Gå til innhold

3 disker, dele opp i 2?

TarjeER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Får nå snart min 3. disk. Disse har jeg.

Maxtor 80 GB

Western digital 200 GB

Seagate Barracuda 200 GB

er det mulig at jeg foreksempel deler diskene på bare 2 partisjoner?

altså:

180 GB

300 GB

Går det?

Hva skal til?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal gå ann å "Stripe" diskene ja, ihvertfall hvis du bruker Windows XP

Striping er RAID0 som absolutt ikke funker på den måten, må nok bruke JBOD(Just a Bunch of Disks) slik at de blir som en disk og deretter dele de opp i partisjoner. Til dette må du da ha en raid-kontroller som alle diskene står på og støtter JBOD.

Skrevet (endret)

Hmm, så vidt meg bekjent går vel dette ikke. 2 fysiske disker må nok sees på som to forskjellige partisjoner ja. Mulig det finnes noe program som kan slå dem sammen, men ettersom dette ikke er noe som jeg vil tro støttes av Windows (om du kjører det) direkte, kan vel det skape noe trøbbel vil jeg tro.

Som sagt tidligere her, kan du få det til med en RAID kontroller, om du har dette.

Men sjekk Partition Magic eller noe slikt program og les litt i dokumentasjon, mulig du kan få det til. Mne tipper du må krype til korset og bruk 3 "partisjoner".

Mosher'n

Endret av mosher
Skrevet

Du kan bruke dynamisk disk-funksjonaliteten i XP til å gjøre dette vil jeg tro, men det vil jeg sterkt fraråde. Sett dem opp som vanlige disker og bruk en partisjon per disk, da slipper du krøll ved reinstallering/nyinstallering av Windows.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...