Avidi Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 På noen nye musikk cd plater er det sperre, slik at man ikke kan spille av musikken på pc eller mac. Jeg hører som oftest på musikk når jeg holder på med pc'en, derfor er det greit om jeg kan spille det av der!... Finnes det en ripper som kan gjøre de nye platene som til mp3? dette er vell ikke ulovelig, så lenge det er til privat bruk?
ATWindsor Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 22:05, Avidi skrev:På noen nye musikk cd plater er det sperre, slik at man ikke kan spille av musikken på pc eller mac. Jeg hører som oftest på musikk når jeg holder på med pc'en, derfor er det greit om jeg kan spille det av der!... Finnes det en ripper som kan gjøre de nye platene som til mp3?dette er vell ikke ulovelig, så lenge det er til privat bruk? Det er ikke ulovlig nei, bare kjøtthuene i pratebransjen som tror at nazi-metodikken deres er bra, problemet er uansett ikke rippinga men det faktumet at man ikke klarer å lese cden. AtW
DeejPhant Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 Det skal visst gå an å lage en kopi med CloneCd (www.download.com) og så rippe fra kopien... litt tungvint men hva gjør man ikke for noen .mp3.. Jeg personlig har skrevet inn artist/tittel på rundt 1600mp3 filer... _det_ tok sin tid.. :razz:
DidzisK Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 Jeg brukte Nero for å rippe WAV filer fra min Shakira CD. (Disse kan brennes direkte fra hvilken som helst brenneprogramm.) Etterpå brukte jeg Besweet+Lame og konverterte WAVene til mp3. Nå kan jeg lytte på Shakira både fra stereoanlegget hjemme og fra CD eller HDD på jobben.
chma Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 22:05, Avidi skrev:På noen nye musikk cd plater er det sperre, slik at man ikke kan spille av musikken på pc eller mac. Jeg hører som oftest på musikk når jeg holder på med pc'en, derfor er det greit om jeg kan spille det av der!... Finnes det en ripper som kan gjøre de nye platene som til mp3?dette er vell ikke ulovelig, så lenge det er til privat bruk? Det plateselskapene gjør her er vel slik jeg tolker "loven" ikke lov. Du har rett til å bruke det produktet du har kjøpt hvor du vill, pc cd spiller etc. For å irritere sony burde man kanskje ringe dem og plage dem litt med spm om hvorfor man ikke får musikk ut av cden...:wink: mvh Christian
Lch Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 22:05, Avidi skrev:På noen nye musikk cd plater er det sperre, slik at man ikke kan spille av musikken på pc eller mac. Jeg hører som oftest på musikk når jeg holder på med pc'en, derfor er det greit om jeg kan spille det av der!... Finnes det en ripper som kan gjøre de nye platene som til mp3? Ja, CloneCD, CDex, CDParanoia, BlindWrite, EAC ++ Quote: dette er vell ikke ulovelig, så lenge det er til privat bruk? Nei, for musikk kan du ta kopier for personlig bruk. Slik er iallefall den gjengse fortolkning av Åndsverksloven, §12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå