Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link Di-624 Router


Anbefalte innlegg

Har DI-624 rev.C og DWL-G520 rev.B (PCI) og har vært gjennom alle de problemene som har vært nevnt her:

-Dårlig rekkevidde

-Dårlig hastighet

-Online-spill henger seg

-Nettverket faller bort etc. etc.

 

Det som løste problemene for min del var følgende:

-Oppgradere routeren til firmware 2.50

-Benytte Atheros sine drivere til PCI-kortet istedet for DLink sine

-Bruke routeren som aksesspunkt og ikke router (har ngt-router fra før)

 

Sistnevnte var det som utgjorde størst forskjell. Anbefaler de som ikke trenger routing å prøve å kjøre routeren som aksesspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hatt problemer med min DI-624 rev. B. Også den mistet trådløs nett i noen sekunder av gangen slik at man ble frakoblet i spill f.eks. I følge loggen virket det som hele routeren resatt seg selv. Fikk imidlertid løst problemet etter at jeg fikk tilsendt orginale FW fra D-Link (problemene startet altså etter oppdatering for å få støtte for 108mbit). Nå bruker jeg imidlertid den siste FW jeg fant på de nordiske support sidene (kan hende d var en taiwansk) v1.31 og den fungerer fint.

Ser ut som dette er et ganske utbredt problem på DI624 routern'e. Vet også at Digital Impuls i Oslo sluttet å selge D-Link pga. alle problemene som var med dem.

Lenke til kommentar
Hallo.

Jeg har en Di-604 ruter, og nå har den koblet seg av nettet, og når jeg klikker på connect, så skjer det ingen ting. Jeg klaget og fikk ny ruter, men det er akkurat det samme problemet. Hva skal jeg gjøre nå da? Jeg begynner å bli litt fortvilet nå'!  :no:

Jeg har gått over til ASUS . Kjøpte den på julekalender tilbud til 995 kr. Så langt strålende fornøyd. Webkamera ble bare en bonus i pakken. Kameraet er også av strålende kvalietet. Fungerer meget godt selv i mørke rom. Lyset fra skjermen er tilstreklig. Autozoom på ansiktet og greier. :w00t:

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Hallo.

Jeg har en Di-604 ruter, og nå har den koblet seg av nettet, og når jeg klikker på connect, så skjer det ingen ting. Jeg klaget og fikk ny ruter, men det er akkurat det samme problemet. Hva skal jeg gjøre nå da? Jeg begynner å bli litt fortvilet nå'! :no:

Har du d-link kort også? (i maskinen din)

Lenke til kommentar
Hallo.

Jeg har en Di-604 ruter, og nå har den koblet seg av nettet, og når jeg klikker på connect, så skjer det ingen ting. Jeg klaget og fikk ny ruter, men det er akkurat det samme problemet. Hva skal jeg gjøre nå da? Jeg begynner å bli litt fortvilet nå'!  :no:

Jeg har gått over til ASUS . Kjøpte den på julekalender tilbud til 995 kr. Så langt strålende fornøyd. Webkamera ble bare en bonus i pakken. Kameraet er også av strålende kvalietet. Fungerer meget godt selv i mørke rom. Lyset fra skjermen er tilstreklig. Autozoom på ansiktet og greier. :w00t:

Jeg har begynt med ASUS :) Har ikke akkurat fått testet den noe helt innihampen, for jeg er ikke hjemme så mye nå rundt jul. Blir test rundt januar, privat LAN :thumbup:

 

Gjorde det samme som deg, kjøpte det på tilbud :) Kameraet er som du sier, en bonus ;)

Lenke til kommentar

Har to DI-624+ selv, og begge er ustabile. Kortene jeg har er DWL-G520+ ganger 2 og et DWL-G650+. Her varierer det veldig. Noen dager kræsjer den flere ganger, mens andre dager er det ikke noe problem. Jeg har byttet begge routerne, og begge PCI kortene uten at det har fisket det.

Men, hos min nabo, der fungerer det perfekt. Har selv instalert det og er overrasket over hvor bra den fungerer der.

Har en teori om at mengden data man overfører har betydning for hvor fort den tar kvelden.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Siter på en DI-624 og ett 650 xtremeG kort og disse går på høygir hele tiden. Det eneste jeg sliter litt med er når kortet blir varmt kan det bli vanskelig å få koblet opp men det fikses ved å la kortet kjøle seg ned litt.

Firmware Version: 2.50 , Mon, 13 Sep 2004

 

Ellers et topp produkt! Til nå... :whistle:

Endret av regga
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Kjøpte meg en D-Link Di-624 router i mai i fjor. Var veldig fornøyd med den, helt til slutten av September... Da begynte routern å koble fra på det trådløse støtt og stadig. Ringte D-Link og sendte inn routern. 1 mnd. senere kom det en ny router og jeg håpet alt skulle være bra.. Men neida. Surfe på nettet, Messenger, Hente Ned mail. etc. funker fett.

 

Men med en gang jeg begynner å bruke f.eks eMule, så detter det ut. Slik skal det jo ikke være. Kjenner mange andre som har trådløst nettverk, fra andre produsenter og de har ikke problemer med noe. Ringte derfor D-Link igjen og de skulle da sende enda en ny router. Jeg sa det kanskje var PCI Kortet jeg har i maskinen min det er noe tull med (et DWL-G520+ PCI kort som det kalles), men den svenske dama på Garantiavdelingen skjønte visst ikke helt hva et slikt kort er. Så hun sa da at de skulle sende en ny router. Sitter her nå og venter på Router nr 3.  :thumbdown:

 

Begynner å bli passe irritert også. Trodde D-Link var stabile saker. Routern har også fått best i test flere steder.

 

Så, folkens. Noen andre som har et sånt produkt? Har samme problemer? Etc ? Skriv et innlegg da vel!

 

 

EDIT: Ble en liten trykkleif gitt!

3155618[/snapback]

 

Uff, synes synd på deg. D-link 624 og 624+ er noe forbannet dritt. De har faktisk veldig mange funksjoner for sin prisklasse, men de funker ikke. Hadde akkurat samme problem.

 

Routeren rebootet ofte ved høy load på nettverket og jeg fikk veldig mange korrupte filer ved nedlasting over p2p. Da jeg prøvde å finne en løsning på diverse forum rundt om kring fant jeg tusenvis av poster fra enormt med brukere som hadde samme problem, men noen løsning var det ingen som hadde funnet. Det endte med at jeg sendte den tilbake til PSdata med besked om at jeg ikke ville ha noen D-Link router i retur, men neida, etter 2 uker lå det en D-Link 520 (eller noe sånt) i postkassa. Jeg tok ikke sjansen på enda en møkkarouter, så jeg solgte den og kjøpte meg en Linksys WRT54GS som forøvrig er den beste routeren jeg noengang har vært borti.

 

Det merkelige var at DL-routeren funket helt perfekt i rundt 4 måneder, før den klikket fullstendig. Jeg har dessverre ingen løsning til deg, men tenkte jeg ville dele mine erfaringer med denne routeren med deg. :)

 

Mitt tips: Kvitt deg med D-Link og kjøp Linksys.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...