Gå til innhold

PartitionMagic 7.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg delte c: i 2 c: og f: så ble c: på 1.99 gb og f: ble på 38gb altså ble c: alt for liten så jeg må få den litt større 8-10gb eller no, sp lurer jeg på om det er noen her som kan fortelle meg ossen jeg kan gjøre det på en enkel måte?

Så lurer jeg på om når du installerer windows xp så må du installere det oppå det gammle oprativsystemet (det måtte i hværtfall jeg) har det noe og si ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-05-28 20:06, TranceCom skrev:

jeg delte c: i 2 c: og f: så ble c: på 1.99 gb og f: ble på 38gb altså ble c: alt for liten så jeg må få den litt større 8-10gb eller no, sp lurer jeg på om det er noen her som kan fortelle meg ossen jeg kan gjøre det på en enkel måte?

Klarte du å dele partisjonen i to, klarer du vel det også :smile:

For sikkerhets skyld; lag PM-bootdisketter og boot med disse.

Deretter forminsker du f:-partisjonen og øker c:-partisjonen. Det er ikke værre!

Quote:

Så lurer jeg på om når du installerer windows xp så må du installere det oppå det gammle oprativsystemet (det måtte i hværtfall jeg) har det noe og si ?

Hvorfor måtte du det? Har du upgrade-versjon?

Og nei, det er ikke det beste du gjør. Clean installasjon er bestandig best. Hvilket OS installerte du over?

Skrevet

har prøvd og forminske f: og øke c: men jeg for det ikke til (kan hende jeg gjør det feil å da)!

Hadde windows me fra før av

Skrevet

Jeg veit ikke hva jeg gjør sjøl engang jeg, har aldri vært borti partitionmagic før, jeg bare prøver og resize partition men da står det att jeg ikke kan velge noe mer en 1.99 gb eller no sånt, får ikke feilmeldinger!!!!

Skrevet

Quote:

TranceCom skrev (2002-05-28 20:25):

Jeg veit ikke hva jeg gjør sjøl engang jeg, har aldri vært borti partitionmagic før, jeg bare prøver og resize partition men da står det att jeg ikke kan velge noe mer en 1.99 gb eller no sånt, får ikke feilmeldinger!!!!

Fordi den er partisjonert i FAT16 det. Formater den i FAT32 eller NTFS du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...