Gå til innhold

Julegave til venn


applet

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en venn som har lyst til å spille noen av de seneste strategi-spillene (total war serien f.eks.), men han har ikke noe grafikk-kort som kan dra de spillene. Så da har jeg og noen venner tenkt til å spleise på et kort til han.

 

Vi tenkte å bruke rundt 1000 kroner. Jeg har sett litt rundt og det som virker lovende er enten ett radeon 9600 (128MB) eller et radeon 9800SE (256 MB). De koster omtrent det samme, men jeg lurer på hvilket som gir mest ytelse for pengene. Hvor krøpla er SE versjonen av 9800? Kom gjerne med andre forslag, men jeg er mest interressert i ATi-kort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg har en venn som har lyst til å spille noen av de seneste strategi-spillene (total war serien f.eks.), men han har ikke noe grafikk-kort som kan dra de spillene. Så da har jeg og noen venner tenkt til å spleise på et kort til han.

 

Vi tenkte å bruke rundt 1000 kroner. Jeg har sett litt rundt og det som virker lovende er enten ett radeon 9600 (128MB) eller et radeon 9800SE (256 MB). De koster omtrent det samme, men jeg lurer på hvilket som gir mest ytelse for pengene. Hvor krøpla er SE versjonen av 9800? Kom gjerne med andre forslag, men jeg er mest interressert i ATi-kort..

9600 serien er absolutt et greit valg i denne prisklassen. Dette f.eks? : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&cks=PRL

 

9800SE har 4 pipelines mens 9800 Pro har 8. Dersom det er versjonen med 256-bit minnebuss er det slett ikke et dårlig kort og vil nok yte omtrent som et 9600 Pro vil jeg tro. Det er også mange som har klart å åpne pipelines på disse men det er litt avhengig av hvilken modell det er. Da vil du ha ytelse som ligger veldig nær 9800 Pro og klokkes det til Pro hastighet sitter du med et fullverdig 9800 Pro kort. Da har du fått ekstremt mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...