Gå til innhold

Kjøp av videokamera til ca 4000-5000kr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha nytt DV-videokamera til ca 4000-5000kr og lurte på hva som er det beste kameraet i denne prisklassen?

 

Brukervennlighet, videokvalitet og batterilevetid er viktigst, stillbildekvalitet er ikke så viktig.

 

Jeg skal til USA :D , så jeg hadde tenkt å kjøpe ett der, da blir det vel endel billigere enn her i Norge :cool: .

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Sony DCR-HC40 kamera jeg er utrolig godt fornøyd med...det koster vel rundt en 5000 kr i norge....Det er veldig god bildekvalitet, eget minnekort til stillbilder(...), ikke noe sinnsykt zoom, men mer enn du trenger egentlig....(den er på 10x optisk), og en veldig god bildestabilisator...

Lenke til kommentar
Jeg skal til USA :D , så jeg hadde tenkt å kjøpe ett der, da blir det vel endel billigere enn her i Norge

I usa bruker de NSTC-system og ikke PAL som brukes i Europa. Hvis du "må" kjøpe i USA, så kjøp et PAL-kamera.

 

Hvis du er usikker, så jeg anbefaler du dropper tanken å kjøpe en over the dam.

Lenke til kommentar
Jeg skal til USA :D , så jeg hadde tenkt å kjøpe ett der, da blir det vel endel billigere enn her i Norge

I usa bruker de NSTC-system og ikke PAL som brukes i Europa. Hvis du "må" kjøpe i USA, så kjøp et PAL-kamera.

 

Hvis du er usikker, så jeg anbefaler du dropper tanken å kjøpe en over the dam.

Takk for tipset.

 

Det var jeg ikke klar over. :roll:

Lenke til kommentar

På camcorder-sidene (de med testen av Sony DCR-HC85) kan en se at den amerikanske versjonen av hc85 sliter med lysømfintlighet og grovkornethet. En ting er at kameraet IKKE kan skiftes til å være et PAL-kamera (for de som håpet på det). En annen ting er at Sony sliter med å få NTSC-versjonen av HC85 til å funke. Tenkte på det samme (å kjøpe kameraet der borte) inntil jeg snublet over denne hardware-feilen i den amerikanske versjonen.

 

Forøvrig takler visstnok de fleste nye tv-apparater NTSC-signal, og en unngår problemet når en brenner de ferdige produktene over på DVD, så problemet med NTSC er mer når man ønsker å koble kameraet rett på en tv som er mer enn fire år gammel for å vise hva en har filmet.

 

Men altså, om en ønsker å finne dette kameraet billigere enn det en får kjøpt i Norge (minimum 8.300,-) så får en reise til Tyskland eller videre sør i Europa (så en får et PAL-kamera, det som formelt heter Sony DCR-HC85E).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men altså, om en ønsker å finne dette kameraet billigere enn det en får kjøpt i Norge (minimum 8.300,-) så får en reise til Tyskland eller videre sør i Europa (så en får et PAL-kamera, det som formelt heter Sony DCR-HC85E).

 

Det er helt korrekt at kameraet heter Sony DCR-HC85 i USA med NTSC system og i Europa Sony DCR-HC85E PAL system. Men det er enkelt og greit og bestille

Sony DCR-HC85E PAL system fra nettbutikk i USA. Så visst du har en fast oppholdsadresse i USA når du er på ferie, skulle det ikke være problmer og få bestillt dette.

Visst du da har slektninger du skal besøke, kan du jo bestille dette i forkant slik at dette ligger klart til bruk for din USA ferie når du ankommer.

 

Kommer sannsynlig selv til og bestille et PANASONIC NVGS120 / NVGS 200 fra leverandør i USA med PAL system, venter på bekreftelse i forumet om dette har Analog / Digital konvertering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...