Gå til innhold

Prosjekt EX Case


Anbefalte innlegg

Prosjekt Exlusive Case

 

Her kommer en ny tråd i serien av prosjekter fra min side. Denne blir derimot ikke billig i mange øynes, men jeg skal få den så billig så mulig seff. Det er materialen som har skylden for dette. Men her kommer noen løsninger på dette som gjør det billigere enn det ser ut..

 

Som noen av dere vet som har fulgt med på mine prosjekter, så er ikke alt samlet inne i "kassa". Fortiden så står vannkjølinga mi i ei melkekasse ved siden av Addtronics kabinettet mitt.

 

Siden kabinettet mitt er litt dyrt, så var casemod uaktuelt. Planen har hele tiden vært og bygd ett nytt kabinett. Men hvilket design?

 

Kriteriene:

- Stort

- Stilfullt

- uvanlig

- Klassisk

- Ekslusivt

 

Planen var lenge å lage det i tre, noe alla mahogny dream på ok.no. Men siden jeg ikke er snikker, så gidder jeg ikke det:)

 

Da var turen for å kikke litt på forskjellige materialer. Det jeg satser på atm blir messingplater. Her kommer noen løsninger grunnet ganske dyre plater. Kommer senere :smile:

 

Har forskjellige ideer om hvordan jeg skal få cdrommene stilige.

- skjule de

- Lage nye fronter

Noen tips?

 

I denne tråden vil det komme oppdateringer underveis.

 

Tilbakemeldinger ønskes:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-01 15:03, SirHartge skrev:


Har forskjellige ideer om hvordan jeg skal få cdrommene stilige.

- skjule de

- Lage nye fronter

Noen tips?


 

Se på G4 maskinene til Apple. De skjuler disse enhetene bak ei vippeluke. Det er jo en slags stealth mod da, bare at istede for å lime på 5.25" lokkene så lager du en vippefunksjon slik at skuffa dytter ned et deksel. For å få luka opp igjen så setter du på noen fjærer som drar luka opp.

 

ok litt rask forklaring, men satser på at du skjønte tegninga :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Anders Leipsland skrev (2002-06-01 15:22):


Se på G4 maskinene til Apple. De skjuler disse enhetene bak ei vippeluke. Det er jo en slags stealth mod da, bare at istede for å lime på 5.25" lokkene så lager du en vippefunksjon slik at skuffa dytter ned et deksel. For å få luka opp igjen så setter du på noen fjærer som drar luka opp.


ok litt rask forklaring, men satser på at du skjønte tegninga :smile:


 

En ting som jeg har sett og gjort er og sette en sånn ting som sitter i ubrukte 5.25 skuffer og Lime den uten på CDrommen.

Du ser ikke at det er en CDrom der og det tar 10min.

Det eneste minuset jeg finner er at du må trykke på dekslet for og åpne cdrommen ,men det er bare og dra noen ledninger til et annet sted i kabinettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 01:35, Corleone skrev:

Quote:


CFD skrev (2002-06-01 16:30):

En ting som jeg har sett og gjort er og sette en sånn ting som sitter i ubrukte 5.25 skuffer og Lime den uten på CDrommen.


 

Jeg synes det ser ufattelig harry ut.

 

Nja, kan diskuteres. På vanlige tower er det ikke spesielt fint men på Vapochill der cd-rommene sitter lengre inn en selve dekselet er det bedre og ha lokk foron. Vil ikke kalle det harry, ordet harry har jo blitt helt vanna ut, alt man ikke liker kaller man harry. Smak og behag spørs du meg

Lenke til kommentar

Quote:


Bøgge Bakken skrev (2002-06-02 10:14):

Nja, kan diskuteres. På vanlige tower er det ikke spesielt fint men på Vapochill der cd-rommene sitter lengre inn en selve dekselet er det bedre og ha lokk foron.


 

Det tror jeg gjerne :smile:

 

Quote:


Vil ikke kalle det harry, ordet harry har jo blitt helt vanna ut, alt man ikke liker kaller man harry. Smak og behag spørs du meg


 

Når jeg sier harry, så mener jeg harry. Litt vanskelig å forklare meninga av ordet, men snodig, og noe som en bone kunne finni på, er vel ei relativt god forklaring.

Lenke til kommentar

Spesiel cdrom:

Lag et nytt deksel som står i stil med resten av fronten på kabinett, lodd inn en blå lyssterk LED, koble fra knappen for å ta inn og ut cdrom-luken og lag et egent panel med brytere(og selfølgelig ikke bruk de samme bryterne, bruk heller vippebrytere med automatisk retur,eller hva som faller i smak for kabinettet/deg) til disse!

 

Da har du noe som ikke mange andre har!! :smile: :cool:

 

:eek: Men det e jo kansje litt risky å lodd i cd-romen da :eek:

Lenke til kommentar

Mekk hele greia i magnesium eller titanium, hadde vært svinaktig rått :smile: og sinnsykt dyrt

 

 

....og ingen ville hatt maken...

med en titanium case hadde du aldri trengt å bekymre deg for at den skal knekke sammen ihvertfall...neppe noen fare med karbonfiber heller vis du skulle prøve det....

 

magensium er jo genialt, det demper støt og vibrasjoner, perfekt for en pc.....

 

bare å gå på jakt :grin:

Lenke til kommentar

Quote:



Se på G4 maskinene til Apple. De skjuler disse enhetene bak ei vippeluke. Det er jo en slags stealth mod da, bare at istede for å lime på 5.25" lokkene så lager du en vippefunksjon slik at skuffa dytter ned et deksel. For å få luka opp igjen så setter du på noen fjærer som drar luka opp.


 

En artig og enekl løsning, men hvor mye klarer motoren i cd-skuffen å dytte? Døra/luka bør da gå lett opp og ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...