FuglFøniks Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Heisann, Som topicen sier, så har jeg en HDD (D:), som oppfører seg merkelig. Etter omtrent hver (om ikke hver, er ikke helt sikker) så starter chkdsk på akkurat denne disken. Inatt hadde jeg tenkt å sette på litt defragmentering, da det er lenge siden sist. Jeg startet analysering av denne D: disken, og får da opp vedlagt bildet. Jeg starter chkdsk, og prøver igjen. Restarter (med chkdsk da også...), og prøver igjen, fortsatt denne meldingen. Kan disken min være døende? Redd for den!
HAL2002 Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Du må kjøre commandoen chkdsk /f for at programmet skal rette feilen. Uten /f rettes ikke feilen, men den blir kun oppdaget. Dette gjør du i command prompt
FuglFøniks Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Du må kjøre commandoen chkdsk /f for at programmet skal rette feilen. Uten /f rettes ikke feilen, men den blir kun oppdaget. Dette gjør du i command prompt Jeg har forsøkt. Men hva bruker liksom disken? Skjønner ikke helt... Har som sagt forsøkt med rs og chkdsk i oppstarten, uten hell.
FuglFøniks Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Ingen som får noen lyse ideer? Må finne ut om jeg skal kjøpe en backupdisk, og det fort!
Fredrik Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Kjør diagnostic fra produsenten av disken. Se på sidene til produsenten. Man lager da en bootdisk og kjører programmet derfra.
Muffinman Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Ingen som får noen lyse ideer? Må finne ut om jeg skal kjøpe en backupdisk, og det fort! Har du ikke backupdisk fikk jeg en lys ide akkurat nå faktisk: Kjøp en uansett! Disker er billige og datatap er dyrt, eller i det minste surt. Så kan du jo flytte det du er redd for på ny disk og bruke den tvilsomme til mindre viktige ting. F.eks. til saker du ikke er redd for, men vil share på f.eks. dc.
Fredrik Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Ingen som får noen lyse ideer? Må finne ut om jeg skal kjøpe en backupdisk, og det fort! Har du ikke backupdisk fikk jeg en lys ide akkurat nå faktisk: Kjøp en uansett! Disker er billige og datatap er dyrt, eller i det minste surt. Så kan du jo flytte det du er redd for på ny disk og bruke den tvilsomme til mindre viktige ting. F.eks. til saker du ikke er redd for, men vil share på f.eks. dc. Hjemmevideoer og feriebilder, mener du? Selv om disker er billig så er det ikke nødvendig å kjøpe ny.
FuglFøniks Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Trenger en til uansett, så vil slippe kjøp av to... Men skal teste det du sa Fredrik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå