diss Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Bridge via WDS? Hva betyr det? Jeg hadde håpet at det var bare å plugge kabelen fra xbox'en i en av lan portene på Asus routeren, slå av dhcp, rett og slett la routeren motta IP adresse fra min d-link router og la Asus routeren på den måten fungere som et rent access point.. Hva er det som gjør at dette ikke er mulig?
KydeX Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 (endret) Jeg bruker ASUS WL500G router sammen med linksys sin game adapter. Dette funker glimrende med XBOX. Aldri hatt noen problemer, spiller uten lag som bare det. Jeg kjører med DHCP server, 128Bits WEP osv. , det funker glimrende. Bare til å anbefale. EDIT: Jeg ville bare latt Asus'en gjøre hele jobben og droppe d-link routern din. Endret 12. desember 2004 av Azaz
CrZy_T Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Hvis d-link routern din allerede har WLAN, hvorfor ikke bare kjøpe WLAN-adapter til xbox'n? prod.nr MN-740 f.eks. Da slipper du å stresse med alt anna drit. Koster vel rundt 7-800 spenn for den hvis du finner en websjappe som skriver ned prisen for deg (tror ingen selger i norge).
diss Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Jeg har akkurat kjøpt den Linksys Game Adapteren til ca 900 kr. Og jeg hadde tenkt å kjøpe Logitech QuickCam Pro 4000 webcam senere i desember. Poenget var at dersom den Asus wl-500g kunne gjøre samme jobb som den Linksys Game adapteren, så kunne jeg returnere Linksysen, og heller bruke pengene på tilbudspakken med Asus wl-500g og webcam'et til 895 kr. Så sparer jeg en del penger Oppsettet ser slik ut: Internet ----> ADSL fra Nextgentel, cicso 677 modem ----> Dlink di-624+ router |<--> Tp kabel til PC1 |<--> Tp Kabel til PC2 |<--> Wlan til PC1 |<--> Wlan til Xbox <------> Ethernet bridge (Asus wl-500g?? Linksys?) <----> Xbox Greien er om den Asus routeren kan fungere som Linksys game adapteren i dette leddet i oppsettet? Ved å konfigurere den som et rent Access point?
sofTest Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Bridge via WDS? Hva betyr det? Jeg hadde håpet at det var bare å plugge kabelen fra xbox'en i en av lan portene på Asus routeren, slå av dhcp, rett og slett la routeren motta IP adresse fra min d-link router og la Asus routeren på den måten fungere som et rent access point.. Hva er det som gjør at dette ikke er mulig? WDS er en teknologi som gjør at ulike trådløse aksesspunkt og routere kan kommunisere med hverandre trådløst uavhengig av produsent. Forutsetningen for dette er naturligvis at begge støtter WDS, noe D-Link 624+ ikke gjør. Du kan heller ikke konfigurere den som aksesspunkt, fordi aksesspunkt normalt ikke kan hente IP-adresse fra routere trådløst. Dette er kun mulig med WDS eller ulike proprietære løsninger. Og proprietære løsninger betyr som kjent at man er begrenset til en produsent, og modeller som denne produsenten gir denne muligheten. Et aksesspunkt fungerer heller ikke som en trådløs ethernetklient. Det finnes aksesspunkt som kan omkonfigureres fra å fungere som akesspunkt, til å fungere som en trådløs ethernetklient, men dette gjelder ikke Asus WL-500G. Så nei, Asus WL-500G kan ikke erstatte ditt Linksys Game Adapter.
