Gå til innhold

24 pins POWER, TRØBBEL


Anbefalte innlegg

Sitter akkurat og monterer ny pc (for føste gang). Oppdager til min store forskrekkelse at størmkontakten (P1) IKKE PASSER på hovedkortet mitt!!!!

 

Sikkert en idiotisk nybegynnertabbe!

 

Kabinettet er et Aopen H600B (http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346) og har en 24 pins kontakt.

 

Hovedkortet mitt http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40472 har tydeligvis bare 20 pinner!!!

 

HJÆÆÆLP! Hva gjør jeg nå? Ante ikke at dette også var noe man måtte passe på når man skulle sette sammen en pc.

 

Må jeg bytte kabinett nå eller er det best å bytte hovedkort? Jeg har montert prosessor og ram på hovedkortet, og montert det i kabinettet.

 

Trenger hjelp snarest.

 

Takk for svar!

Endret av bærger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinettet har jo ikke en dritt å si i denna saken... det er PSU (strømforsyningen) som har noe å si... du må nok invistere i en ny en hvis du ikke får byttet dette...

 

Eller så kan du jo køpe ett nytt hovedkort... men det er vel billigere å kjøpe en ny psu på 350 watt...

Lenke til kommentar

Okei, det høres bra ut med den overgangen. Er det noe som "faller bort" med en slik overgang? Det er jo 4 færre ledninger :) ?

 

Det fulgte strømforsyning med kabinettet så jeg har egentlig ikke planer om å kjøpe en ny. Jeg har ikke lest kjøpsbetingelsene til MPX, men jeg tipper jeg har en angrefrist på 14 dager.

 

Men den overgangen løser vel problemet...

Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt forvirra her men den lille firkanta kontakten plugger jeg i der den passer, og den 24 pins kontakten setter jeg på en overgang til 20 pinner slik at den passer i hovedkortet mitt.

 

Alle de andre kablene som kommer fra strømforsyninga er vel beregnet på div. enheter som DVD-brenner, floppy ++

 

Det var en kontakt jeg lurte spesielt på, det sto P2 på den. Hva brukes den til?

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt forvirra her men den lille firkanta kontakten plugger jeg i der den passer, og den 24 pins kontakten setter jeg på en overgang til 20 pinner slik at den passer i hovedkortet mitt.

Kort fortalt:ja :thumbup:

Har selv en Tagan TG480 med 24>20 pins-overgang, og det funker bra!

problemet ditt kan løses meget raskt og meget billig, faktisk helt gratis.

 

ta en skarp kniv, og skjær løs de siste 4 pluggene, men ikke fjern dem.

 

Dermed vil den passe, og du kan senere bruke de siste 4 pluggene på ditt neste HK

Hmmm, du sier skjær løs de fire siste, fire siste sett fra hvilken side....?

Vil tro det er GANSKE viktig å IKKE ta vekk feil! :roll:

Er kanskje like greit å bruke en overgang... :hmm:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...