Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Internett Connections til en Linje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg tenkte også, jeg kjører foresten Windows XP Pro, glemte jeg å si, sikkert ganske relevant:)

 

 

Edit:

Kom en post der gitt:

Nei, har ikke mulighet til å sette opp Linux, men det burde vel finnes et program som kan fordele packet mån' tro?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Dersom begge linjene går inn på din pc... Er det ikke mulig å bare brokoble netverkskortene? Eller skaper det trøbbel?

 

Høyreklikk på My Network Places, velg Properties.

Merk begge tilkoblingene, høyreklikk og velg bridge connections.

 

Jeg tar ikke ansvar... :p

 

EDIT: Når jeg tenker meg om, så vil dette mest sannsynlig ikke fungere, da man som sagt har to globale ip-adresser å tenke på.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Hvis du har en 700 kr til overs så kan du kjøpe deg en Linksys wrtg54s.

Så legger du inn sveasoft sin firmware (www.sveasoft.com), den fungerer ypperlig til å koble sammen to helt forskjellige internett tilkoblinger slik at de kan brukes som én. Finnes flere suksess historier på forumene dems, blant annet sammenkobling av DSL og kabel-tv internett osv.

 

Som en bonus får du da også en veldig god trådløs router :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
en maskin kan fint ha flere IP adresser så jeg ser ikke grunnen til at dere maser om at det ikke går grunnet flere IP adresser.

 

EDIT:

et nettverkskort altså, kan ha flere IP adresser

Vel, med god grunn at det mases. En PC kan bare ha en default gateway.... Så dersom dette skal gå i praksis må routern som skal dele denne linjen lage en "fake" default gateway vha. NAT f.eks.

 

Har prøvd dette i praksis på Checkpoint NG, men der kunne ikke en og samme bruker ta opp all bandbredden fra begge linjene, men kun en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...