Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hei! Jeg bare lurte på om hvordan jeg slår firewallen helt AV på denne gatewayen? Siden jeg har noen problemer. Vet ikke om det skyldes firewallen, men det går ikke ann å være 2 pc'er på samtidig. Eller begge får internett forbindelse, men det går bare ann å være på msn. Når jeg går inn på routern og velger firewall, så ser jeg ingen steder hvor jeg kan slå den helt av... bare noen alternativer. Det er 1 stk trådløs pc og 1 stk vanlig. Det nøyaktige navnet på gatewayen er 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g. Håper noen kan hjelpe meg snarest
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Håper noen kan hjelpe meg snarest Har neppe noe med brannmuren og gjøre, beskriv problemet litt mer i detaljer. Kommer bare en PC på nettet av gangen?
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Håper noen kan hjelpe meg snarest Har neppe noe med brannmuren og gjøre, beskriv problemet litt mer i detaljer. Kommer bare en PC på nettet av gangen? Ja, eller begge kommer egentlig på nett. Men kan ikke den ene gå på web sider så kan den andre. Men begge får gått på msn. Jeg skjønner ikke noe Det var en dag alt funka som det skulle og begge fikk brukt internetten, men dagen etter ble det sånn tull igjen. Det er normalt den som slår på pc'en først som får brukt internetten fult. Mens den andre pc'en kan bare gå på msn. Den gangen det funka var da jeg drev å testa med de alternativene. Jeg kryssa av for alt nesten og da ble det bra. Men som sagt så ble det sånn som det gamle dagen etter.
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Ja, eller begge kommer egentlig på nett. Men kan ikke den ene gå på web sider så kan den andre. Hvilken ISP bruker du? Online?
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Ja, eller begge kommer egentlig på nett. Men kan ikke den ene gå på web sider så kan den andre. Hvilken ISP bruker du? Online? Har Online ADSL fra telenor
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Har Online ADSL fra telenor Prøv og sett opp Online sin proxyserver i din nettleser, det vil antagelig løse problemet. Hvis du bruker PPPoE i routeren kan du se om du kan endre MTU-verdien til 1492 men jeg husker ikke om din router har dette.
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Oki. Men når jeg skal f.eks spille CS så kommer det opp en melding "Server verification failed". Den meldingen kommer opp selvom bare jeg er koblet til. Vet du hva det er? Det må da være noe med brannmuren? Jeg vil egentlig ha den av uansett for det tar veldig lang tid å sende og motta filer. Det står liksom ikke noe AV/PÅ knapp inne på routern, så er litt vanskelig å få slått den av da Du vet ikke om noen måte å slå den av på da?
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det står liksom ikke noe AV/PÅ knapp inne på routern, så er litt vanskelig å få slått den av da Du vet ikke om noen måte å slå den av på da? Du har en avkryssningsboks hvor du disabler brannmuren på alle disse som jeg har sett, men i sin natur er NAT-routere en form for enkel brannvegg og dette kan ikke skrus av, så du må åpne porter osv.
Thorvald Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hvor har du koblet opp modemet? Eg vil tippe på at du har satt den inn i port 1,2,3 eller 4 på routeren. Da vil den fungere som en switch og du vil ikke kunne bruke routeren på en skikkelig måte.
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hvor har du koblet opp modemet? Eg vil tippe på at du har satt den inn i port 1,2,3 eller 4 på routeren. Da vil den fungere som en switch og du vil ikke kunne bruke routeren på en skikkelig måte. Jeg har satt kabelen fra modemet inn i DSL (eller hva det heter) hullet på routern. EDIT: Hmm, kanskje det er fordi jeg har et ganske gammelt modem? Har et nokia modem som jeg fikk fra telenor for minst 2 år siden. Endret 5. desember 2004 av Nicklas
Thorvald Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 På internet settings inne på routeren. Hva har du på IP Allocation Mode:
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 EDIT: Hmm, kanskje det er fordi jeg har et ganske gammelt modem? Har et nokia modem som jeg fikk fra telenor for minst 2 år siden. Det har ingen betydning at modemet er gammelt. Har du prøvd og sette opp Ie eller hva du bruker med online sin proxy?
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Vent litt, sjekker med den andre pc'en... Imens; Her er modemet og hvordan jeg har koblet:
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 (endret) EDIT: Akkuratt nå har jeg kobla min PC rett inn i modemet, for at jeg skulle få gått på hw.no... Endret 5. desember 2004 av Nicklas
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 EDIT: Hmm, kanskje det er fordi jeg har et ganske gammelt modem? Har et nokia modem som jeg fikk fra telenor for minst 2 år siden. Det har ingen betydning at modemet er gammelt. Har du prøvd og sette opp Ie eller hva du bruker med online sin proxy? Jeg har satt det opp slik det stod i manualen til routern
agvg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg har satt det opp slik det stod i manualen til routern Joda, men der står det ikke noe om Online sin proxy. adressen til den er proxy.online.no port 8080
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 På internet settings inne på routeren. Hva har du på IP Allocation Mode: Jeg har satt PPPoE (dsl providers only) etellerannet her. @agvg: Oki, jeg prøver det
Nicklas Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Ehmm... hmmm Nå kobla jeg ifra på min egen PC, så tok jeg kabelen fra min PC inn i routern og nå plutselig funker alt Jeg skjønner ikke noe Men jeg kan tenke meg at om jeg rebooter pc'ene så er alt helt teit igjen.
Thorvald Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hvis du kobler modemet rett i pc`en må du da trykke "koble til" for og komme på nett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå