Gå til innhold

Problem med WB CL5!


M1ghty

Anbefalte innlegg

I april bestilte jeg en cl5 fra whitebox. Tok ca. 1 måned før jeg endelig fikk den. Var svært fornøyd med maskinen, men etter 2 uker begynte problemene :( Når jeg spilte eller så på en film eller hva man gjorde begynte maskinen å restarte seg selv. det gjorde den konstant ett par minutter før den ble normal igjen. Tenkte kanskje at det var windows som var problemet, men når den restartet seg i bios skjønte jeg at noe var galt. Ringte til Whitebox og spurte hva som kunne være feil. De sa at jeg måtte sende laptopen nedover slik at dem kunne finne ut hva som var feil. Kostet 500 kr. Bare å sende den med posten :mad:

 

Da det hadde gått en uke så ringte jeg for å høre om dem hadde funnet ut hva som var galt, men hadde ikke sett på den. Ringte noen dager senere, og da sa whitebox at hovedkortet var defekt. Men dem måtte bestille kortet siden det ikke var på lager. Greit nok det. Tok ca. 1 måned før jeg endelig fikk maskinen hjem igjen. Da hadde whitebox lovet meg oppgradering på maskinen for kostnadene på frakten og at de hadde brukt så lang tid. Kunne ikke vente til starte maskinen for å se hva dde hadde gjort, men da ble skuffelsen et faktum! WB hadde ikke gjort noe som helst slik de hadde lovet meg :thumbdown::thumbdown: Angret på at jeg bestilte der :mad:

 

Nå har det gått noen måneder og problemer oppstår igjen. Det jeg har lagt merke til er at maskinen ikke kan restartes lenger. Hvis jeg legger inn noen drivere og restarter så låser maskinen seg. :no: Tenkte kanskje det var windows igjen som streiket. Der tok man jammen feil. Formaterte maskinen, men samme feil oppstår. Og i tillegg så har maskinen de 3 siste ukene begynt å låse seg. Eks. Jeg spiller en stund, legger ned skjermen. Kommer tilbake noen timer senere for å fortsette, og da blir bare skjermen svart og låser seg.

 

Hva kan være problemet?? Trur ikke Whitebox har gjort noe for å ordne dette når den var på reperasjon!!! Dessuten tar dem nsetn aldri telefonen når man ringer. Er det noen som har noen forslag??? Trenger HJELP!!!

 

 

Glemte forresten å si at laseren på DVD-brennern har løsnet :dontgetit: Når man skal installere fra plater må jeg hele tiden ta ut platen for å skyve laseren på plass!!

 

Se her

 

Etter

Endret av M1ghty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er dessverre ikke alene om å slite med WB. Det er utallige historier om folk som får lovet oppgraderinger som kompensasjon for lang behandlingstid som ikke får det, folk som mener seg løyet rett opp i ansiktet osv. De enkelte får stå for dette selv, men vakkert er det ikke. Videre kan det se ut som om novembertilbudet ikke er så bra som det ser ut til likevel, all den tid de som bestiller blir kontaktet og fortalt at de må påregne svært lang leveringstid med mindre de kjøper en oppgradering. I tillegg overfakturerer de frakten, slik at tilbudet ikke er særlig bra likevel alt i alt.

 

Kan ikke råde deg til annet enn å stå på. Registrer en klage på WB hos forbrukerrådet, blir det nok av dem blir de kanskje tvunget til å skjerpe seg. Ta vare på mail, noter tidspunkt for forsøk på telefonsamtale, kommer du i kontakt med noen spør om navn og noter hva som ble sagt slik at du kan referere til samtalen senere. Dokumenter hendelsesforløpet mao.

 

Vil minne om at WB har ett forsøk til på å reparere maskinen, oppstår problemet for tredje gang har du krav på å få kjøpet hevet. Feilen må for deg som bruker framstå som den samme, det hjelper altså ikke at de viser til at det er forskjellige årsaker som lager problemet. Hvis de forlanger fradrag for bruk, kan du kreve renter fra kjøpsdato.

 

Dette kunne vel heller passe under en kategori som omhandler webshops og butikker. Lykke til uansett!

 

EDIT: Første innlegg, jo! Velkommen til forumet. Måtte dine senere innlegg ha hyggeligere innhold... :cry:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Det er synd du har har problemer med laptopen, men dette viser igjen at det å betale noe ekstra for å ha service i bakhånd absolutt er verdt det, iallefall når det gjelder relativt dyre gjenstander som laptop.

 

Så det er ikke noe annet du kan gjøre enn å stå på å kreve det du har krav på fra WB, og å benytte en annen leverandør neste gang.

 

Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

vel, jeg har samme problemene som det du har. Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, og de sa at jeg skulle skrive brev til de. Dersom det gikk to uker etter at jeg sendte brevet så skulle jeg, sende en klage til forbrukerrådsutvalget eller hva de heter. Jeg har nå sendt begge brevene, og har forsatt ikke hørt eller sett noe ifra Whitebox.

 

brevene som jeg har sendt dersom du gjøre det samme så kan vi vel håpe på at det blir fortgang i sakene.

 

Når jeg snakket med forbrukerrådet så hørtes det ut til at de hadde hørt om de før.

 

Men du skal uannsett ikke vente lengre enn 7 dager før du får en erstatning eller at de forklare hvor langt de har kommet i saken.

 

Dersom du ringer til de og du spør om å få navnet til de du snakker med så vil de ikke si hva de heter.

