Gå til innhold

Har Treig Bittorrent Og Jeg Finner Ikke Ut Hvorfor


Marcelo

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med bittorrent, det går sinnsykt treigt det, vil si 30kbs og det plager vettet av meg. jeg har testet linjen med hjelp av en sånn speedometer så de hadde i itavisen.no og linjen min gikk og går akkuratt så raskt så den sko det vil si 2mb (ifølge speedometeret). tingen er at bittorrent begynnte å gå så tregt for sånn ca 2uker siden og jeg finner ikke ut hva problemet er.

 

 

 

Jeg takker for alt hjelp jeg for på forhånd :w00t:

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det noe du gjorde for 2 uker siden som kan ha gjort det da?

 

Kan være at du har vært uheldig med torrentene du laster ned... ?

 

Er det flere som bruker linjen?

 

Prøv å åpne flere porter på routern (hvis du sitter bak en router da)... desto flere porter bittorrent har tilgjengelig desto fortere skal det gå... så vidt jeg veit...

 

Kan også være at SP2 blokkerer muligheten for flere enn 10 tilkoblinger samtidig... men detta skal det være en "fix" for.... (husker ikke hvor eller hvordan...)

Lenke til kommentar

For å ver ærlig så husker jeg ikke hva jeg kan ha gjort for uker siden, men derfor eg lurte på om eg kunne få tips til forskjellige måter jeg kunne ha fikset et sånn et problem på. Tror neppe det er torrentene jeg lastet ned, for en kompis av meg lastet ned de samme og han kom opp i 160kbs og jeg gjor akkuratt det samme helt te pluteselig så gikk alle mine nedlastninger helt ned te 0.8kbs, 5kbs og mellom 5 og 14kbs. Ja det er flere som bruker linjen, men jeg har en 2mb linje så jeg har alltid komt opp i hundre og noe, men når du sier dette, så tror jeg aldri at mine torrentser har komt opp i maksimal hastighet, men vett ikke om dette har noe med saken å gjør. Jeg har åpnet alle portene som ABC(bittorrent) bruker. Det fins jo alltids en mulighet for at det kan vær Sp2 sin feil men, jeg vett ikke, kan ikke noen lege ut den fixen eller linke meg til den. Jeg tar gjerne imot mer hjelp og flere tips :innocent:

Lenke til kommentar

På torrents som mange laster ned av blir brukere delt opp i noe grupper ellernoe kalt swarms...derfor kan vennen din ha vært i en annen og fått bedre hastighet

 

hvilken hastighet du får kommer veldig ann på hvor mange seedere/leechere som driver på med den torrenten

 

De fleste som sier at bittorrent går treigt har nesten alltid! porten stengt slik at den kjører i passive mode....altså du får ikke hastighet fra andre som har passive mode (det er mange)

 

Du vet hvordan bittorrent funker ? uansett hvor bra linja di er så spiller det ingen rolle med mindre en eller flere med tilsvarende ut hastighet på linja si sitter og seeder.

Lenke til kommentar

jeg har hatt azereus og det var mye verre, men det var i den tiden da internettet mitt funket. Då funket internettet mitt bra med alle bittorrent programene jeg hadde prøvt utenom azereus.

 

Uansett. kunne noen lagt ut den fixen som arsvendg snakket om??? hadde vert veldig greit å få fixet dette så fort så muligt, og setter stor pris på andre tips og :innocent:

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

jeg bruker sp2...og mange av mine venner.....ingen av oss har noe maks 10koblinger problemet.....

tror det bare gjelder ntfs tilkoblinger ellerno...har ikke noe med 3parts programvare, men jeg er ikke sikkert på det da. Alt jeg vet er at det funker for meg og mange andre vi alle bruker sp2.

 

Jeg tipper det er bittorrent porten din som ikke er åpen

Lenke til kommentar
jeg bruker sp2...og mange av mine venner.....ingen av oss har noe maks 10koblinger problemet.....

tror det bare gjelder ntfs tilkoblinger ellerno...har ikke noe med 3parts programvare, men jeg er ikke sikkert på det da. Alt jeg vet er at det funker for meg og mange andre vi alle bruker sp2.

 

Jeg tipper det er bittorrent porten din som ikke er åpen

jeg har alle mine bittorent porter oppe. om du mener at de som har europeiske versioner av xp ikke har dette problemet?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...