DezTruckTor Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hei Jeg har Half Life 2 og Sound Blaster Live 5.1 (Dell). Problemet er at når jeg stiller innstillingene på 4-høytalerer, eller mer (jeg har fire), så blir lyden uklar når jeg vender meg mot lydkilden. Det virker fint i CS:Source, både når jeg spiller og tar lydtesten. Dermed må jeg nødt til å spille HL2 i sterio, noe som er litt kjipt. Noen som vet hva som er feil? Har inkludert en DxDiag om det skulle være nødvendig. DxDiag.txt
nåvi Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Prøvd å installere nye lyddrivere? Her er en lang topic and lydproblemer i hl2: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=51480 Kanskje du kan få noe hjelp der.
DezTruckTor Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Prøvd å reinstallere lyd drivere ja
Erlendz Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Du kan jo prøve å senke hardware acceleration for lyd fra "full" till "standard." Endret 20. november 2004 av OterOter
DezTruckTor Skrevet 23. november 2004 Forfatter Skrevet 23. november 2004 Virker ikke. Men de skrev på Steams news sider at noen få brukere hadde det samme problemet som jeg, og at det snart kommer en patch. Men det kan sin tid....
TCi Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 (endret) Virker ikke. Men de skrev på Steams news sider at noen få brukere hadde det samme problemet som jeg, og at det snart kommer en patch. Men det kan sin tid.... Patchen kommer i dag etter det jeg har lest... EDIT: Men den patchen er for de som har problemer med at lyden hakker.. Endret 23. november 2004 av TCi
DezTruckTor Skrevet 23. november 2004 Forfatter Skrevet 23. november 2004 Ja, lyden hakker når jeg står vendt mot lydkilden. Hvor leste du at den kommer i dag?
TCi Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Ja, lyden hakker når jeg står vendt mot lydkilden. Hvor leste du at den kommer i dag? 11/22/04 06:03:33 PM GMTWe've found a fix for this problem, and we're planning on shipping it no later than tomorrow. 11/22/04 04:53:34 AM GMT I bought up the issue of level loading times with Gary and he mentioned that this is being worked on. I am speculating that the preloading of textures will add to the loading time so this is good news. 11/22/04 02:09:11 AM GMT A solution for the stuttering problem has been found and a fix is coming. I've been talking with Gary McTaggart about this today and it turns out that my texture management theory was correct. A patch will be coming for this issue that will load all of the required textures into video memory on level load, rather than doing it during game play. There is currently no ETA for this patch, but I will post an update as soon as I get more information.
klilleng Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 HeiJeg har Half Life 2 og Sound Blaster Live 5.1 (Dell). Problemet er at når jeg stiller innstillingene på 4-høytalerer, eller mer (jeg har fire), så blir lyden uklar når jeg vender meg mot lydkilden. Det virker fint i CS:Source, både når jeg spiller og tar lydtesten. Dermed må jeg nødt til å spille HL2 i sterio, noe som er litt kjipt. Noen som vet hva som er feil? Har inkludert en DxDiag om det skulle være nødvendig. Jeg har problemer med at lyden kun kommer i senterkanalen på et 5.1 oppsett.. Småirriterende. Noen som har vært borte i noe lignende?
Gunnar B Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Det var en update på steam nå, er det fixen for stutter problemet?
TCi Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) Det var en update på steam nå, er det fixen for stutter problemet? Ja, vil tror det... EDIT: Nei det var ikke det faktisk. Kommer vel senere i dag kanskje. Leste at den ble utsatt en dag for mer testing. Steam Update: No longer require "remember password" to be checked to play offline Endret 24. november 2004 av TCi
Janock Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 HeiJeg har Half Life 2 og Sound Blaster Live 5.1 (Dell). Problemet er at når jeg stiller innstillingene på 4-høytalerer, eller mer (jeg har fire), så blir lyden uklar når jeg vender meg mot lydkilden. Det virker fint i CS:Source, både når jeg spiller og tar lydtesten. Dermed må jeg nødt til å spille HL2 i sterio, noe som er litt kjipt. Noen som vet hva som er feil? Har inkludert en DxDiag om det skulle være nødvendig. Jeg har faktisk nøyaktig samme problemet som deg. Samme lydkort, samme høytaleroppsett, samme problem. Vurderer faktisk å kjøpe nytt lydkort pga manglende driveroppdateringer fra Dell. Men håper problemet snart blir fikset....
DezTruckTor Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 HeiJeg har Half Life 2 og Sound Blaster Live 5.1 (Dell). Problemet er at når jeg stiller innstillingene på 4-høytalerer, eller mer (jeg har fire), så blir lyden uklar når jeg vender meg mot lydkilden. Det virker fint i CS:Source, både når jeg spiller og tar lydtesten. Dermed må jeg nødt til å spille HL2 i sterio, noe som er litt kjipt. Noen som vet hva som er feil? Har inkludert en DxDiag om det skulle være nødvendig. Jeg har faktisk nøyaktig samme problemet som deg. Samme lydkort, samme høytaleroppsett, samme problem. Vurderer faktisk å kjøpe nytt lydkort pga manglende driveroppdateringer fra Dell. Men håper problemet snart blir fikset.... Har du meldt i fra til Steam? Jo flere som maser om et problem, jo fortere går det å fikse det. Men når kommer denne patchen. Den blir hele tiden utsatt til "i morgen". Med meg virker andre spill fint (men det er kanskje fordi de bruker EAX). Fungerer de andre spillene fint med deg?
FFX Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Er litt irritert , har samme problem og gidder ikke å spille før jeg har fått fiksen ! Dem må forte seg er sugen på å spille half life 2 Bruker Soundblaster (live)
defzx Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Esj, samme med meg, orker ikke å spille på grunn av det .. Synes det er dårlig av valve å ikke lage spille bedre enn dette. Ca halv parten av alle bruker har jo dette problemet! Kommer patchen snart eller? Jeg har 6800gt og nf7, tror ikke det har noe med lydkort og gjøre??
DezTruckTor Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Esj, samme med meg, orker ikke å spille på grunn av det .. Synes det er dårlig av valve å ikke lage spille bedre enn dette. Ca halv parten av alle bruker har jo dette problemet! Kommer patchen snart eller? Jeg har 6800gt og nf7, tror ikke det har noe med lydkort og gjøre?? Hvorfor har det da seg sann at alle som har problemet har Soundblaster LIVE?
DezTruckTor Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Esj, samme med meg, orker ikke å spille på grunn av det .. Synes det er dårlig av valve å ikke lage spille bedre enn dette. Ca halv parten av alle bruker har jo dette problemet! Kommer patchen snart eller? Jeg har 6800gt og nf7, tror ikke det har noe med lydkort og gjøre?? Du kan spille med 2.0, men det er ikke så veldig kjekt sånn lydmessig.
Janock Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg spiller med 2.0 oppsett nå. Da funker det rimelig bra, er fortsatt litt skurring av og til, men det er absolutt overkommelig. Ganske kjipt lydmessig ja, jar jo lyst å bruke alle fire høytalerene...
DezTruckTor Skrevet 25. november 2004 Forfatter Skrevet 25. november 2004 Men når kommer det en løsning på dette problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå