Gå til innhold

Høytalere/ lyd til PC'en


arnter

Anbefalte innlegg

Har fra før et sett med altech lansing høytalere(2+1 sub) Men når jeg skal kjøpe ny pc skal jeg ha skikkelig 5.1 surround!!

 

Det jeg lurer på er hva jeg skal kjøpe meg?

For å utdype dette nærmere:

Creative's Desktop Theater 5.1 DTT3500 er det en grei pris på, men jeg har lest flere steder at det mangler det trøkket du vil ha når du spiller Actionspill, da spesielt i bak-kanalene.

 

Har en reciver med 3x90W fram og 2x30W bak, lønner det seg å kjøpe "billig" høytalere hos f.eks komplett og koble opp med denne?

Da må jeg ha sub utenom som blir kostende en del og får igjen problem med bakkanalene som bare får 1/3 av effekten...og frykter litt for forsenkelse, har det nå når jeg bruker den i tillegg til satelitene.

 

Eller er det noen andre surround kit der ute som er bra?

 

Skal forresten bruke SoundBlaster Audigy Platinum EX lydkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva du skal "høre på". Hvis du skal bruke anlegget til spill etc. er det et kanonanlegg:) (har selv Creative's Desktop Theater 5.1 DTT3500)

Men hvis du skal bruke det til proffe lydoppgaver, lydredigering, lydinspilling, lydripping osv. passer det ikke noe særlig:/

 

Flere spm. tar jeg gjerne imot:)

Lenke til kommentar

Så godt som bare til spill, og som tillegg til anlegget når jeg hører på musikk mens jeg bruker PC'n. Og litt til film.

 

Så DTT3500 til 2386,-NOK på itbutikken, og hvis det er bra til spill. synes jeg ikke det er noen upris.

 

Hva med sub'en, klarer den å gi deg følelsen av at det er hagle du skyter med å ikke en sallong?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-15 16:23, [nicko] skrev:

Klipsch pro media 4.1 eller 5.1

De er kanonbra. De har garantert trøkken du leter etter. Forresten er de Thx godkjente så det sier vel litt!!!


 

Klipsch' Promedia serie er bra ja, men THX sertfiseringa er ikke så gjev. THX var stort før, men den siste tida har sertfiseringa mista mye av tyngden og er i seg selv ikke noe kvalitets stempel lengre.

Lenke til kommentar

Jeg har Audigy med ekstern boks, og det er hyggelig det. Men du har mest bruk for det hvis du driver med musikk, og vil ha en grei og støyfri måte og koble til mikrofoner og eksterne lydkilder til pc-en.

 

Jeg har en soundblaster digital-greie, jeg driter i 5.1 lyd og sånn. Det er en subwoofer som egentlig har to små satelitter, men jeg har byttet ut disse satelittene med to gamle tandberg-høyttalere jeg kjøpte på loppemarked, og det er fett opplegg. Jeg hører mest på musikk på dem, og det funker knall. Filmer vil nødvendigvis ikke funke så bra uten center-høyttaleren. Spill spiller jeg med høretelefonene mine, fordi jeg vil ikke forstyrre naboene med skytelyder...(jeg bor i blokk), men de høretelefonene er en annen historie. Vel. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...