Gå til innhold

Ny hybrid: PC / HTPC til ca 12K (opp fra 10K)


Anbefalte innlegg

ser ut i fra handlelisten din at du bestiller fra hele 4 forskjellige butikker.

 

Sjekket prisene på det du bestiller fra databutikken opp mot PCutstyr som du har mest i fra, så blir det faktisk 90,- dyrere fra databutikken når du regner med frakt kostnadene som er på 204,-. Mellomlegget er kun 114,-.

 

frakten ligger vel omtrent fra 150-200 pr butikk, så lønner dette seg?

 

Ser dette altfor ofte at folk ikke tenker på at frakt også koster penger, og mange ender opp med en PC som koster litt mer enn det må. Skal snart kjøpe PC selv, og skal da mest sannsynlig bruke 2 butikker. Men har forhørt meg med den ene om de kan skaffe det andre utstyre slik at jeg kun blir å bruke 1.

 

Så at CPUen fra databutikken du har valgt ikke har CPU kjøler, og at du ikke har bestilt dette. Så du må ta den utgaven av 540 CPUen som er 7,- dyrere.

 

 

 

ellers lykke til med pc og datter

 

 

EDIT: MYE

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser ut i fra handlelisten din at du bestiller fra hele 4 forskjellige butikker.

 

Sjekket prisene på det du bestiller fra databutikken opp mot PCutstyr som du har mest i fra, og mellomlegget der på ca 150 dekkes vel inn av frakt kostnadene ved å bestille dem fra PCutstyr? Eller kanskje omvendt siden databutikken ofte er billigst?

 

frakten ligger vel omtrent fra 150-200 pr butikk, så lønner dette seg?

 

ellers lykke til med pc og datter

Stemmer at jeg skal bestille alt fra PCbutikken.no.

Sparer garantert på frakt.

Lenke til kommentar
Tror WLAN-kortet du har linket til i første post er kun for Laptop's.

Det har du helt rett i.

Iom at det HK'et jeg har valgt har WLAN (g - dog ikke super-g) så velger jeg å gå for en standart 54Mbit ruter.

 

Dessuten så gir ikke SuperG (108Mbit) nok netto båndbredde til å overføre DVD.

(Som var grunntanken...ha en filmserver i et annet rom med WiFi overføring til stuepc..)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe en xbox til HTPC-funksjonene? Man får jo ikke gode signaler til tv med mindre man har tv med component (nei, ikke composite) og et skjermkort med det. For xbox er det bare å kjøpe AV-pack eller HD-pack til ~100-300,- . Xbox koster 1200,- de fleste steder nå og du burde få denne ferdig-moddet og AV-pack til ~2k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...