Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalling av ruter.


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ruter, har noe erfaring med Asus WL-500g og synes denne var bra. Har det kommet noe bedre? Hadde håpet å bruke minst mulig på ruter, men er viktigere at den er stabil enn billig.

 

Skal bruke den til å koble opp 2-3 trådløse pc'er og 1 stasjonær OS=windows server 2003 og har tilkoblet ekstern disk og printer.

 

Tenkte også å få tilgang til filene på den ekstrne disken ved å bruke VPN.

 

Funker Asus WL-500g eller er det andre som jeg heller bør satse på?

Asus WL-500g

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3Coms "billigruter" har jeg vært utelukkende fornøyd med, noe begresede instillingsmuligheter, men den fungerer glimrende til de aller fleste bruksområder.

 

Når det gjelder ASUS-produkter har jeg hatt god erfaring med Asus WL-500g. Dessverre prøvde jeg i samme sammenheng nettverkskort fra Asus, et pci- og pcmia-kort. Begge av disse var dessverre svært ustabile, se tidligere tråd. Hele saken resulterte til slutt med at vi returnerte alt av Asus-produkter :no:

 

edit: skal du ha printer + ekstern disk koblet til routeren er jo imidlertid ikke 3Coms router noe alternativ...

 

edit2: vpn funker imidlertid fint med 3Com'en

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar

Så på 3Com nå og den virker ikke dum.

Nå trenger jeg ikke trådløst kort, men 200kr ekstra for et trådløst kort var ikke særlig dyrt, kan jo selge det :)

 

Du har ikke hatt noen problemer eller savnet noen funksjoner med 3Com'en? Fikk du prøvd WL-500g noe særlig til å kunne sammenligne dem?

Lenke til kommentar

3Com'en har fungert knirkefritt :love: . Men, så har jeg en egen server som tar seg av deling av skriver, felles lagring etc. 3Com'en har ingen usb-port og takler ikke dette. Det er egentlig det eneste problemet jeg kan komme på...

 

Asus'en virket også ypperlig. Imidlertid et vanskeligere oppsett. Det gir nok flere innstillingsmuligheter, noe som kan være både en fordel og en ulempe (alt etter hvor oppegående man er på nettverksterminologi mv.).

 

3Com: Stabilitet + brukervennlighet

Asus: Avansert

Lenke til kommentar

Jeg satte opp en internettforbindelse på jobben til moren min, med en slik 3Com OC Wireless Gateway, med Nitro (vet ikke om alle de har Nitro).

 

Der jeg monterte, satte jeg 3Com´en i 1.etg, og skulle prøve å få bærbare i 2.etg til å få signal. Her er det tjukke betongvegger som skiller etasjene og rommene, så jeg var noe skeptisk, men det funka dønn solid! Signalet på den bærbare (iBook, med Airport) varierte noe fra rom til rom, med x antall betongvegger imellom, men det var ikke noe problem for internettforbindelsen!

 

3COMen var super!

Lenke til kommentar

jeg har nok desverre hatt litt blandede opplevelser med wl500g..

 

Min har en tendens til å koble seg ut fra nettet til tider.. En kamerat av meg hadde samme problemet. Kan ikke se å ha sett noen fix for det ennå.

 

Men ruteren er suveren på instillinger, og muligheter.. Og hadde ikke jeg vært uheldig med min, ville jeg nok anbefalt denne!

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg hatt litt erfaring med WL-500g, fiksa trådløst hos muti&vati. Ble ringt opp ca 1 gang i mnd om at den trådløse ikke kom seg på nett. Resatte rutern og alt funket ypperlig i ca 1mnd igjen. For noen mnd siden så jeg at det var ny firmware klar til nedlasting. La inn denne og nå har de ikke ringt på 3 mnd.

 

Jeg satte opp en internettforbindelse på jobben til moren min, med en slik 3Com OC Wireless Gateway, med Nitro (vet ikke om alle de har Nitro).

Hva er egentlig Nitro??

Endret av ken8
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg har nok desverre hatt litt blandede opplevelser med wl500g..

 

Min har en tendens til å koble seg ut fra nettet til tider.. En kamerat av meg hadde samme problemet. Kan ikke se å ha sett noen fix for det ennå.

 

Men ruteren er suveren på instillinger, og muligheter.. Og hadde ikke jeg vært uheldig med min, ville jeg nok anbefalt denne!

Oppdater til seneste firmware fra chupa.nl. Det er en bug med WAN-porten som gjør at den kobler fra en gang i blandt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...