Ivan Drago Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Mulig jeg ikke er helt med når det gjelder nettverk, men funker det å seriekoble to wlan routere ? Hvis jeg f.eks. allerede har en wlan router i ene enden av huset, mens xboxen står i den andre enden av huset, så kjøper jeg en ny router som jeg plasserer ved xboxen og kobler de sammen med vanlig TP kabel. Ser jo at disse ethernet-wlan "adapterne" er like dyre som en router, så da kunne man jo like godt kjøpe en ny router om det funker (da får man vel utvida wlan dektninga samtidig med flere ledige ethernet porter) Jeg kan jo sikkert like godt kjøpe aksesspunkt istedet for ekstra router, men routerne kan vel også benyttes til dette ?
sofTest Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Mulig jeg ikke er helt med når det gjelder nettverk, men funker det å seriekoble to wlan routere ? Hvis jeg f.eks. allerede har en wlan router i ene enden av huset, mens xboxen står i den andre enden av huset, så kjøper jeg en ny router som jeg plasserer ved xboxen og kobler de sammen med vanlig TP kabel. Ser jo at disse ethernet-wlan "adapterne" er like dyre som en router, så da kunne man jo like godt kjøpe en ny router om det funker (da får man vel utvida wlan dektninga samtidig med flere ledige ethernet porter) Jeg kan jo sikkert like godt kjøpe aksesspunkt istedet for ekstra router, men routerne kan vel også benyttes til dette ? Tja, vil svaret være. Kommer an på hvilken router du har fra før. Se posten min ovenfor. Det du er ute etter, er trådløs bridging eller repeating, enten via WDS eller proprietære løsninger.
diss Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Er det verdt å bytte ut en D-link di-624+ med en Asus wl-500g? hmm.. Jeg ser at webcammet koster i overkant av 700 til vanlig, og drøye 150 spenn ekstra for en router er ikke gale. Så kan jeg kanskje selge D-linken eller noe? Er det rett og slett verdt det?
Ivan Drago Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Mulig jeg ikke er helt med når det gjelder nettverk, men funker det å seriekoble to wlan routere ? Hvis jeg f.eks. allerede har en wlan router i ene enden av huset, mens xboxen står i den andre enden av huset, så kjøper jeg en ny router som jeg plasserer ved xboxen og kobler de sammen med vanlig TP kabel. Ser jo at disse ethernet-wlan "adapterne" er like dyre som en router, så da kunne man jo like godt kjøpe en ny router om det funker (da får man vel utvida wlan dektninga samtidig med flere ledige ethernet porter) Jeg kan jo sikkert like godt kjøpe aksesspunkt istedet for ekstra router, men routerne kan vel også benyttes til dette ? Tja, vil svaret være. Kommer an på hvilken router du har fra før. Se posten min ovenfor. Det du er ute etter, er trådløs bridging eller repeating, enten via WDS eller proprietære løsninger. Jeg har linksys wrt54g router, mulig den støtter noe sånt ?
sofTest Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Er det verdt å bytte ut en D-link di-624+ med en Asus wl-500g? hmm.. Jeg ser at webcammet koster i overkant av 700 til vanlig, og drøye 150 spenn ekstra for en router er ikke gale. Så kan jeg kanskje selge D-linken eller noe? Er det rett og slett verdt det? Det er det ingen andre enn du som kan svare på.
sofTest Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Jeg har linksys wrt54g router, mulig den støtter noe sånt ? Linksys har litt proprietære løsninger. Du kan bruke en Linksys WAP54G konfigurert som en repeater, for å bedre den trådløse dekningen. Er usikker på om du kan koble maskiner til LAN-porten i repeatermodus. Det er bare en Lan-port, så du må eventuelt bruke en switch for flere maskiner. Send en epost til Linksys om dette er aktuelt. Om du ønsker å ethernetporter et annet sted i huset, kan du bruke den samme WAP54G, sammen med en switch, konfigurert som bridge. Et alternativ til en WAP54G som bridge, er en Linksys WET54GS5. WET54GS5 er en ren bridge med fem ethernetporter. Bridging gir ikke bedre trådløs dekning, med mindre du i tillegg setter et på et aksesspunkt (WAP54G) på en av ethernetportene du får ved bridging.
delfin Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har nå koblet opp min WL500G som ethernetklient og bruker den til å koble xbox'en til WLAN'et, som fra før av består av en D-Link 624 router. Det fungerer utmerket...nå vet dere det Er ikke noe problem i det hele tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå