Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan får jeg til dette?


Anbefalte innlegg

Har anskaffet et trådløst aksesspunkt som også kan brukes som et ethernet-adapter. Linken til produktet: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=WL-330g&langs=01

 

Jeg ønsker å bruke den, slik at mine fire bærbare datamaskiner med støtte for trådløst nettverk kan kommunisere. Problemet er at jeg ikke får det til. Noen som har en anelse? Kunne jaggu trengt en detaljert beskrivelse, etter timer med fomling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg har prøvd quick guiden, og den mer utfyllende user manualen.

 

Jeg stiller bryteren på produktet til "AP" (access point), stapper i strømkabel (via USB), og nettverkskabel mellom aksesspunktet og laptopen. Starter opp Windows XP (har installert software fra CD-en fra før).

 

Jeg har både den trådløse og ethernet-nettverkskoblingen enablet, og begge er innstilt på "obtain IP". Jeg får opp at et trådløst nettverk er tilgjengelig og kobler til dette. (Dette er aksesspunktet.) Jeg starter opp konfigurasjonssoftwaren som finner aksesspunktet, men jeg velger å ikke røre noen settings. Jeg noterer meg aksesspunktes IP og subnet (192 168 1 1, 255 255 255 0).

 

Hva gjør jeg nå med de tre andre laptopene?

Lenke til kommentar

Er det ruter i 'modemet' du har fra internettleverandøren din? WL-330Gg har nemlig ikke dette.

 

Edit: Du ønsker altså å sette opp: Nett->Laptop->WL-330Gg->Tre andre maskiner? Da må du la 'internett-deling' ta seg av rutingen i XP. Da skal du sette opp Asusen som nettverksadapter og det trådløse nettverket i AdHoc-modus.

 

Skal du bruke den som aksesspunkt skal den settes opp: Nett->Ruter->WL-330Gg->Maskiner.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...