Gå til innhold

x850 xt spørsmål


simalarion

Anbefalte innlegg

Må seff skaffe meg et slikt, det startet med at jeg kjøpte standard x800pro som er et dritt kort rett å slett, byttet de til 68000 2400 golden sample som kjører på ultra hastighet.

 

Spørmålet er om noen har hørt noe nytt, hva de kommer til å koste i Norge, ytelelse forbedring, kommer nvidia med noen svar i nærmesete fremtid?, alt rundt det om er greit å vite når jeg nå selger mitt kort for å kjøpe et x850xt.

 

All info er velkommmen!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehhh alle vet at et standard x800pro kort som må hardmoddes (dette gikk rett i dass for de fleste som prøvdet) fra 12 pipes ikke hamler opp med nvidias serie.

 

Men du kan kjøpe et pe* kort, som utrolig nokk ikke pipsene er kuttet på pluttselig, og softmodde det å muligens få et kort som 6800 2400 hvis du er heldig, men garnatien er gått i dass, sier seg selv hva du velger (om ikke du er en overklokker, men da er også 6800le en god kandidat og her får du mye for pengene)

 

 

Med denne posten gjelder ikke det så drit i det!!, dette er utdiskutert for lenge siden, ønsker meg et x850xt nå

 

Edit: du burdet begrunne hva du mener før du kommer med den provoserendet :roll: smilleyen

 

*=betyr i utganspunktet at det har støtte for tv-in, og skall ikk ha noen med ytelsen åg gjøre

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Er flere poster om disse korta. Og anandtech har en test av dette vs de gamle x800 korta. Lite spesiellt med disse korta over de gamle bortsett fra litt raskere core og mem og enorm kjøler på xt og xt pe versjonene. Tror ikke du tjener så mange prosentene på å bytte ut med det du har når det klokker til ultra speeds. Men vil du svi masse penger så er det jo rette kortet. Det kommer til å bli like dyrt iallefall som x800xt når det kom. 5000+++. Var vel ca 4.5% bedre ytelse på det meste over det gamle kortet x800xt. Test av x800xt vs x850xt pe

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
ehhh alle vet at et standard x800pro kort som må hardmoddes (dette gikk rett i dass for de fleste som prøvdet) fra 12 pipes ikke hamler opp med nvidias serie.

 

Men du kan kjøpe et pe* kort, som utrolig nokk ikke pipsene er kuttet på pluttselig, og softmodde det å muligens få et kort som 6800 2400 hvis du er heldig, men garnatien er gått i dass, sier seg selv hva du velger (om ikke du er en overklokker, men da er også 6800le en god kandidat og her får du mye for pengene)

 

 

Med denne posten gjelder ikke det så drit i det!!, dette er utdiskutert for lenge siden, ønsker meg et x850xt nå

 

Edit: du burdet begrunne hva du mener før du kommer med den provoserendet :roll: smilleyen

 

*=betyr i utganspunktet at det har støtte for tv-in, og skall ikk ha noen med ytelsen åg gjøre

Trodde du var så strålende fornøyd med Nvidia jeg... Du gikk ihvertfall ut og sa Nvidia er kjempe bra i HL2 og Ati kunne bare legge seg...

Lenke til kommentar
...det startet med at jeg kjøpte standard x800pro som er et dritt kort rett å slett...

Riiight... :roll:

Pffff.....alt ettersom hva man sammenligner det med.

 

EDIT: Og Btw, hvis du synes temaet er utdiskutert, så gjør du kanskje dumt i å slenge ut en så teit kommentar som at "dette er et drittkort". Kanskje en mer ydmyk kommentar som "dette kortet fallt ikke i smak hos meg" hadde passet bedre. :thumbup:

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar

Bajsmaster det er ikk det, et x800pro kort til 4200kr den gangen skall sammelignes med kort som koster det samme-hele poenget ligger jo nettop i prisen, 6800gs2400 kostet 4300, tro meg x800pro (standard ikke pe) har ikke nubbsjangs.

 

 

Joda, det mest i forohold til ryktene "hl2=ati", hl2 fungere kjempe bra, men jeg må jo ha det beste, yter x850xt 5% bedre, blir det en god del bedre en 6800ultra.

 

I og med at jeg kjøpe det beste og holder meg unna fanboy stempelet er det mulig jeg hopper over. Regner med et kommer til å koste meg rundt 1500kr i og med at det kortet jeg har nå fortsatt er en del vært

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Må seff skaffe meg et slikt, det startet med at jeg kjøpte standard x800pro som er et dritt kort rett å slett, byttet de til 68000 2400 golden sample som kjører på ultra hastighet.

 

Spørmålet er om noen har hørt noe nytt, hva de kommer til å koste i Norge, ytelelse forbedring, kommer nvidia med noen svar i nærmesete fremtid?, alt rundt det om er greit å vite når jeg nå selger mitt  kort for å kjøpe et x850xt.

 

All info er velkommmen!

nvidia has canned NV48 (ifølge The Inquirer vel å merke...)

Lenke til kommentar
Bajsmaster det er ikk det, et x800pro kort til 4200kr den gangen skall sammelignes med kort som koster det samme-hele poenget ligger jo nettop i prisen, 6800gs2400 kostet 4300, tro meg x800pro (standard ikke pe) har ikke nubbsjangs.

 

 

 

Så du sammenligner et kort som den gangen kostet 4200,- (Det må ha vært lenge før sommeren, nå koster det 3200,- og under) med et kort som nå, i dag, koster 4300,- ? Mest sannsynlig vil kortet til 4300,- i dag være bedre....det sier seg selv. Dog tror jeg prisforskjellen i dag på disse to gjør X800 til et bedre kjøp uansett. Poenget mitt er at et drittkort er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar

sorry jeg blander med vivo-det er vivo du må ha for å få softmoddet (som igjen egetnlig bare betyr tv-inn-ut, det er da merklig at pluttselig ikke pipsene er kuttet der, er nokk ikke tillfeldig fra ati, haddet det ikke vært for vivo haddet salget dundret i bånn, tror jeg!)

 

Men det er irelavant får topicet, jeg har fått hjelpen jeg trengte

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...