Gå til innhold

Pentium ||| 933 @ ???

_Nokia_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pentium ||| 933 (FC-PGA) prosessor på

MSI 694D Pro (MS-6321).

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få den opp i mer en 1001 mhz..... Innstillingene mine her

H Clock: 143/36mhz (spd off)

Clock : x7.0

Vcore : +0.1v

på 28 grader...

Jeg klarer ikke å få "clock" opp mere enn x7.0... når jeg setter den f.eks til 8.0 da hopper den tilbake etter reboot.

Vcore er litt merkelig fordi at jeg har ikke så mangen muligheter... bare +0.1v - +0.5v

Hva må jeg gjøre får og få mest utnyttelse av prosessorern min og hva kan jeg gjøre med "clock" ?

En fersking innen Overklokking

Videoannonse
Annonse

jeg har en P3-700.abit BE6II v1.2 hovedkort

og driver å overklokker..prøver ihvertfall :wink:

som dere sier er den låst...

så jeg har bare muligheten får å clock FSB clocken?

den er standar på 100..men hvis jeg skal øke denn økes jo oxo PCI og agp's FSB. og da har vel de lett for å bli ustabile eller?har jo hørt folk snakke om at de har klart å overklokke denne prosessoren til 933MHZ men hvordan i all verden har de klart det, uten å øke agp og pci FSB for mye eller bare driter de i det?

hadde vært fint med noen svar :eek:)

• 1 år senere...

Min P3 600 på et BE6-II v2.0 går glatt i 800 (133@6). Har en gigantisk heatsink på'n osv og jeg veit den klarer betraktelig mer (oppimot 1ghz) men ettersom jeg bruker den boxen som en server er det heller lite aktuellt å overklokke PCI-bussen (stabilitet for alle penga). 440BX-chipset har mulighet for en 4/1 divider, altså på 133 mhz FSB kjører PCI'n på default - 33 mhz. Dette gjelder derimot ikke AGP-bussen. Den blir overklokka lell. Om en har et skjermkort som klarer det, samt PC133-RAM er det faktisk ofte ikke noe stort problem å klokke P3 coppermines til iallall 133mhz X multiplier, iallfall de som selges med lavere hastighet.

Quote:

Den 2001-11-13 09:06, skrev _Nokia_:

Kan noen vennligst si meg om det går ann og låse opp multiplieren på en pentium ||| 933 FC-PGA prosessor??

Ser i ID: 1 at du ikke kan komme over x7.0 - d.v.s. det er langt igjen før det er snakk klokke-grensa for CPU-en, og du må likevel hoppe ut av 'user mode' i Bios ?

Kanskje gammel Bios er grunnen - f.eks. en Biosfix sier: > Fix when FSB overclock from 100 to 133Mhz(SW1: 1-2, SW2:NULL), system will hang if change CPU Vcore <

Bios HER

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...