Gå til innhold

Filer borte fra harddisken


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter med min eksterne harddisk, som nå er plassert inne i pc'en.

 

Filene blir borte fra disken under bruk av pc'en. Når jeg restarter pc'en, kjører den en ekstra kontroll på denne harddisken, hvor han retter opp feil og reinstallerer alle filene. Når dette er 20.000 filer blir det litt mye venting.

 

Problemet mitt er at dette skulle være en ekstern harddisk, og dermed blir ikke filene rettet opp ved restart av pc'en, når harddisken er satt inn via USB 2.0 eller firewire portene.

 

Hva kan dette komme av? Har nylig tatt virusscan av pc'en, fant kun 7 virus :p men de skal være borte nå, men filer forsvinner alikevel.

 

HJELP!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje det er virus på den som ikke er ekstern? Eller kanskje du har et dårlig eller uoppdatert anti-virusprogram? Eller så er det kanskje noe feil på disken. Mulig du må reformatere, men ikke stol på meg :whistle:

prøv først å scann alle diskene dine, eventuelt med flere anti-virusprogram

Endret av Erik_Lothe
Lenke til kommentar

Lastet ned nytt norton antivirus-program for to dager siden og kjørte dette både på C: og F: Så det skal være i orden det.. Har nylig formatert disken også.. hmmm...

 

uff vil helst unngå å formatere en gang til.. må legge inn 100Gb på nytt.. Alt ligger på cd'er.. dvs. 140 cd'er som må overføres enda en gang til..

Lenke til kommentar

Får internett hjeme i morgen, så da blir det enklere å laste ned programvare for å få sjekket feil..

 

Disken er kun 1 måned gammel. Første gang jeg har lagt noe inn på den.. Hardisken er av typen: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM.

 

Oppretting av filer blir gjort automatisk av windows før man kommer til innlogging!

 

Jumperne står på auto.. men har dette noe å si når den blir benyttet som ekstren harddisk? Kobler jo da harddisken opp via usb 2.0 eller firewire!

 

Wild

Lenke til kommentar
Oppretting av filer blir gjort automatisk av windows før man kommer til innlogging!
Skjønner ikke hva du snakker om her...

Tror du har mer virus /trojanere eller noe.

Jumperne står på auto.. men har dette noe å si når den blir benyttet som ekstren harddisk?
Nei...jeg tenkte at hvis du flyttet disken inn i maskinen sååå.... :hmm: Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Disken er kun 1 måned gammel. Første gang jeg har lagt noe inn på den.. Hardisken er av typen: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM.

Kun en partisjon? Har hatt et lignende problem selv med en ekstern 200GB som skulle flyttes til å bli intern. Etter at den var satt i den stasjonære så diskmanager i Windows bare de første 137GB, mens den tilsynelatende viste 200GB i utforsker. Dette medførte at hver gang det ble skrevet til disken ødela den andre filer når windows kjørte en disksjekk ved oppstart (FAT ble feil). Om det bare vises 137GB hos deg, så er nok mangelen 48Bits LBA problemet. Se stickyen øverst om 'manglende' hardiskplass.

 

Edit: Leste ikke nøye nok. Så ikke at du hadde hatt virus, og at du mistet filer selv om den var satt som ekstern. Da er vel ikke mitt forslag problemet.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har kun en partisjon.. men disken viser normalt 186 Gb.. så det skal være riktig det.. Dette var vel et problem med windows, men ble vel rettet opp i SP1. Så den skal være grei den..

 

Oppretting av filer blir gjort automatisk av windows før man kommer til innlogging!

 

Skjønner ikke hva du snakker om her...

 

Når pc'en restartes.. på vei inn til innlogging kjører windows en sjekk av disken (som filene mangler på) .. Står at han retter opp feil på den og den filen.. når kontrollen av denne disken er ferdig kommer jeg inn til innloggingen.. hmm.. kan sikkert forklare dette på en bedre måte, men har ikke internett hjemme enda.. men i kveld.. kanskje!!! :yes:

 

men det er nok fulgt mulig at jeg har flere virus.. skal formatere hele maskinen når jeg har fått meg internett hjemme!!!

 

Wild

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...