Gå til innhold

Ting man kan gjøre for å få mer fps i Source

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CS:Source FPS Tweaks

Posted by w1cked at 13:58, 19/8/2004

fps_max 101

r_decals 0

mp_decals 0

net_graph 0

cl_showfps 1

cl_interp 0.01

cl_radartype 1

cl_show_bloodspray 0

cl_ejectbrass 0

cl_scalecrosshair 1

cl_ejectbrass 0

cl_show_splashes 0

cl_show_bloodspray 0

r_3dsky 0

r_shadows 0

r_eyes 0

r_teeth 0

r_drawrain 0

r_dynamic 0

r_modellodscale 0.1

r_drawlights 0

r_DispUseStaticMeshes 0

fog_enable 0

muzzleflash_light 0

r_mmx

r_sse

r_sse2

r_3dnow  (If your computer supports it)

Der var noen, men de fleste gidder ikke jeg å bruke da, men noen er greie :)

Det er ikke slik at det finnes noen mirakelkommandoer som plutselig gjør at du får totusenfemhundre fps - uten å ødelegge grafikken, dessverre. Til en viss grad kan kanskje noen kommandoer hjelpe, men det er nok heller lite.

Valve vil jo at folk skal få så bra ytelse som mulig i utgangspunktet, så det er optimalisert nokså bra allerede.

Kommandoer som r_3dnow og r_mmx er selvfølgelig enabla fra før, om prosessoren støtter dette.

Det går jo an å prøve seg frem med forskjellige kommandoer, det er ikke sikkert alle ødelegger grafikken merkbart. I tillegg til de som ble posta over, er det kanskje noe nyttig her. Fant denne sida i går da jeg prøvde å finne ymse kommandoer man kunne leke seg med i console. Men jeg vet enda ikke hvordan man finner ut hvor lenge det er igjen til map change, noen som vet? "timeleft" funker ikke ihvertfall her..

Endret av sunh

Vurder kanskje å sette ned fra High til Medium og low på noe? Modeller bør du klare deg med på medium, og water på low f.eks.

Hos meg gjør disse hele forskjellen:

mat_bumpmap 0

mat_specular 0

Slår av bumpmapingen og specular lighting (slå av begge, disse går hånd i hånd). Øker ytelsen min veldig mye. I CS er det viktigere med flyt enn at alt ser så innmari bra ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...