Gå til innhold

Ikke-fungerende disk i windows


andei

Anbefalte innlegg

Sitter på en Western Digital 120gig disk som jeg fikk store problemer med, tidligere i dag.

Når jeg har den i, uansett IDE-kabel og uavhengig av om den er på master/slave (samme med jumper-settings), virker maskina utrolig treig, men den finner disken i bios.

Prøver jeg å boote fra den, får jeg beskjed om "disk boot failure, insert system disk.." blablabla - Den kjenner dere vel til.

 

Ellers, når jeg får den til å boote med en annen disk, fortsatt med denne i, får jeg faktisk opp at disken er tilgjengelig, om jeg søker etter ny hardware. Den kommer opp i lista, men etter søket er ferdig, forsvinner den igjen.

 

Jeg MÅ ha denne disken til å fungere igjen, uansett om jeg bare får kopiert over det som er der, så jeg hadde vært utrolig takknemlig for alt av tips.

 

Jeg har fortsatt ikke fått testet disken andre steder, men tenkte jeg skulle høre her med det samme, om noen hadde en flott løsning på problemet.

 

Jeg -lider- uten disken min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk.

 

Jeg prøvde å sjekke den, både i windows og i dos, men uten hell.

Den fant faktisk aldri disken.

Jeg hadde vel egentlig gitt fort opp, om det ikke var for at bios fant den hele tiden, og windows nå og da.. Men sånn er det altså ikke.

 

Noen flere forslag?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å teste disken på ekstern usb-ting, men får faktisk hverken den eller den min andre wd-disk til å fungere. Men det er vel bare ubrukelig av undertegnede, går jeg ut ifra.

 

Jeg lurte òg på om det kanskje er mulig å bytte kortet som sitter på disken, med et annet som faktisk fungerer. Er det noe håp i det? Bryr meg fint lite om den blir ubrukelig (selv om det hadde vært fint å kunne unngå..), så lenge jeg får tilbake innholdet på den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...