Gå til innhold

Hva tjener mann, og er det enkelt å få jobb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er hva man tjener, en annen ting er å faktisk få jobb, det er ikke akkurat mange ledige driftsstillinger om dagen, og det er enda mange arbeidsledige it folk.

Skrevet

Det er heller ikke sikkert du er så heldig å få jobbe med det du er interessert i, selv om du er utdannet på et bestemt område. I hvertfall ikke med en gang. Men noen er heldig. Det jeg tror er viktigs når du skal søke jobb er erfaring. Stå på :thumbup:

Skrevet

IkT fyrer tjener dødsmye og det moderne samfunnet ville ikke klart seg uten sånne fyrer, De tjener derfor overdådig mye penger. Jeg vil derfor blitt en ikt operatør om jeg bare hadde vist hva det var for noe og om det i det hele tatt er en jobb.

Skrevet

Flere jeg kjenner har over 10 år med IT-utdanning... ingen av dem får jobb.

- Er jo d"!# vanskelig å få jobb for tiden - De fleste ender jo opp på RIMI'en :p (nei da...)

Vanskelig å få jobb i IT stillinger i dagens samfunn ihvertfall :[]

Skrevet
IkT fyrer tjener dødsmye og det moderne samfunnet ville ikke klart seg uten sånne fyrer, De tjener derfor overdådig mye penger. Jeg vil derfor blitt en ikt operatør om jeg bare hadde vist hva det var for noe og om det i det hele tatt er en jobb.

"IKT Fyrer" har mer enn et års utdannelse på vgs...

Skrevet

Hvis man er flink og da mener jeg flink (1337 som en 14tis ville ha sagt det) så er det lettere å få en jobb hvis du hadde vært mindre flink.. det sier vel nesten seg selv da.. men mitt råd er: Vær flink i det du jobber med..

Skrevet

Pøh. Spiller ingen rolle hvor flink du er, det som betyr noe er hvor mange sertifiseringer du har og hvor bra utdannelsen din er. Du trenger ikke kunne noenting bare du har de rette papirene.

Skrevet

Ikke etter mine erfaringer. Jeg kjenner en som fikk fagbrev i IKT-Driftsfag og tjener i dag rundt 210 000 i året. Kan ikke kalle det dødsmye.

Skrevet
Du trenger ikke kunne noenting bare du har de rette papirene.

Men "de rette papirene" står det ofte gode karakterer på (hvis vi snakker om utdannelsespapirer, ikke sertifiseringer), og for å få til det må du kunne noe...

Skrevet

IKT driftsfag er en så lavkompetanseutdanning at ingen seriøse bedrifter ansetter folk fra overnevnte "utdanning". Det bedriftene vil ha er noen som har studert et emne, og ikke IKT elever (alt for mange kaller seg student på vgs). Det har en del med modenhet og hva en yter for å oppnå et mål. Mottar selv et tonn med søknader fra IKT driftsfag, men de søknadene legges alltid bakerst da IKT driftsfag ses i mine øyne på den laveste IT kompetansen du kan verve deg.

Så vær smart! Gjør noe annet enn det mest talentløse faget på videregående!

BTW: er normalt å tjene rundt 280.000 som it-type

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...