Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med asus wl500g

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Asus WL500g router og et speedtouch adsl modem fra telenor. Har koplet asusen til speedtouchen via en av svitch portene, det samme har jeg gjort med datamskinene. ASsusen er satt opp som AP only, og får dermed ip fra speedtouch modemet. Jeg har ikke brukt WAN porten til noe so helst.

Problemet er at jeg får ikke det trådløse nettet til å virke. Får ikke signal i det hele tatt. Hva er det jeg gjør galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at SpeedTouch'en er et kombinert ADSL-modem/router? Når du har konfigurert Asus'en som AP only, skal du vel normalt koble den til ADSL-modemet via WAN-porten.

Skrevet

Speedtouchen er et kombiert modem/router ja. Samme om jeg koplet den til WAN porten. maskina som er koplet med kabel til Asusen virker på nett men ikke den som skal være koplet til trådløst.

Skrevet

Har du siste firmware på Asus'en? Har du testet den bærbare mot andre nett? Hvilket OS kjører du? Har du noen feilmeldinger i Device Manager/Enhetsbehandling?

Skrevet

Hei

Jeg har også en asus.

Koble kabelen fra modemet inn i en LAN port og drit i WAN ingangen. Det gjorde jeg og da fungerte det.

Pass på at ikke du har DHCP aktivert både på asus og modem.

Fjutsi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...