Gå til innhold

Vampire: The Masquerade Bloodlines *spoiler*


Anbefalte innlegg

Er nå i Chinatown, akkurat drept Jhonny, fått beskjed om at jeg skal gå inn i FU-bygget elns, tror det var FU det het. Har gjort dette, kommet meg opp heisen, gjennom den laser-greia, og nå er jeg i et rom med sånne "sverd" som snurrer rundt og går fram og tilbake i rommet. Saken er den at der kommer jeg meg ikke videre, den jævla døra på den andre siden vil ikke åpne seg. Noen som vet hva dette kan være? Skal det være sånn kanskje, må jeg bare vente en god stund?

 

Takker for alle svar

Endret av espen999
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nå i Chinatown, akkurat drept Jhonny, fått beskjed om at jeg skal gå inn i FU-bygget elns, tror det var FU det het. Har gjort dette, kommet meg opp heisen, gjennom den laser-greia, og nå er jeg i et rom med sånne "sverd" som snurrer rundt og går fram og tilbake i rommet. Saken er den at der kommer jeg meg ikke videre, den jævla døra på den andre siden vil ikke åpne seg. Noen som vet hva dette kan være? Skal det være sånn kanskje, må jeg bare vente en god stund?

 

Takker for alle svar

ja jeg hadde samme problemet. Jeg fant det ut da jeg loadet litt lenger bak i testen. hvis du quickloader rett før du går inn i neste rom så funker ikke alltid mekanismene som de skal. Men uansett, det du skal gjøre er å slå igjennom gitterene som ligger bak "de vandrene knivbladene" deretter slå en "knapp" slik at alle tre stopper. Det er en knapp for hver .. Håper dette hjelper..

dette må være det mest buggy spillet jeg noen gang har spilt. Det er helt forferdelig, trenge du hjelp igjen kan du pm meg jeg har komt/sitter nå fast i chinatown..

 

Edit:

 

Og forresten hvis det er noen der ute som har kommet lenger enn meg..

 

Jeg har funnet 4 jader figurer og plassert alle rundt en stor sirkel, (er nede i kjelleren til "japsevampyrene") Men det skjer ingenting! Hva gjør jeg!

 

+ espen: du kommer til sitte fast senere også, du har nettopp snakket med en norske professor og drept en person. (skal ikke si hvem) deretter sprenger hulen og du må ut, her skal du hoppe oppi en båt, men hvis du gjør det crasher du til desktop. det du skal skrive i consolen er følgende. (førdt legg til -console i snarveien selvfølgelig) ChangeLevel2 LA_hub_1 taxi_Landmark

Endret av Rash
Lenke til kommentar
Jeg har funnet 4 jader figurer og plassert alle rundt en stor sirkel, (er nede i kjelleren til "japsevampyrene") Men det skjer ingenting! Hva gjør jeg!

Se på de søylene du plaserer jade figurene på, de er alle forskjellige og hver og en ligner på en av søylene du tok jade fra.

 

+ espen: du kommer til sitte fast senere også, du har nettopp snakket med en norske professor og drept en person. (skal ikke si hvem) deretter sprenger hulen og du må ut, her skal du hoppe oppi en båt, men hvis du gjør det crasher du til desktop. det du skal skrive i consolen er følgende. (førdt legg til -console i snarveien selvfølgelig)  ChangeLevel2 LA_hub_1 taxi_Landmark

 

ikke gløm SaveJohansen() først ;) (hvis du ikke valgte å la han dø i grotta da)

Lenke til kommentar

unskyldt meg men jeg har hørt att det går ann å spille som menneske (vampire hunter) også online (på internett) MEN jeg finner ingen knapp eller noe sånt for og få tilgang til og knuse folk på internett vet dere åssen man kan spille på internett også som hunter????? vil i så fall gjerne vite det snarest mulig takk.

