Gå til innhold

pio mode. igjen.. ny harddisk


k3rm0r

Anbefalte innlegg

Har en helt ny 200 gig WD harddisk..

den vil ikke kjøre i dma mode. men bare pio. kan dette være pga ny instalasjon av windows(ikke instalert updates på den enda). eller er det rett og slett noe galt?

mener å ha sett at du kan nekte harddisker i å gå som dma mode. ikke sikker på hvor eg gjøre dette på et abit nf7-s2 på mitt nf7-s v2.0 vet eg der er instillinger for det der.. kan en kabel gjøre at det bare blir pio mode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe.. admins her her jo så jævlig nøye i å poste i riktigt, så hvorfor ikke bare være sikker?

Fordi forumreglene sier det ikke er lov?

 

*Tronaldo*

Om man poster i feil gruppe så er det galt.

Om man poster i feil og riktig gruppe så er det enda verre.

Og hvis man ikke vet i hvilken ende av kabelen feilen ligger så har man 50% sjanse til å gjøre feil uansett hvor godt man gjetter.

 

Her skal ikke postes spørsmål om ikke man allerede vet svaret?

 

Er faktisk glad for at det er nest siste posten min. :!:

Lenke til kommentar
Huh? jeg har ikke serial ata hvis det er det du tenker på. Har bare ide disker.

ata 66/100/133 osv.. :) Nforce ATA controller er bare driveren windows bruker for å kommunisere med diskene via chipset.. (rett meg hvis jeg tar feil...?)

Får du ikke endret verdiene i de vinduene som jeg postet et screenshot av?

jeg har bare primary ide channel osv eg..

mulig ikke nfroce driveren vart instalert da.. :S

merkelig, hvilket hovedkort du har da?

Lenke til kommentar

Er en link til "min pc" i signatur.. Men, jeg har et Abit nf7-s V2.0... Husker ikke helt hva bios jeg har, men det er den nyeste fra abit sin liveupdate.

gå til nvidia sin hjemmeside og last ned nyeste versjon. Velg xp som operativ system, uavhengig av hva os du kjører. Den seneste driveren er bare sertifisert for xp men funker helt fint i windows 2000 og :)

Directx 9 er nødt å være installert før du installerer chipset drivere for nforce i tilfelle du ikke har vært oppmerksom på det...

Nå skal jeg ut, men du kan jo prøve å google litt, er sikkert noen andre som har hatt samme problem før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...