 

Vel, send meg en pm dersom det er noe. Har en stor tro på at det er flere som er i samme situasjon som oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da maskinen min ble fucka og de ikke ville ta telefonen sendte jeg en mail med et par sitat med brukerettigheter fra forbrukerrådet og da ble det fart i sakene.

Lenke til kommentar
Da maskinen min ble fucka og de ikke ville ta telefonen sendte jeg en mail med et par sitat med brukerettigheter fra forbrukerrådet og da ble det fart i sakene.

vel, standard saker som de har når noen får problemer med maskiner ser det ut som. men nå så funker det ikke når du sender brev en gang.. så vel, vet ikke helt jeg da, men jeg skal nok gå så langt med de som det måtte trenges for å få pcen tilbake..

Lenke til kommentar

Takk for at noen prøver og hjelpe en stakker :) Skal ringe forbrukerrådet i morgen og høre på hva de har å si om dette!

 

Må vell prøve å ringe Whitebox også for å høre om de har noen forklaringer. Men det ender sikkert med at jeg må sende maskinen tilbake og får nok ikke se den igjen før i slutten av januar :no:

Lenke til kommentar
Takk for at noen prøver og hjelpe en stakker :) Skal ringe forbrukerrådet i morgen og høre på hva de har å si om dette!

 

Må vell prøve å ringe Whitebox også for å høre om de har noen forklaringer. Men det ender sikkert med at jeg må sende maskinen tilbake og får nok ikke se den igjen før i slutten av januar :no:

vel, dersom du har pcen nå så ikke send den til de. da tar det sikkert bare lengre tid. men ring til de i forbrukerrådet også må du bruke den klikk og klag saken som de har på websiden sin. dersom du ikke får svar innen 14 dag, så må du sende et anent brev og de skal ha pcen.

 

 

men dersom vi er flere som klager så går det sikkert fortere med de i forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med forbrukerrådet. Tror det er en ørliten sjanse at man får hevet kjøpet. Har skrevet klagebrev til Whitebox og skal sende det nedover i morgen. Håper de tar ut fingeren og skjønner at de har et alvorlig problem. Så da blir det bare å vente og se hva som blir å hende. :w00t:

Lenke til kommentar
Send et klagebrev til whitebox med [email protected] som CC :)

Noen gjorde dette hvor jeg jobbet før(varetransport) og da ble det fart i sakene :!:

vel, tror ikke whitebox helt skjønner hvor litt pop de er nå. men når folk sender forbrukerrådet brev for å få tilbake pcen sin.. og de forsatt ikke kommer med den så er det vel ingen ting som hjelper..

 

vel de som dro til de har fått den, men litt voldsomt det da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har jeg snakket med forbrukerrådet. Tror det er en ørliten sjanse at man får hevet kjøpet. Har skrevet klagebrev til Whitebox og skal sende det nedover i morgen. Håper de tar ut fingeren og skjønner at de har et alvorlig problem. Så da blir det bare å vente og se hva som blir å hende. :w00t:

Hei igjen!

Idag fikk jeg svar fra whitebox. Når man sender brev ja da svarer de jammen meg. Her får dere se hva de skrev:

 

Klage på kjøp av Whitebox CL-5, kjøpt 23.04.2004

 

Viser til deres brev av 03.12.2004 der de reklamerer på produktet samt ønsker å heve kjøpe. Heving av kjøpet er uaktuelt uansett hva du har måttet hørt. Nårdet gjelder at maskinen henger og restarter seg igjen er vanskelig å si hva skyldes uten å ha sett nærmere på produktet.

 

Når maskinen var hos oss ble hovedkortet skiftet, dvs. all innmat i maskinen ble byttet. Hvis det er tilfelle at samme feil har oppstått igjen kan problemet fortsatt ligge i hoved kortet eventuelt prosessor. Det vi vil gjøre når du sender maskinen til oss igjen er å bytte absolutt alt. Alle deler vil bli skiftet med unntak av chassis. Dette er for å forsikre oss om at det umulig kan være noen feil på maskinen når du for den returnert.

 

Med vennlig hilsen

Whitebox Data Systems

Knut Hansen

support

 

 

 

Hva synes dere at jeg burde gjøre??

Lenke til kommentar
Viser til deres brev av 03.12.2004 der de reklamerer på produktet samt ønsker å heve kjøpe. Heving av kjøpet er uaktuelt uansett hva du har måttet hørt. Nårdet gjelder at maskinen henger og restarter seg igjen er vanskelig å si hva skyldes uten å ha sett nærmere på produktet.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Whitebox Data Systems

Knut Hansen

support

Dette må være det verste jeg har hørt noensinne. Tenk at det er mulig å skrive noe slikt i et brev til en kunde? Makan til kundebehandling og total mangel på respekt for sine kunder tror jeg skal mye til for å overgås.

Lenke til kommentar

Jeg har en bror med samme maskin som deg. Han har hatt akkurat samme problemet som deg også! Hovedkortet røyk, han sendte pc-en til whitebox og fikk den igjen etter et par dager.

 

Etter en stund røyk hovedkortet jammen meg igjen! Han sendte maskinen til Whitebox og der tok det sin tid. Han sendte en lite hyggelig mail, mildt sagt og fikk den tilbake etter noen dager.

 

Whitebox duger ikke! :no:

 

Er glad jeg tok en Acer istedefor :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...