 

oja foresten her er svare på spørsmålet ditt du må bare skrive noe LIGNENDE på speed på consolen å på DEN måten dukker ett ferdig skrivd setning der kjanske ordet du søker min venn ;)

Endret av proxymus safiron
Lenke til kommentar

Det finnes ingen multiplayerkomponent i Vampire...det var i enern det var onlinemuligheter. Så det du har hørt er enten et rykte eller noe på ei ønskeliste ellerno.

 

Jeg har Vampire (kjøpte det når det kom ut), og etter en dag med hodekløing om hvorfor det ikke ville starte, og lesing på et par hjelpsomme forumer, har jeg spilt i maaaange timer og er ikke ferdig med Santa Monica-kapittelet enda :)

Står ingenting i manualen om multiplayer og heller ikke noen meny for dette i spillet.

 

Kanonbra RPG-spill, men det har endel bugs som burde patches ASAP.

Det sliter også med samme bugs som Half-life2 gjorde, mye hakking i lyden når det lastes ny grafikk (når man går rundt gatehjørner f.eks.) og hver gang jeg loader savegame for første gang er det ekstremt mye hakking i grafikk/lyd i noen minutter, så jevner det seg fint ut.

 

Det hjelper å lukke alle programmene som tar opp minne i tray, og ha stor swapfil (større enn anbefalt).

Håper patch kommer snart..har vært snakk om det lenge på forumet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det finnes ingen multiplayerkomponent i Vampire...det var i enern det var onlinemuligheter. Så det du har hørt er enten et rykte eller noe på ei ønskeliste ellerno.

 

Jeg har Vampire (kjøpte det når det kom ut), og etter en dag med hodekløing om hvorfor det ikke ville starte, og lesing på et par hjelpsomme forumer, har jeg spilt i maaaange timer og er ikke ferdig med Santa Monica-kapittelet enda :)

Står ingenting i manualen om multiplayer og heller ikke noen meny for dette i spillet.

 

Kanonbra RPG-spill, men det har endel bugs som burde patches ASAP.

Det sliter også med samme bugs som Half-life2 gjorde, mye hakking i lyden når det lastes ny grafikk (når man går rundt gatehjørner f.eks.) og hver gang jeg loader savegame for første gang er det ekstremt mye hakking i grafikk/lyd i noen minutter, så jevner det seg fint ut.

 

Det hjelper å lukke alle programmene som tar opp minne i tray, og ha stor swapfil (større enn anbefalt).

Håper patch kommer snart..har vært snakk om det lenge på forumet.

jøss jeg trodde att pc min bare ikke var bra nok

 

faen og jeg som gledet meg sånn til og krøste folk på internett! :cry::cry:

Lenke til kommentar

Neida, greier du å kjøre HL2 bra klarer du Vampire bra også. HL2 sleit med akkurat samme hakkinga inntil det kom et par patcher som fixa på det via Steam.

Det er noe med optimalisering av grafikkortet når nye lyder kommer fram..husker ikke helt.

 

Troika er visst litt treigere, men har lagt ut en FAQ med de vanligste feilene og løsningene. Bl.a. måtte jeg flytte all .dll filene i /data ut i rot-foldern for å i det hele tatt kunne starte spillet. Fikk bare vampire-splashlogoen så quitte det igjen. Merkelig. Men det virka når det var gjort :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

*Mere spoiler*

 

Når du skal plassere de fire jade statuene i tempelet må du merke deg hva slags form det er på sokklene statuene står på. Om du går tilbake til rommene der du henta dem kan du se bilde av statuen i bakgrunnen for å hjelpe deg får oversikt.

 

Den eneste jeg husker sånn i farta er at elefanten skal stå på sokkelen med helt loddrette pæler.

 

Ikke fullfør dette puzzlet og gå inn uten å ta med deg noen bloodpacks og mye ammo om du er ranged. Eller for å si det på en annen måte: Ta vare på savegamet ditt før du går videre i tilfellet du ikke klarer bossen som antagligvis er en av spillets verste.

