Gå til innhold

plages med pc-en


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med; amd xp2000, 2 X 266 MHZ 256 rambrikker (512 tot), Western Digital Caviar 80 gigabyte, 5400 RPM med 2 mb cache, seagate barracuda 200 gb, 7200 RPM med 8 mb cache, asus cdbrenner 48 X, asus radeon A9600SE 128 mb skjermkort, aopen hovedkort mk79G-1394 micro atx, 2 kab.vifter, en hd-vifte som er tilkoblet WD-en og ellers innebygd lydkort og nettverkskort.

 

Problemet mitt er; En stund (1/2 time - 1 time) etter at jeg startet pc-en går ALT så utolig tregt, programmer låser seg og fryser. Dette skjer også når hd-en er "nyformatert". Får ingen feilmeldinger,annet enn "program not responding". Har prøvd med bare seagaten, bare med WD, men ingenting nytter. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Kan det være strømforsyningen på 300 Watt som er snart 4 år gammel, er dette lite til dette systemet? Jeg tror ikke det kan være Ram-en som er feil på i og med at jeg ikke får noen feilmeldinger eller at maskinen restarter seg. Men jeg vet sannelig ikke.

 

Ellers så bråker viften på skjermkortet noe helt forferdelig, så det hadde vært kjekt med en ny. Men hvilken kan man kjøpe? Størrelse osv.

 

Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...