Så prøv å åpne webgrensesnittet til routeren igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...