Endret av Monsoon
Lenke til kommentar
unskyldt meg men jeg har hørt att det går ann å spille som menneske (vampire hunter) også online (på internett) MEN jeg finner ingen knapp eller noe sånt for og få tilgang til og knuse folk på internett vet dere åssen man kan spille på internett også som hunter????? vil i så fall gjerne vite det snarest mulig takk.

Det er mok 'vampire the masquerade: redemtion' du har lest om, forsåvidt et spill som fortsatt duger ;)

Lenke til kommentar
+ espen: du kommer til sitte fast senere også, du har nettopp snakket med en norske professor og drept en person. (skal ikke si hvem) deretter sprenger hulen og du må ut, her skal du hoppe oppi en båt, men hvis du gjør det crasher du til desktop. det du skal skrive i consolen er følgende. (førdt legg til -console i snarveien selvfølgelig) ChangeLevel2 LA_hub_1 taxi_Landmark

Er det ingen måte å klare spillet på uten å "jukse"? Må man til med console?

Spillet har nemlig fungert helt fint ellers hos meg bortsett fra litt grafikkbugs. Så håpet at jeg skulle slippe console trikset.

Lenke til kommentar

Neei det er visst et par steder (noe med leopold society) mange sier spillet kræsjer uansett, og selv Troika sier man må bruke console for å hoppe til neste "brett". Mens andre har ikke hatt problemer med å komme forbi der..er visst ganske individuellt fra PC til PC.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

jeg siter fast i kloaken i holywood, når man skal redde nosfuratuene....

er i det rommet hvor man måte skru av strømen som gikke ned i vannet, har gjort det..

hakker nå på pc'n som er der som man kan skru av å på pompene med, men får ikke fylt opp de kammrene man kan svøme til, uten at det blir for sterk strøm i vannet til at man kan svømme...

hjelp meg

Endret av Zypod
Lenke til kommentar
jeg siter fast i kloaken i holywood, når man skal redde nosfuratuene....

er i det rommet hvor man måte skru av strømen som gikke ned i vannet, har gjort det..

hakker nå på pc'n som er der som man kan skru av å på pompene med, men får ikke fylt opp de kammrene man kan svøme til, uten at det blir for sterk strøm i vannet til at man kan svømme...

hjelp meg

Jeg løste det ved at de måtte være tomme, så satte jeg på pumpene og løp (svømte) alt jeg kunne, da kom jeg akkurat rundt kanten ved vifta før jeg ble blåst tilbake. Vet ikke om det er "riktig" metode, men det fungerte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530

ok jeg har et annet spørsmål: jeg fåkke startet spillet, skjermen slår seg av og bare lyden kommer så det er opplag at spillet starter.

det virker som det er noen gærent med skjermkortet eller noe, men jeg har installert de siste drivere til skjermkortet og directx.

wat to do?

Lenke til kommentar

Kjør dxdiag, gå til "More Help" -> "Override" og plott inn en verdi som du vet monitoren din kan håndtere. Har du absolutt ingen anelse så kan du finne det fra Egenskaper for skjerm -> innstillinger -> avansert -> skjerm

 

Problemet er at spillet prøver å kjøre på høyere oppdateringsfrekvens enn skjermen din liker.

 

Alternativt kan det hende at vertical sync tar seg av problemet om du kjører det tvungent på programmer, men jeg har ikke prøvd sjøl.

Lenke til kommentar
....

 

+ espen: du kommer til sitte fast senere også, du har nettopp snakket med en norske professor og drept en person. (skal ikke si hvem) deretter sprenger hulen og du må ut, her skal du hoppe oppi en båt, men hvis du gjør det crasher du til desktop. det du skal skrive i consolen er følgende. (førdt legg til -console i snarveien selvfølgelig) ChangeLevel2 LA_hub_1 taxi_Landmark

Hmm, jeg brukte dette trikset og det gikk dårlig.

 

Det er med en for mye. Men det skulle sikkert bare være der for å gjøre teksten fet eller noe, men den skal ikke brukes. Det skal skrives slik:

ChangeLevel2 LA_hub_1 taxi_Landmark

 

For Nosferatu:

changelevel2 la_hub_1 sewer_map_landmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...