Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telio - ip telefoni er det bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

704/128 holder ikke har jeg erfart....Hvis du sitter i telefonen og bare skal inn og sjekke mailen din så blir det håpløst med forsinkelse...Selv med netlimiter så greier du ikke og være på nett og sitte i telefonen samtidig uten at det blir voldsomme forsinkelser....Har bestilt 2200/512 fra bluecom nå og det burde rekke for min del ihvertfall... :dribble:

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke bruker internett samtidig som du ringer holder 704/128 mer enn godt nok. Men som Znoken sier blir det hakking og forsinkelse om du er på nett samtidig. Så det spørs egentlig om du bruker begge deler samtidig.

 

Ang. Telio har de en relativt stabil tjeneste, men kundeservice er heller dårlig.

Lenke til kommentar

Det med hakking og ekko når du snakker i telefonen samtidig som du bruker internett fikser du lett med en QoS router slik som denne

 

Jeg har telio og 2056/248 (?) linje fra telenor, og før jeg fikk denne routeren så hakket det for mye til at det gikk ann å ha en samtale mens jeg var på internett. nå når jeg har routeren kan jeg maxe ut hele linja både nedlasting og opplasting uten noen forskjell på lyden på telefonen.

 

Vil si at en QoS router er ganske viktig når det kommer til ip-telefoni.

 

Edit: leif's

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Har vært Telio kunde siden Mars 2004, har ikke opplevd nedetid i denne perioden bortsett fra i forbindelse med portering.

Dette ble utført på en amatørmessig måte, trolig er prosedyren for dette forbedret i dag.

Har nettopp portert to mobilnummer til Mobyson, dette gikk helt uten problemer, noe Telio også burde klare.

 

Kvaliteten på samtalene er veldig god, men krever QOS funksjon dersom en bruker en eller flere datamaskiner mot nettet under samtalene. Jeg bruker en DrayTek 2900 router med QOS funksjon noe som gir ett godt resultat.

Kan anbefales dersom du ringer mye og en del til utlandet, ved lite bruk hadde jeg satset på IP24 Zero abonnemang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...