Gå til innhold

6800 SLI setup med blandet produsent?

Stigma

Anbefalte innlegg

Skrevet

på Nvidias side står det rimelig kort og greit at Nvidias SLI støtter IKKE blanding av kort fra forskjellige produsenter, men jeg kan ikke tro noe annet enn at det vile fungert fint. Spesielt om man tok seg tid til å flashe begge kortene til samme BIOS.

Har noen tanker og meninger om dette? Jeg tror hardwaren er så prikklik at det vil være så-og-si umulig at de IKKE var kompatible, så lenge det er samme modell (f.eks begge er 6800GT). Setter pris på alle intelligente innlegg =)

-Stigma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg i at det virker rart. Slik jeg har forstått, så er det stort sett kun kjøleløsningen som skiller de kortene fra hverandre. Ofte er de like på dette punktet også. Jeg regner med at en BIOS-flash vil løse eventuelle problemer. Men hvis du flasher BIOSen, så mister du vel også garantien. Det ville da vært rart om nVidia skrev at så lenge du flasher slik at begge kortene kjører på samme BIOS, så vil kortene kunne jobbe sammen. Dette blir jo som å oppfordre folk til å utføre modifikasjoner som fører til at garantien faller bort.

Skrevet

Akkurat, de kan jo ikke akkurat annbefale dette til folk, både av tekniske og garanti-grunner, men jeg er nesten 100% sikker at det ville fungert helt fint.

-Stigma

Skrevet

er vel egentlig bare selve grafikkbrikken de forskjellige produsentene

har likt på kortene, RAM og andre chipper kan være av annen produsent.

Var jo også derfor SLI med Voodoo2 kortene også bare funket med 2 like kort.

Skrevet

Man kan kjøre Voodoo 2 SLI med kort fra ulike produsenter, men da må man innstallere en spesiell driver som kalles "mismatch"

Skrevet

Man kan kjøre Voodoo 2 SLI med kort fra ulike produsenter, men da må man innstallere en spesiell driver som kalles "mismatch"

Exactly. Derfor tror jeg fint det vil fungere med om man bruker forceware på begge to + samme BIOS. Håper vi vil få en del artikler på nettet om dette om ikke lenge, når SLI kortene er i butikkene. Komplett skal få noen inn i midten av desember, så det er ikke lenge til =)

-Stigma

Skrevet

Vil nesten si det er rart om det ikke går, sålenge båndbredden og specs er det samme, og at de kjører på samme hastighet..

Men kanskje det er mulig å sende Nvidia en mail og spørre? Selvom jeg tror de bruker lang tid, får vi vel kanskje et vettugt svar?

Innlegg nr. 2000! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...