Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fortinet sperrer alt


Anbefalte innlegg

sitter på skolen og blir bare mer og mere oppgitt over hva som er blitt sperra i det siste. er på skolen nå men har kobla meg til hjemme (eksternt skrivebord) så jeg har tilgang til alle nett sider (til og med detta forumet er sperra:() skolen bruker et program som kalles fortinet, så det jeg lurer på er om noen av dere har noen erfaringer med detta programet, om det går ann og få tak i en tunnel.

er litt drøyt kjipt å sitte på ikt og ikke få lov til å gå inn på en jævla nettside!

 

takk for alle svar

 

mvh

 

lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noe er sperret så er det en grunn til det, meningen med å sitte på skolens pcer er å gjøre skolearbeid og drive research, hvis du ikke kommer inn på en nettside som er innenfor skolearbeid så kan du klage til admin evt. en med høyere rang og forklare situasjonen. Hvis du surfer for å lese på Tomshardware eller annet stoff som sansynligvis ikke er skolerelatert så anbefaler jeg deg å vente med dette til du kommer hjem. Jeg kan virke strikt, men det er en grunn til at visse sider er sperret.

Lenke til kommentar

thx for det o-haavard

 

hvorfor kan jeg ikke gå inn på det jeg skal når jeg kommer hjem? jo fordi jeg vil helst gjøre skolearbeidt når jeg er på skolen og ikke når jeg kommer hjem. synnes det er bedre at jeg gjør det her isted for å bare sitte her og bli oppgitt over hva som er sperra.

 

ja okey det er greit at de sperre sider. men nå de sperrer så mye at man ikke før gjort noe blir det litt for MYE..

 

mvh

 

lilfire

Lenke til kommentar

lilfire:

 

Jeg er ikke imot at du vil rundt sperrene så lenger det hindrer ditt skolearbeid, men dette er noe du hovedsaklig skal ta opp med vedkommende som har ansvaret for det og evt. la han fikse det uten at vi skal hjelpe deg å bryte sperrene. Det er det jeg hele tiden har prøvd å fortalt, snakk med din administrator og be han åpne de sidene du vil siden det er innenfor skolearbeid, han kan ikke nekte siden det er skolearbeid.

Lenke til kommentar
Gi trådstarter hjelp til det han spør om, eller surf videre. Utsagn som "Du burde heller gjøre skolearbeid" o.l. hører ikke hjemme her, synes jeg.

Det som heller ikke hjører hjemme her er framgansmåter på hvordan man skal komme seg forbi brannmurer o.l.

 

Hvis det hindrer deg i å gjøre skolearbeid, bør du snakke med noen over han siden det ikke fungerer å snakke med han. Da bør du vise til spesifikke eksempler på sider som du ikke kommer inn på, men som er relatert til skolearbeidet.

 

Ellers så bør du vente med surfingen til du kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...