Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kunne du ikke prøvd å google litt HL2 historie eller noe...

men:

Combine-soldatene som du ser er mennesker som er tatt over av the Combine og er en blanding av menneske og combine-teknologi, mesteparten av hodet er teknologi. Eneste combine soldatene det ikke er gjort noe med er Overwatch soldatene som fungerer som politi, dette er mennesker som har gått med på å samarbeide med Combine.

De som står bak the Combine er aliens, du ser dem tydelig i Episode2, de har blitt feite pga. lever godt på verdene de har tatt over og ligner egentlig på noen mildt sagt voksne larver (med untak av teknologien som de har på seg).

Grunnen til att de har tatt over Jorda er vel pga ressurser og trang til å erobre, de er som vilken som helst jordisk erobrer, ønsker og gjøre befolkningen til slaver, dette har de gjort med vortigauntstene som angriper deg i HL1.

Hmm, jeg trodde faktisk combine var neste steget i evolusjonsteorien jeg. Man kan se noen tegninger av skallene deres/hjernene et sted i spillet. Aper, mennesker, så combine tror jeg det var (men nå er det lenge siden jeg spillte hl2).

Men hvilke aliens er det snakk om som står bak combine?

Ser du nærmere på disse skallene kan du se at combine-skallen er bygd opp av teknologi ;)

Skrevet
I HL 1 er det en sikkerhetsvakt på Black Mesa som sier til deg "Hey, catch me later, I'll buy you a beer." For at vi skal skjønne at det er den samme personen introduserer han seg på den måten.

Dette må jeg bare svare på.

Det er nok med litt humor også;) De har gjort alle sikkerhetsvaktene om i HL1 om til en person i HL2. og de tar litt selvkritikk til at absolutt "alle" sikkerhetsvaktene du møter i HL1 er kjempevennlige og vil spandere pils på deg.

Noe som også blir nevnt i HL Tegneserien Concerned, som dere BØR lese. Skulle gjærne linket til den stripen men gidder ikke lete etter den. kommentaren hans ang Ølspanderingen går noe som dette: "Its a very friendly environment back at black mesa, and promises to buy beer was often made"

Her er forresten HL Tegneserien, Hvis dere leser den start på nr 1. Trykk på index Nederst på siden.

http://www.hlcomic.com/

Skrevet
Dette må jeg bare svare på.

Det er nok med litt humor også;) De har gjort alle sikkerhetsvaktene om i HL1 om til en person i HL2. og de tar litt selvkritikk til at absolutt "alle" sikkerhetsvaktene du møter i HL1 er kjempevennlige og vil spandere pils på deg.

Noe som også blir nevnt i HL Tegneserien Concerned, som dere BØR lese. Skulle gjærne linket til den stripen men gidder ikke lete etter den. kommentaren hans ang Ølspanderingen går noe som dette: "Its a very friendly environment back at black mesa, and promises to buy beer was often made"

Her er forresten HL Tegneserien, Hvis dere leser den start på nr 1. Trykk på index Nederst på siden.

http://www.hlcomic.com/

Njaaa. Jeg er ganske sikker på at det er kun han fyren bak disken akkurat når du kommer inn som lover deg en øl, når du trykker "E" på ham andregangen.

Skrevet

En tanke..

Combine betyr som de fleste "vet" kombinert, at to eller flere elementer er kombinert sammen. Kansje at aliens er kombinert med mennesker for å kunne overleve (mer effektivt?) på jorden.

Men combine er og en maskin som høster korn på store åkre... kansje Combine er et fellesnavn på innvadererne, som i at de høster noe/noen på jorden for å bruke dette selv, som i at de kansje trenger å tappe jorden for ressurser i form av mat/energi eller menneskekraft?

just my two cents

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...