Gå til innhold

Komplett Notebook 410


Broseen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om det nesten ingen som har kjøpt notebook 410,bortsett fra en, stakkars komplett. Lurer litt på dette med support, tenker på update av bios, drivere og kjøp av ny batteri. Står jo ingen steder hvem som lagd notebooken, selv om det er antagelig msi siden det er en link megabook, men søker man etter notebook 410 i msi sin hjemmeside så finner man ingenting.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har hatt en komplett notebook 410 i en måned nå, og er vel stort sett fornøyd. Den er identisk med MSI 510 C, så det er ikke problemer med å skaffe drivere osv. Eneste forskjellen er at jeg valgte Radeon 9700/128Mb, og det ser ikke ut til at MSI sin 510 C leveres med denne grafikkløsningen. Så kanskje det er noe som komplett har fått til en spesialdeal på...Manualene som fulgte med står det 510 C på...

Lenke til kommentar

Tja, viften går stort sett hele tiden...men på veldig lavt turtall så du må nesten legge øret ned til for å høre. Det er stort sett på spill og når jeg bruker photoshop at viftestøyen blir hørbar. Har sjekket temperaturen, og den ligger ved surfing lavt på 40 tallet så jeg forstår ikke hvorfor viften kan stoppe helt. Leste et sted her at noe viftestøy må påregnes når man har ati m11 grafikkløsning..og det høres jo fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Hei dataatad

 

Skal prøve å si noen ord: Skjermen er bra, men ikke så skarp som dell. Tastatur og mousepad er bra, men litt klikkelyd når du skriver. Kvaliteten virker gjennomgående god. Ikke noe skrangledeler noe sted. Utseendet er ikke noe å skryte av. Msi sin 510C har et annet deksel som er finere. Men det er vel en smakssak. Ytelsene virker å ligge nokså nær 1557 maskinene etter det jeg har lest her på forumet, og prisen er vel nokså hyggelig. 11500 med ati 9700/128mb dvd brenner, 40 giga harddisk, intel wlan, 512ram, intet operativsystem. Alt i alt vil jeg si jeg er godt fornøyd så langt, men hadde problemer med wlan i starten til jeg fant ut at komplett hadde glemt å feste antenneledningene :hmm: Batteritiden ved surfing er ca 3 timer Lyden er vel omtrent like dårlig som alle andre bærbare. Og så gjør det jo ikke noe at den har innebygd firewire, kortleser og 3 usb 2.0 porter hvorav den ene er plassert på høyre side lett tilgjengelig. Jeg har ikke problemer med å anbefale pc-en. Når det gjelder support følger det med en 3 års avtale...har ikke satt meg inn i hva det dekker..

Endret av ruskin
Lenke til kommentar

Denne pc'en virker interessant. Fikk i oppgave aa peke ut en baerbar pc til rett rundt 10 000 kr som jeg skal faa laane resten av skoleaaret - Er paa internatskole i USA..

 

God skjerm..Billig..God prossessor..Godt gfx kort..maa ha traadloest kort..

 

Er det enkelt og greit noen bedre tilbud? 512mb ram er vel et lite must for meg. Ikke noe interegert tull ball grafikkort...

 

 

Evleos

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive noen ord i dag siden det ble krøll og krasj i går da jeg holdt på å legge inn svar. Først og fremst som svar til innlegget dataatad fra i går (som nå er borte) men også til forrige innlegg. Dataatad lurte igjen på erfaringer med støy og utseende. Sitter akkurat nå og har oppe 3 iexplorer vindu og 31 prosesser kjører. Hører så vidt viftestøy nå. Hvis jeg skroller mye opp og ned i websider med mye bilder øker støyen moderat, fortsatt langt fra fullt turtall. Ved spilling av 3d spill går viften på fullt turtall nesten hele tiden. Sammenlignet med f.eks acer 803 lmi vil jeg si at notebook 410 bråker litt mer ved lite belastning (acer er praktisk talt lydløs), mens acer bråker litt mer ved full belastning. Den acermaskinen jeg sammenligner med har mobility radeon 9000 så dette har nok litt med at kjølebehovet er mindre der å gjøre. Uansett vil jeg si at jeg er fornøyd med støynivået, selv om man selvfølgelig vil ha en helt lydløs maskin.

Så til dataatads ønske om bilder av maskinen. Min maskin er 100% identisk med den til høyre på bildene som dataatad la inn tidligere i tråden. Beklager hvis jeg har vært surrete om dette med utseende tidligere.

Til slutt om leveringstid: Jeg la inn bestilling en lørdag kveld, og mottok pakken etterfølgende fredag(så vidt jeg husker).

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle skrive noen ord i dag siden det ble krøll og krasj i går da jeg holdt på å legge inn svar. Først og fremst som svar til innlegget dataatad fra i går (som nå er borte) men også til forrige innlegg. Dataatad lurte igjen på erfaringer med støy og utseende. Sitter akkurat nå og har oppe 3 iexplorer vindu og 31 prosesser kjører. Hører så vidt viftestøy nå. Hvis jeg skroller mye opp og ned i websider med mye bilder øker støyen moderat, fortsatt langt fra fullt turtall. Ved spilling av 3d spill går viften på fullt turtall nesten hele tiden. Sammenlignet med f.eks acer 803 lmi vil jeg si at notebook 410 bråker litt mer ved lite belastning (acer er praktisk talt lydløs), mens acer bråker litt mer ved full belastning. Den acermaskinen jeg sammenligner med har mobility radeon 9000 så dette har nok litt med at kjølebehovet er mindre der å gjøre. Uansett vil jeg si at jeg er fornøyd med støynivået, selv om man selvfølgelig vil ha en helt lydløs maskin.

Så til dataatads ønske om bilder av maskinen. Min maskin er 100% identisk med den til høyre på bildene som dataatad la inn tidligere i tråden. Beklager hvis jeg har vært surrete om dette med utseende tidligere.

Til slutt om leveringstid: Jeg la inn bestilling en lørdag kveld, og mottok pakken etterfølgende fredag(så vidt jeg husker).

Ok ," ruskin" takk skal du ha,har bare litt lite erfaring med viftestøy på nyere bærbare med centrino teknologi og bra grafikkløsning.

Regner da med at støynivået er "normalt",og ikke sjenerende.

 

Ellers tolker jeg det som om du ikke ønsker at du hadde kjøpt noen annen maskin??

 

LINKER:

http://www.ocheaven.com/article/0406/readg...cle.asp?id=1090

 

For de språkkjyndige!

http://www.ixbt.com/portopc/msi-megabook-m510c.shtml

http://www.3dnews.ru/mobile/megabook/

 

PS. har sett litt på denne også.....Hva tror dere "dere der ute"om denne (Aopen 1557A)??

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178

http://www.intel.com/reseller/products/dem...n_1557/demo.htm

Endret av dataatad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...