Gå til innhold

Programvare som burde eksistere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste ideer er vel utført allerede, men her er noe jeg savner (som jeg enda ikke har funnet iallfall)

 

 

Du setter i en DVD-film. Programmet spør deg hva som kan kuttes bort. Deretter komprimerer det alt så lite som nødvendig, og brenner ut en ny film til deg på en single layer plate.

 

 

Mat er jo noe alle trenger. Hva med et program der man kan skrive inn hva man liker å spise.. Deretter setter det opp forslag til hva man kan og bør spise (etter gitte livsstiler, f.eks. "litt usunt" eller "kjernesunt"), uten å måtte trykke i seg broccoli (hei, Stewie) og annen dritt. Eventuelle kombinasjoner som at hvis man eter en pose potetgull en dag, må du være litt sunnere de neste dagene.

 

 

Mer kommer etterhvert som jeg kommer på det...

 

 

EDIT:

En tv-guide som skrivebordsbakgrunn (eller eget vindu) uten bruk av Samurize e.l.

Ikke masse script man må skrive selv, men hvor man kan klikke på et knippe kanaler for å legge dem i listen sin, så man får en fin oversikt av hva som går hvor uten masse andre (forstyrrende) kanaler. Konfigurerbart utseende (plassering av kanallistene i forhold til hverandre i vinduet). Gjerne med søkefunksjon.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Et skikkelig salgs- logistikk- CRM- QM- og økonomi system med aktiv rapportering for små og mellomstore bedrifter. Har har jobbet med slike ting i over 20 år, og det eneste som har vært i nærheten av det jeg kunne tenke meg er et system kalt DIAS (Dialogorientiertes Informations und Auftrags System) som dessverre døde med opphavsmannen for vel 10 år siden.

 

Vi bruker i dag SAP, som i utgangspunktet er et bra system, men er alt for komplisert for vanlige brukere. Selv store bedrifter (Les 1000+ ansatte) har problemer med implementeringen fordi SAP har for liten peiling på det praktiske og kundene har for liten peiling på det EDB tekniske. Når leverandør og kunde av slike systemer ikke forstår hva de snakker sammen om, blir det problemer når tusenvis av parametre skal settes opp. Alt annet jeg har sett er i beste fall middelmådig; Multisoft, Penguin, Mammut, MOCS, you name it...

 

Noen her som er bra på Oracle, SQL e.l. og kunne tenke seg å bli rik? ;)

Lenke til kommentar

Dette finnes nok også allerede, menmen...

 

 

Et antivirusprogram eller en brannmur som også fjerner spyware like bra som Ad-aware og Spybot.

 

Jeg bruker pr. i dag NOD32 og Outpost, men finner fremdeles (en sjelden gang) spyware som Ad-aware og/eller Spybot finner og fjerner.

 

 

Men "problemet" for meg er at jeg er så fornøyd med NOD32 og Outpost at jeg sikkert ikke bytter på lenge likevel. Med mindre det kommer et nytt superprogram med alle disse funksjonene, og som krever like lite ressurser da :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...