kn0zzy Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Noen som kan vise meg på http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10300 hvilken oppgraderingspakke som er best.? Jeg har tenkt å oppgradere datan min. Men jeg er ikke helt inne på 64bit. Så hvis det er noen som orker eller kan vise meg. Så vennligst link meg eller svar meg.
AMD-King Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 (endret) Ikke tenk på 64-bit'en. 99% (tipper jeg ) av hjemmemarkedet bruker ikke 64-bit delen (enda vel å merke). For å si det enkelt, Athlon64 kan kjøre nett de samme programmene som Athlon XP og Pentium 4. I tilegg er den dårligste Athlon64 mye bedre enn noen Athlon XP (utaler meg ikke om den er bedre enn Pentium 4 det for folk vurdere selv!). 64-bit delen er en ekstra funksjon som prosessoren har. For å bruke 64-bit delen må operativsystemet støtte dette. Da må du ha: 1. Linux med støtte for dette 2. Beta av Windows XP-64 3. Tolmodighet Av de pakkene anbefaler jeg den dyreste (pga. s939 og Dual-minne). Nforce3 250GB er også et bra hovedkort chipsett. Vil også si at ingen av pakkene har PCI-Express. PCI-Express er netopp lansert på Athlon64 hovedkortene og da gjenstår det å se om komplett kommer med en oppgraderingspakke. Hovedkortene med PCI-e kan du sanse i butikkene. Endret 26. november 2004 av AMD-King
kn0zzy Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 Så det du sier er at jeg skal satse på 64bit? Jeg har mange kompiser som har det, de er fornøyde. Jeg har en gammel 2000+ socket A prossessor. Den er så treig. Jeg har lyst på noe nytt og bedre. Så jeg tror jeg skal satse på 3200+ oppgraderingspakke nå. Jeg hater den jeg har nå. I tillegg til prossessor som er treig så gjør hovedkortet den verre. Så jeg skal oppgradere.
Johnx Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Så det du sier er at jeg skal satse på 64bit? Jeg har mange kompiser som har det, de er fornøyde. Jeg har en gammel 2000+ socket A prossessor. Den er så treig. Jeg har lyst på noe nytt og bedre. Så jeg tror jeg skal satse på 3200+ oppgraderingspakke nå. Jeg hater den jeg har nå. I tillegg til prossessor som er treig så gjør hovedkortet den verre. Så jeg skal oppgradere. Ja, du bør satse på AMD 64 sokkel 939:yes:
Stigma Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 (endret) For spillbruk er AMD64 helt fullstendig overlegen alle andre prosessorer på markedet. Både i total ytelse og ytelse i forhold til pris. ANnbefaler egentlig ikke å gå for socket 939 i øyeblikket, ved midnre du er av typen som forventer å beholde samme hovedkort mer enn 1 CPU-oppgradering fremover i tiden. socket 754 er nemmelig en del billigere på hovedort og CPU'er, og har så og si identisk ytelse, spesielt om du ikke bruker den doble minnebussen på 939. Grunnen til å kjøpe AMD64 nå har ikek med støtte for 64bit kode å gjøre. Det har med at den kjører 32-bit kode vanvittig bra. 64-bit støtte er bare en bonus som kan gi deg noen "gratis" oppgraderinger i ytelse etterhvert som programmer får støtte for 64-bit instruksjoner. -Stigma Endret 26. november 2004 av Stigma
kn0zzy Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 Så da bestiller jeg meg en oppgraderingspakke i socket 745.! Jeg skal bruke den til å spille på. Om jeg kjøper en slik pakke i socket 745 så blir det en bra gaming pc? Som jeg har skrevet. Jeg er ikke helt inne på det med 64bit enda. Håper dere svarer serriøst.
jornt Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Kjøp et socket 939 hovedkort med nForce4 chipset. Du får de ikke i hus før et stykke ut i desember men de er verdt å vente på! Koster noen hundrelapper mer, men du får også mer for pengene. Når det gjelder 64-bit er det slik at Athlon64 har MULIGHETEN til å kjøre i 64-bit modus, mens DU kommer til å bruke den i 32-bit modus, fordi vanlig Windows kun støtter det. Prosessoren blir med andre ord ikke fullt utnyttet, men den er faktisk svært kjapp i 32-bits modus, og det er derfor folk velger den foran f.eks Pentium4. Ikke pga 64-bit mulighetene. Athlon64 er klart best i spill, men ligger på ca. samme nivå som Pentium4 på andre områder. Da sammenligner jeg prosessorer med samme prisnivå.
siDDis Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 64bit betyr bare at cpuen kan håndtere større adresser feks tall som er 2^64 'store' om du forstår, veldig LANGE navn
wim Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Kjøp et socket 939 hovedkort med nForce4 chipset. Du får de ikke i hus før et stykke ut i desember men de er verdt å vente på! Koster noen hundrelapper mer, men du får også mer for pengene. Når det gjelder 64-bit er det slik at Athlon64 har MULIGHETEN til å kjøre i 64-bit modus, mens DU kommer til å bruke den i 32-bit modus, fordi vanlig Windows kun støtter det. Prosessoren blir med andre ord ikke fullt utnyttet, men den er faktisk svært kjapp i 32-bits modus, og det er derfor folk velger den foran f.eks Pentium4. Ikke pga 64-bit mulighetene. Athlon64 er klart best i spill, men ligger på ca. samme nivå som Pentium4 på andre områder. Da sammenligner jeg prosessorer med samme prisnivå. Jeg syntes ikke man får mer valuta for pengene med ett 939 system.
retry Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Ville no venta litt på hovedkort jeg... til nforce4 kommer.. dumt å kjøpe nforce3 like før skifte til nforce4.. er ikke snakk om mer enn 2 uker
wim Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Kjøper man det nyeste må man regne med flere problemer pga. barnesykdommer.
retry Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 nforce3 har da vært en stund.. så regner med at nforce4 kommer til å vare også... og selv har jeg litt troa på SLI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå