Gå til innhold

Noen som vet om et enkelt fotogalleri?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et fotogalleri til en webside. Jeg har søkt gjennom forumet og googlet en del, men ikke funnet noen som passer for meg.

 

Jeg vil ha et galleri som:

  • enkelt lar seg tilpasse et navigeringssystem der jeg bruker div-tags og php-include-funksjoner. Vil kunne beholde menyen til testen av siten når galleriet brukes.
  • benytter php
  • helst validerer i XHTML 1.1 og CSS
  • kan lage thumbnails
  • har mulighet for flere nivåer av subgallerier
  • har mulighet for å innlogging slik at noen subgallerier kan være "lukket"
  • kan kjøre med safe mode aktivert i php
  • er gratis

Dette trenger jeg ikke:

  • Mulighet for at andre brukere skal kunne laste opp bilder
  • Mulighet for at brukere kan legge inn kommentarer
  • Mye av det ekstra dillet som er i f eks Coppermine

Jeg har testet Coppermine og Menalto gallery. Sistnevnte ser veldig bra ut, men jeg kan ikke bruke det da det krever at safe mode er deaktivert, noe min host ikke er villig til.

 

Hvis noen har noen forslag er det bare å komme med det selv om det ikke oppfyller alle kravene mine (men helst flest mulig)

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har en side som består i hovedsak at to div'er, der den ene er meny og den andre er innhold. I hver div blir det inkludert php-filer. Hvis jeg inkludrerer index.php fra scry direkte blir det bare rot. Det er det mange path'er som ikke stemmer. Endel av de klarte jeg fint å fikse, men mesteparten av header()-funksjonene fikk jeg ikke til. Det ser jo ut som det er tilrettelagt for å kunne inkludere i en side, da det er separate header- og footer-filer, men jeg fant ikke ut hva jeg må gjøre her...

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Har du link til den posten? Orker ikke søke så mye  :blush:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=324491

 

 

Men jeg tror ikke han hadde forsøkt så mye å inkludere det i en annen side...bare endret template.

 

 

Edit:

Da ser det ut som jeg fikk det noenlunde til etterhvert. Det jeg gjorde var å legge hele greien i samme mappe som index-filen, samt å legge til noe i htaccess. Nå gjenstår det bare en del mekking på template for å få det til å se bra ut. Samt å tilpasse det XHTML 1.1 (f eks legge all tabellformatering i css). :thumbup:

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...