Gå til innhold

Kort omtale av Fallout: Brotherhood of steel Xbox


Anbefalte innlegg

Først må jeg bare si, styr unna. Sånn da slipper jeg å bekymre meg at andre bruker penger på dette spillet.

Jeg har vært Fallout fan etter jeg spilte den første demoen av eneren i 96-97. Har spilt igjennom 1, 2, og 3 flere ganger. Har alltid likt storyen til spillet og blandingen mellom taktisk spilling og artig action rollespill. Den nye versjonen som er sluppet ut er en "remake" av Fallout 3. Men har en ny story og en helt annen grafikkmotor (grøss). Nå er det full 3d, men låst til topside view. Det kan minne om Alien Swarm modden til UT2k4. Uansett....spillet er hack and slash action rollespill satt i fallout universert. En god del våpen, store maps, masse critters, noen få NPC som du skal gjøre oppdrag for. Og det er nettopp oppdragene (quests) det skorter på. Hele spillet består av knapt 6-8 timers spilling, med en svak historie, en svak avslutning og rett og slett dårlig spill håndtverk. Det virker som et biprodukt som de har valgt å bare slippe ut til Xbox. De kunne heller portet over en av de gamle utgavene og fått applaus for det.

Spillet starter med å velge 1 av 3 rollefigurer. De er medlem av Broterhood of steel, en kjent gjeng med masse teknologi for de som har spilt de tidligere versjonene på pc. Det første oppdraget ditt består av å finne en gjeng BOS medlemmer (noe du aldri rekker, fordi spillet ender før du kommer så langt.) Deretter kommer det en rekke oppdrag som går ut på å ta noen sluttbosser, som ikke er spesielt vanskelig å knekke. Spillet ender i at du altfor tidlig sprenger et vault i luften. Da har du nok en gang reddet menneskeheten. Og slik kan man oppsummere hele spillet. Fyllet mellom start og slutt er kun en lang orgie i dårlig 3d motor, dårlig scriptede oppdrag, lite gjennomtenkt kamera føring og masse forskjellige critters som du skal skyte og slå ihjel. Dette er et spill som egentlig ikke er verdt en ener på terningen en gang. Hadde historien lignet en brøkdel på de lange og velskriptede historiene til spesielt Fallout 1 og 2, ville spillet fått mye bedre terninge kast, selv med så mange rare tekniske svikt i spillet.

 

Styr unna....

Endret av bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men nå holder jo Bethesda (makers of Morrowind) på med Fallout 3, så da får vi håpe at de ikke roter det til :D

Har mine tvil.. Etter hvordan jeg har oppfattet det blir det first person View.... *grøsse* Gruer meg som en hund!!! Bare håper de tar til vett, for det her spillet her jeg gleda meg til siden jeg rønna 2`ern første gagn.. Og DET er lenge siden det...

Lenke til kommentar

Jeg har full tillit til bethesda. Gi meg gjerne et fallout-spill i morrowind-stil. Med oblivions grafikk så tror jeg det hele kan bli en smakfull affære.

 

Og pass dere, vi fallout-fans er nokså overbeskyttende ovenfor babyen vår. Det å kalle tactics for fallout 3 er en av mange tabber som fort kan føre til at noen glefser armen av deg! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...