Gå til innhold

NEC 1970NX noe tess?


johanhs

Anbefalte innlegg

Denne har såkalt S-IPS panel, ikke TN+film. Det gjør den tydligvis litt tregere (25ms), men skal vel ha bedre bildekvalitet. Det jeg lurer på er om denne (og S-IPS paneler generelt) er raske nok til spilling? Er ikke så ofte jeg gjør det, men greit med lite lagg når en først er i gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp :) Den beviser i hvertfall at ett 19" S-IPS panel på 25ms ikke er noe å rynke øyenbrynene over...

 

1970NX, here I come :)

 

 

BTW, jeg har en LG 1710B på jobben, som jeg også mener har ett S-IPS panel. Denne har faktisk også nøyaktig de samme kontrollene og menyen som den LaCie skjermen. Uansett, denne står ved siden av en NEC 1860NX, og jeg må si at jeg ikke klarer å justere LG'en til å få ett like godt bilde som NEC'en. NEC'en har en litt kaldere farge default, som i hvertfall jeg synes funker bedre til typisk kontor bruk. LG'en blir en del gulere i hvitfargen.

Lenke til kommentar

Bah, hater produsenter som ikke oppgir hvilken paneltype de bruker. Det er nok LM170E01 som er brukt her, og dette må være det dårligst spesifiserte IPS-panelet jeg noen gang har sett. Har googlet litt selv, og det ser ut til at det mange som snakker om at denne skjermen har et IPS-panel, men det er jaggu ikke lett å finne noen offisielle kilder.

Lenke til kommentar

Så det er bare LaCie og Nec som har S-IPS panel i 19"? En skikkelig "eksklusiv" klubb...

Men seriøst. Er S-IPS å foretrekke på en "allround" skjerm, der endel spilling også forekommer? En kan jo få en Benq 937s spilleskjerm for under 4k, så er S-IPS verdt det i bedre bilde???

 

Just wondering... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...