Gå til innhold

Kva slags instrument spiller du?


-Kimmi-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tverrfløyte på åttende året. Også blir det noe piccolo, og har en irsk fløyte også. Og en afrikansk med fire hull som jeg ikke aner hvordan man spiller de ulike tonene på, hva den er stemt i, eller noe i det hele tatt.

 

Og sax, og prøver litt piano på toppen

Lenke til kommentar
Kva er poenget med å spela haugevis med instrument?

 

Spelar bass sjølv.

 

Det er mange fordeler ved å spille flere instrumenter. For det første er det utrolig lærerikt og man får en mye større musikkforståelse. Dette lønner seg spesielt hvis du spiller i et band. Hvis alle har forståelse for hverandres oppgaver i bandet blir samspillet mye bedre. I bandet jeg spiller i nå kan alle i bandet spille minst to instrumenter. Når vi lager egne låter klarer alle lett å finne ut hvordan linjene skal gå på alle instrumentene. Hvis f eks lead-gitaristen har laget et riff kan han få konstruktiv kritikk av både rytmegitaristen, vokalisten, trommisen og meg (bass/keyboard). Kritikken blir dermed ikke slik "Fett riff"/"Kjedelig" men heller "Det blir fetere hvis du gjør sånn"/"Det var fett, men vi burde heller lage et skjelett til en hel sang. (så kan alle hjelpe til å utvikle sangen)"

 

Konklusjonen er altså at det er en stor fordel å kunne mer enn ett instrument når man spiller i et band. Utenom det er det utrolig gøy å kunne spille flere instrumenter :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Gitar, 1 år og 3 måneder, bror min sin.

 

Keyboard Yamaha PSR-47, hatt det i flere år, men begynte særiøst for 1 år siden. Kjøpte en Roland SH-32 synth, som er koblet i keyboardet nå.

 

Har lyst på et stage-piano, et ProKeys88 fra m-audio, med riktig pianofeel. Tror nok at en av grunnene til at jeg lærer raskere på gitar er at jeg føler at jeg spiller noe, mens keyboardet mitt ikke har følelsen av et ekte piano.

 

Oppsummering: Litt over 1 år med begge instrummenter.

 

Skal:

Kjøpe akustisk gitar.

Kjøpe ProKeys88.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...