Gå til innhold

Noen spørsmål om en DVD brenner


Lættis

Anbefalte innlegg

Kjøpte en NEC ND-3500A for en stund siden.

 

Når jeg brenner DVD plater blir maskinen utrolig treg. Faktisk så stopper nesten klokka i systemtray til brenninga er ferdig.

Når jeg brenner CDer hakker maskinen litt.

Når jeg brenner CDer med den gamle CD brennern hakker ikke maskinen.

 

Når jeg spiller av en musikk CD eller DVD film så jobber alltid harddisken veldig hardt paralelt med avlesingen av platen. Min gamle DVD rom brukte ikke harddisken så mye når den spillte av plater. Er dette noe bry seg om?

 

Jeg har ikke hatt noen DVD brenner før. Så jeg lurer bare på om dette er normale ting.

 

Angående at maskinen går tregt under brenning av DVDer. Ville det gått bedre om jeg hadde hatt en bedre maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen din er ikke av siste modell... men jeg som sitter med Abit NF7 /XP-M 2400 sliter litt med det samme problemet.

 

Når du brenner DVD overføres mye data. Selv pleier jeg å la maskinen være i fred når jeg brenner DVD for hvis jeg jobber med andre ting sliter disken og bufferet går ofte tomt.

 

Vet det hjelper å defragmentere disken men synes likevel den sliter for mye med DVD brenningen. Nå har jeg NEC 3500. Tidligere hadde jeg LiteON 832 og kan ikke huske at problemet var like stort da.

Lenke til kommentar

Takk for at noen svarer da.

 

Jeg lar også dataen jobbe i fred når den brenner DVDer. (kan bruke laptopen)

Jeg vet det er mye data som overføres, men jeg har bare ikke opplevd før at maskinen jobber så hardt at klokka nesten stopper. (Det jeg mener er klokka går ca 3minutter i løpet av brenneprosessen som tar 15 minutter. Så hver gang jeg har brent en DVD så må jeg stille klokka)

 

Oppdatering av firmware hjalp ikke stort det heller.

 

Kanskje på tide skaffe en ny maskin etterhvert.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til de som sliter med at harddisken pertiodisk jobber som gal under brenning av DVD-plater slik at bufferet går tomt:

 

Disable autoprotect i Norton Antivirus.

 

Har jobbe med dette problemet lenge. Har blandt annet formatert disken med lavnivåformatering vha IBM drivefittness. Det ble bra en liten stund før problemet kom tilbake. Jeg kjører Norton Antivirus 2005 og oppdaget i dag at hvis jeg slår av autoprotect under brenning så forsvinner problemet og jeg kan enda bruke PC'n til surfing og andre ting mens jeg brenner. Det kunne jeg ikke før.

 

Om dette problemet bare gjelder NAV 2005 eller også tidligere versjoner vet jeg ikke med kan ikke huske at jeg hadde dette problemet når jeg kjørte NAV 2004.

Lenke til kommentar

Takk for tipset.

 

Jeg prøvde å slå av autoprotect, men det fungerte ikke hos meg. Jeg har norton 2003.

 

Jeg fant ut for noen dager siden at det var datamaskinen min som er for treg. Jeg prøvde brennern i en maskin av litt nyere dato med samme brogrammvare og da fungerte den helt fint. Så jeg har noen mindre oppgraderinger på gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...