kefirgut Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Har en Asus WL500g router og et speedtouch adsl modem fra telenor. Har koplet asusen til speedtouchen via en av svitch portene, det samme har jeg gjort med datamskinene. ASsusen er satt opp som AP only, og får dermed ip fra speedtouch modemet. Jeg har ikke brukt WAN porten til noe so helst. Problemet er at jeg får ikke det trådløse nettet til å virke. Får ikke signal i det hele tatt. Hva er det jeg gjør galt?
sofTest Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Jeg antar at SpeedTouch'en er et kombinert ADSL-modem/router? Når du har konfigurert Asus'en som AP only, skal du vel normalt koble den til ADSL-modemet via WAN-porten.
kefirgut Skrevet 30. november 2004 Forfatter Skrevet 30. november 2004 Speedtouchen er et kombiert modem/router ja. Samme om jeg koplet den til WAN porten. maskina som er koplet med kabel til Asusen virker på nett men ikke den som skal være koplet til trådløst.
sofTest Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Hvilket trådløst utstyr prøver du å koble til Asus'en?
sofTest Skrevet 1. desember 2004 Skrevet 1. desember 2004 Har du siste firmware på Asus'en? Har du testet den bærbare mot andre nett? Hvilket OS kjører du? Har du noen feilmeldinger i Device Manager/Enhetsbehandling?
fjutsi Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Hei Jeg har også en asus. Koble kabelen fra modemet inn i en LAN port og drit i WAN ingangen. Det gjorde jeg og da fungerte det. Pass på at ikke du har DHCP aktivert både på asus og modem. Fjutsi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå