Gå til innhold

Feil i event viewer - NETLOGON


enl

Anbefalte innlegg

Får opp denne feilen i event viewer:

 

"Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available."

 

Dette er veldig rart, siden serveren er en DNS-server, og DNS fungerer på alle klientene. Serveren fungerer ikke som DHCP-server, da bredbåndsruteren har dette.

 

Serveren er domeneserver og kjører terminal services med citrix metaframe XP. Bortsett fra dette fungerer serveren utmerket :)

 

EDIT: Bruker Windows 2000 Advanced Server :blush:

Endret av enl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar du allerede har dobbeltsjekket at den bruker seg selv som DNS-server?

At den bruker seg selv som DNS-server? Hvordan gjør jeg det? Har forsøkt å angi ip-adressen til serveren under egenskaper for TCP-IP, men det virker ikke som den "bryr" seg om dette :ermm:

Lenke til kommentar

Du må sjekke under Administrative tools--DNS.

Under DNS sonen skal det ligge en A record for Serveren på like linje som klientene.

Det skal også ligge en SOA (Start of Authority) og en NS (Name server) record.

Ville anta at disse ligger der så lenge DNS funker ellers.

Mest sannsynlig er det at Servern ikke ligger der.

Lenke til kommentar
Du må sjekke under Administrative tools--DNS.

Under DNS sonen skal det ligge en A record for Serveren på like linje som klientene.

Det skal også ligge en SOA (Start of Authority) og en NS (Name server) record.

Ville anta at disse ligger der så lenge DNS funker ellers.

Mest sannsynlig er det at Servern ikke ligger der.

Det kan stemme, tror ikke den ligger oppført der. Skal se på det når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Jeg antar du allerede har dobbeltsjekket at den bruker seg selv som DNS-server?

At den bruker seg selv som DNS-server? Hvordan gjør jeg det? Har forsøkt å angi ip-adressen til serveren under egenskaper for TCP-IP, men det virker ikke som den "bryr" seg om dette :ermm:

Kjør "ipconfig /all" og se hva den oppgir som DNS-servere. Hvis den oppgir noe annet enn sin egen ip-adresse som DNS-server så er feilen funnet. ;)

 

Serveren skal opprette sin egen A-record når alt er konfigurert riktig.

Lenke til kommentar

Har funnet ut av det nå. Feilmeldingen forsvinner når jeg legger inn adressen til serveren under egenskaper for TCP/IP(statisk DNS).

 

Problemet var det at dette opphørte når serveren ble startet på nytt, og synderen var konfigurasjonsprogrammet til det trådløse 3Com-kortet som står i maskinen. Når dette ble deaktivert i oppstarten, slapp jeg feilmeldingen :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...