Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett hjemmesiden min settes som mysearch auto


Anbefalte innlegg

Hjemmesiden min settes til my search automatiskt. Dvs. selv om jeg går inn i alternativer for internett og redigerer det der, kommer siden tilbake.

 

Jeg er helt sikker på at det følgte med MSN Plus 3. Jeg leste ikke godt nok, og instalerte det med det samme, kanskje flere som har gjort.

Men nå har jeg prøvd 1000 ting, men får aldri vekk den siden.

 

Noen som har noen løsning... Vet noen hvilken/hvilke filer jeg kan slette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern msn plus

så innstaler det men les det som står på de lisens greiene.

en av dem er til driten!!

Når du velger "Jeg aksepterer, installér sponsorprogrammet" under installasjonen av MSN+, får du masse dritt. Som sagt: avvinstallér, innstallér på nytt og merk av for "Jeg avslår, ikke installér sponsorprogrammet.

 

Forresten så går det an å søke og finne ut av dette uten å spørre selv: hoi, en topic jeg har besvart tidligere :dontgetit: og neste gang du installerer: se etter hva du aksepterer før du aksepterer det, gidder du?

Lenke til kommentar

hei, jeg tror at årsaken kan være et virus (trojan downloader) som resetter startsiden til mysearc.com. Har nettop hatt samme problem på en maskin av en bekjent av meg, men etter at jeg ved hjelp av panda antivirus fant og fjernet 6 stk virus (trojan downloader o.l) så forsvant problemet (norton antivirus fant ikke de virus) . Gå inn på www.pandasoftware.no og kjør en online scan etter virus. Anbefaler også å laste ned gratis programmet "spy bot" som finner og fjerner spionprogrammer.

Dette virket for oss, lykke til

mvh

Terje

Endret av teddy
Lenke til kommentar
hei, jeg tror at årsaken kan være et virus (trojan downloader) som resetter startsiden til mysearc.com. Har nettop hatt samme problem på en maskin av en bekjent av meg, men etter at jeg ved hjelp av panda antivirus fant og fjernet 6 stk virus (trojan downloader o.l) så forsvant problemet (norton antivirus fant ikke de virus) . Gå inn på www.pandasoftware.no og kjør en online scan etter virus. Anbefaler også å laste ned gratis programmet "spy bot" som finner og fjerner spionprogrammer.

Dette virket for oss, lykke til

mvh

Terje

SpyBot Search&Destroy, Ad-Aware og HijackThis (vær forsiktig med den siste der)

 

Men dette er MSN+

Lenke til kommentar

Som sagt Spybot Search and Destroy og AdAware er nyttige programmer i slike situasjoner. Disse fjerner spyware, malware og annet dritt som følger med div. shareware/freeware programmer du installerer. (hvis du ikke er obs på det)

 

Installer SSD og AdAware. Oppdater programmene. Søk igjennom harddiskene dine. Fjern det de finner.

 

Har hørt om et program som visstnok heter Spyware Begone som skal være bra.

 

Spyware Begone

Lenke til kommentar
Du er hi-jacked... les posten min over.....

... tror ikke ad-aware og SBSD hjelper.

Dummeste jeg har hørt!

 

Hvis trådstarter installerer, oppdaterer og kjører adaware og deretter Spybot kommer dette nesten bombesikkert til å fjerne problemet.

 

Jeg har drevet med svært svært mange spyware infiserte maskinen i min tid og det er kun en av dem jeg har trengt å gå gjennom registeret på manuelt.

 

Alle disse andre spywarefjernings programmene har jeg dårlig erfaring med og ingen tro på!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Jeg har drevet med svært svært mange spyware infiserte maskinen i min tid og det er kun en av dem jeg har trengt å gå gjennom registeret på manuelt.

Nåja, de er ikke så alt for gode disse to favorittprogrammene dine, spysweeper har i svært mange tilfeller funnet langt flere slike spywarefiler enn disse to.

Jeg er ikke voldsomt imponert over oppdateringstakten heller, har selv funnet helt ukjent spyware som jeg har sendt dem men de har så langt ikke gitt meg noen tilbakemelding, Panda brukte 1t på og svare og da hadde de faktisk allerde oppdatert definisjonsfilen sin med spywaren noe som må sies og være bra responstid på en sen fredagskveld.

Lenke til kommentar
Du er hi-jacked... les posten min over.....

... tror ikke ad-aware og SBSD hjelper.

Dummeste jeg har hørt!

 

Hvis trådstarter installerer, oppdaterer og kjører adaware og deretter Spybot kommer dette nesten bombesikkert til å fjerne problemet.

 

Jeg har drevet med svært svært mange spyware infiserte maskinen i min tid og det er kun en av dem jeg har trengt å gå gjennom registeret på manuelt.

 

Alle disse andre spywarefjernings programmene har jeg dårlig erfaring med og ingen tro på!

 

*Tronaldo*

Si hva du vil, men du har feil.

 

Har hjuilpet mange med dette problemet....

 

CWShredder fikser dette, ikke de andre.

 

Ad-aware og SBSD er glimrende produkter , men har sine begrensninger.

 

CWShredder fjerner ikke spyware, men er, på lik linje med Hi-Jack This, spesielt rettet mot andre type programmer.

 

Skal ikke si sikkert om ikke nyeste ver. av AAW og SBSD fikser dette, men gjorde ikke det før.

 

 

Alle disse andre spywarefjernings programmene har jeg dårlig erfaring med og ingen tro på!

 

Har du virkelig prøvd de? Tviler ....

A small utility for removing CoolWebSearch (aka CoolWwwSearch, YouFindAll, White-Pages.ws and a dozen other names). Spybot S&D and Ad-aware tend to forget essential parts of the hijack, so until they update, you can use this to completely remove the hijack. This program is updated to remove the new variants once they come out.

 

http://www.majorgeeks.com/download4086.html

Lenke til kommentar
Fjern msn plus

så innstaler det men les det som står på de lisens greiene.

en av dem er til driten!!

Dette burde fungere..

 

Hadde selv samme problem etter jeg installerte MSN+ så fikk jeg Mysearch (leste ikke det med liten skrift).

Selv prøvde jeg alle tenkelige måter med CWShredder og diverse andre programmer, men ingen løsning.

 

Så avinstallerte jeg MSN+, fremdeles problemer..

Jaha tenkte jeg, installerte MSN+ sa JA til å installere sponsordritten, avinstallerte så MSN+ igjen og da forsvant også mysearch.

 

Når jeg så installere MSN+ for 3. gang sa jeg nei til å intallere sponsorprogrammet og alt vikrer fint.

Lenke til kommentar
Dette burde fungere..

 

Hadde selv samme problem etter jeg installerte MSN+ så fikk jeg Mysearch (leste ikke det med liten skrift).

Selv prøvde jeg alle tenkelige måter med CWShredder og diverse andre programmer, men ingen løsning.

 

Så avinstallerte jeg MSN+, fremdeles problemer..

Jaha tenkte jeg, installerte MSN+ sa JA til å installere sponsordritten, avinstallerte så MSN+ igjen og da forsvant også mysearch.

 

Når jeg så installere MSN+ for 3. gang sa jeg nei til å intallere sponsorprogrammet og alt vikrer fint.

Flink gutt! Endelig noen som har forstått noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...