Gå til innhold

Ny PC som ikke vil starte, Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt sammen en ny PC til moren min, jeg brukte noen av delene fra den gamle PC'en i den nye for at det skulle bli billigere, men bare det som passet. Her er delene jeg kjøpte:

 

AMD Sempron 2200+ 1.5 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, OEM

 

Speeze VultureSpin Socket A/370 - XP3200+/21dBA

 

Seagate 40GB IDE ATA/100 7200RPM Barracuda 7200.7 2MB cache

 

Abit KD7A Hovedkort for Socket A, KT400A, ATA/133, ATX, USB2.0, LAN

 

Standard Miditower Sort m/300W PSU

 

Kingston 256MB 333MHz DDR PC2700 DDR Non-ECC CL2.5 DIMM

 

Total pris 2590,-

 

Delene jeg brukte fra den gamle PC'en var følgende:

 

DVD-spiller IBM, fulgte med PC'en for nesten fire år siden.

LG CD-brenner, kjøpt for to år siden

Nvidia MX 200 32Mb Skjermkort

 

Harddisken og CD-brenneren er koblet til på Primary, Harddisken som Master(Både på ledning og på selve hardwaren), og brenneren som Slave.

DVD-Spilleren står alene på en vanlig IDE-kabel.

 

Når jeg starter maskinen vanlig starter viftene og CD-spillerene starter opp, men skjermen er sort. Hvis jeg sletter CMOS først så kommer skjermen der du kan trykke Del for å komme inn i BIOS opp, men hvis jeg ikke trykker noe kommer det ikke noe mer etter det.

 

Når jeg setter inn Windows-XP CD'en begynner CD spilleren å lese den og så stopper den og ingenting skjer.

 

BIOS finner alle enhetene og harddiskenlampen lyser konstant...

 

Noen som har noen tips?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble fra alt du ikke trenger, dvs harddisk, cd-brenner, dvd-spiller og hvis du har noen pci-kort der

hvis ikke det funker prøv ett annet skjermkort hvis du kan.

hvis det funker med det gamle skjermkortet så er det bare å sette på en og en ting for å finne hvor feilen er. Hvis det ikke funker med noen av skjermkortene så må du prøve å få testet minne cpu og hk. prøv litt forskjellig plassering av minnet.

Jeg har opplevd at min maskin bare var svart når den startet. for å komme inn i Bios holdt jeg CTRL knappen inne når jeg startet den for da hopper den over alle sikkerhetssjekker, men jeg vet ikke helt om det er å anbefale. (mener det var CTRL)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...