Gå til innhold

Skjermkort - Hvilket av disse to bør jeg velge ?


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Ok, først og fremst må jeg bare si at pc'en jeg skal kjøpe, skal kjøpes på avbetaling. Jeg skal handle gjennom www.deal.no så jeg har litt begrensede valg. Ikke foreslå andre sider da det hjelper meg lite.

Sånn, down to business :cool: Kortene det står mellom er disse to:

[url="http://deal.no/produkt.cfm?id=70070"][b]ASUS ATI X800XT 256MB PCI-E 2xDVI VIVO[/b][/url]

[url="http://deal.no/produkt.cfm?id=68197"][b]ASUS FX6800U V9999 ULTRA 256MB[/b][/url]

Ok, om jeg velger førstnevnte kort så kan jeg få en mer fremtidsrettet pc med tanke på oppgradering senere da den bruker PCI så jeg vil få mye bedre hardware på www.deal.no om jeg velger dette. Når det kommer til skjermkort to så har jeg satt et lite spørsmålstegn ved dette nå med tanke på de positive tingene jeg har nevnt om det første kortet. Men, det er alltids et [u]men[/u]... Jeg er en Geforce mann så det er vel kanskje derfor jeg må spørre folket. Ikke bare skrik ut å si ATI er best ! uten en liten begrunnelse helst.
Hva hadde DU valgt om du var meg ? :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men én ting jeg lurer på da... Hvorfor er disse brikkene så billige når det er nyeste teknologi og yter 533Mhz og er PC4200 ? Trodde Kingston vanligvis var dyrere så hvorfor er akkurat de der så billige. Det blir ihvertfal de jeg må velge om jeg tar ATI/Radeon kortet. Er DDR2 og de dyreste deal.no har å tilby...

 

Disse er jo dyrere men er PC3200 og vanlig DDR og ikke DDR2 og er i tillegg bare på 400Mhz. Skjønner ikke stort her nå :dontgetit:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Ok, men én ting jeg lurer på da... Hvorfor er disse brikkene så billige når det er nyeste teknologi og yter 533Mhz og er PC4200 ? Trodde Kingston vanligvis var dyrere så hvorfor er akkurat de der så billige. Det blir ihvertfal de jeg må velge om jeg tar ATI/Radeon kortet. Er DDR2 og de dyreste deal.no har å tilby...

 

Disse er jo dyrere men er PC3200 og vanlig DDR og ikke DDR2 og er i tillegg bare på 400Mhz. Skjønner ikke stort her nå :dontgetit:

førstenevnte har jo cl4 som er dårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...