Gå til innhold

23" LCD widescreen, eller?


bluescreen

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å kjøpe en 23" widescreen LCD-skjerm, men greier ikke helt å finne ut hvilken jeg bør gå for, eller om jeg får me for pengene ved å kjøpe en 19-21".

 

Har sett litt på Sony SDM-P234, som bl.a. har fått mye skryt på DinSide.no. Den skal visstnok ha et 16ms-panel, men et par andre utenlandske nettsteder har rapportert at den har en tendens til å "ghoste" ved raske bevegelser. Prisen er ca 17000kr hos ITButikken.

 

Jeg har også sett litt på Philips 230W5BS 23" widescreen LCD, som er et slags hybridprodukt for både tv og pc, men som støtter like høy oppløsning som Sony sin skjerm... Prisen på denne ligger noen tusenlapper under Sony sin skjerm.

 

Neon som har erfaringer med store LCD-skjermer, og som kan komme noen gode råd eller tips?

 

Skjermen skal brukes til alt fra film og spill til vanlig kontorarbeid og bildebehandling :)

Endret av bluescreen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en apple cinema 23" skjerm da. Det er helt utrolige. Fargene og alt er utrolig. Har prøvd å spille unreal 2004 på de og det var utrolig ikke noe etterslep eller noe. Apple skjermene er utrolig bra, og de fungere på PC også. Også følger det med dvi kabel.. :p

Apple skjermer

 

Jeg driver og sparer til en 20" jeg. Bor du i oslo så stikk ned på office line den nyåpnete butikken å se på den. De er råflotte og helt fantastiske å se på.

Endret av TeSp
Lenke til kommentar

Har du store krav til bilde og farger er Apple skjermen knallbra, bruker mye

førstegenerasjons av disse skjermene og det til førtrykk (denne ligger helt på

høyde med f.eks en LaCie CRT i fargegjengivelse).

 

Apple skjermen har i de fleste tester eg har leste gått seirende ut, dette i

konkuranse med toppmodeller fra LaCie og Eizo. Dog nå er Eizo kommet

med en skjerm som gruser Cinema i fargene. Men den er dyr, veldig dyr.

Lenke til kommentar

Oj! Var ikke klar over at noen hadde svart... Før nå! :D

 

Sony bruker visst samme panelet som Apple, men har litt bedre kontrastforhold (på papiret). Derimot er Apple sin litt mer lyssterk. Jeg har allerede bestilt meg en slik Sony, men det kan godt hende jeg tar meg en tur for å titte på den apple-skjermen alikevel!

 

2 stk 19" hadde ikke vært så dumt det heller, men får bare brukt en av dem hvis man ser film eller skal spille... Det er litt kjipt da...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de som liker stor skjerm til film og har liten plass... Kjør på med dual 17" og bruk resten av penga på en slik en:

 

HUGOSON 3012 LCD TV - 14 998kr

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bi..._TV.htm?id=5442

 

Den er sikkert rå til bilspill og film :p Har ikke sett hvordan bilde det er når man bruker den som pc-skjerm, men har sett film på den, og syntes det var knallbra. Denne tv'n kosta godt over 20.000kr for noen måneder siden.

 

Skulle gjerne hatt en sånn, men har allerede Nec's fine 20", 2stk 17" eizo skjermer, og en 15" samsung. Alle lcd. Vil uansett ha lcd-tv i svart... så må nok vente til fargetrenden snur litt... er jo nesten umulig å oppdrive svarte tv'er for tiden. :thumbdown:

Lenke til kommentar
2 stk 19" hadde ikke vært så dumt det heller, men får bare brukt en av dem hvis man ser film eller skal spille... Det er litt kjipt da...

Jepp, det er det som er problemet.. Jeg har en 20" LCD, men to (eller tre) 17" ville nok vært bedre i Windows. Men hva hjelper vel det så lenge jeg må presse spillene inn på en skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...