Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) En anne ting som jeg undrer meg over er de tidligere xen slavene, de kaller deg "the free man". Kan dette tolkes som at alle andre er slaver av The combine mens Gordon er virkelig fri (noe som igjen kan impelere at g-man kan manipulere tiden). The free man blir du også kalt av Dr Breen når du kommer til den første porten som er stengt som du må åpne (elve racet). Ganske så rett. Freeman betyr at han ikke gir etter for undertrykkelsen og at han kan gjøre stort sett det han ønsker å gjøre. Med god hjelp av G-man da.. Vortigonene referer jo til alle mennesker som "The xxxxx"... "The Freeman" -jada... men også: "The Eli Vance" Tror ikke det faktum at de referer til Gordon som "The Freeman" har noe med noe annet enn at det er slik de ville adressert noen i sin opprinnelige verden. hmm..Dr.Rosenberg? Er det ikke Dr.Mossman du mener? Uansett, det mest geniale i hele spillet må jo være Lamarr :!: Hmm. Judith Mossman hjelper også til selfølgelig. Tror det er Dr. Kleiner jeg egentlig var ute etter. Dr. Rosenberg er vel han mer Einstein aktige professoren om jeg ikke tar feil og han er vel ikke med i HL2... (om jeg husker rett). Ja Lamarr var en overraskelse må jeg si.. Vart en.. Hva i **** opplevelse der. Dr. Rosenberg er duden du må ha med deg i Blue Shift... Trodde du kunne dette jeg TCi Endret 20. november 2004 av Carl M
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 ble akk ferdig med det selv. Ble enormt skuffa der og da, men etter å ha lest i denne tråden faller ting på plass. Spennende det noen nevnte her, om at G-man og Gordon likner på hverandre. Kanskje gordon er G-man, bare mange år tidligere, og G-man reiser tilbake for å veilede eller noe?kanskje Etter mange års erfaring og mye utrettet, fikk Gordon Freeman nicket G-man? fa**, har så lyst på 3`ern ps Merkelig slutt. hehe det betyr at hver gang gordon har blitt gammel har han dratt tilbake og sett på seg selv, så når den gordon han ser på blir gammel drar han tilbake en gang til, og igjen og igjen og igjen... spennende.... Det er kanskje snakk om flere dimensjoner eller noe. Forskjellige "utgaver" av freeman. ps SKulle ønske Gordon fikk dama. hun var fiiin. hehehe.
MemorY Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 er nettopp ferdig med hl2 nå. Sykt bra spill. Vil bare takke TCI for all den infoen jeg ikke fikk med meg da jeg spillte.
Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Lurer litt på hvem The Combine egentlig er... Slik jeg har lest det til nå er vel at de er en krysningsrase mellom mennesker og alienene. Virker slik utifra navnet også "Combine" - Kombinert... Ser også at disse gunshippene deres virker som en kombinasjon av organismer og teknologi. Dessuten står preiker jo Dr. Breen hele tiden i begynnelsen om hvordan menneskenes opprinnelige instinkter hindrer utviklingen osv. At det gjør dem redde for det ukjente... Jaja, håpte TCi ellernoen hadde noe konkret... er iallefall det jeg har fått ut av spillet selv
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Lurer litt på hvem The Combine egentlig er... Slik jeg har lest det til nå er vel at de er en krysningsrase mellom mennesker og alienene. Virker slik utifra navnet også "Combine" - Kombinert... Ser også at disse gunshippene deres virker som en kombinasjon av organismer og teknologi. Dessuten står preiker jo Dr. Breen hele tiden i begynnelsen om hvordan menneskenes opprinnelige instinkter hindrer utviklingen osv. At det gjør dem redde for det ukjente... Jaja, håpte TCi ellernoen hadde noe konkret... er iallefall det jeg har fått ut av spillet selv var noen som la ut et bilde på forumet. Fra en tavle i hl2, på det første bildet var det et apehode, på det andre menneske, og på det tredje "combine" , hvis jeg husker riktig. hmm. neste utviklingssteg i menneskerasen? EDIT: alle disse dyra, som tar over menneskekropper, hvem er de egentlig?Er det liksom invasjonsstyrken?? Endret 20. november 2004 av asad
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 ble akk ferdig med det selv. Ble enormt skuffa der og da, men etter å ha lest i denne tråden faller ting på plass. Spennende det noen nevnte her, om at G-man og Gordon likner på hverandre. Kanskje gordon er G-man, bare mange år tidligere, og G-man reiser tilbake for å veilede eller noe?kanskje Etter mange års erfaring og mye utrettet, fikk Gordon Freeman nicket G-man? fa**, har så lyst på 3`ern ps Merkelig slutt. hehe det betyr at hver gang gordon har blitt gammel har han dratt tilbake og sett på seg selv, så når den gordon han ser på blir gammel drar han tilbake en gang til, og igjen og igjen og igjen... spennende.... Det er kanskje snakk om flere dimensjoner eller noe. Forskjellige "utgaver" av freeman. Minner litt om filmen The One med Jet Li løpe med superfart og så godt som udeødelighet bare han dreper G-man da... hehe
Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Lurer litt på hvem The Combine egentlig er... Slik jeg har lest det til nå er vel at de er en krysningsrase mellom mennesker og alienene. Virker slik utifra navnet også "Combine" - Kombinert... Ser også at disse gunshippene deres virker som en kombinasjon av organismer og teknologi. Dessuten står preiker jo Dr. Breen hele tiden i begynnelsen om hvordan menneskenes opprinnelige instinkter hindrer utviklingen osv. At det gjør dem redde for det ukjente... Jaja, håpte TCi ellernoen hadde noe konkret... er iallefall det jeg har fått ut av spillet selv var noen som la ut et bilde på forumet. Fra en tavle i hl2, på det første bildet var det et apehode, på det andre menneske, og på det tredje "combine" , hvis jeg husker riktig. hmm. neste utviklingssteg i menneskerasen? EDIT: alle disse dyra, som tar over menneskekropper, hvem er de egentlig?Er det liksom invasjonsstyrken?? Mhm, mennesket utvikler seg jo ikke lengere nå, siden vi har kommet så langt at vi kan omgås naturlig utvalg... Så kommer neste steg: Symbiose, sammenslåing med alienene
shig Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Ble akkurat ferdig med spillet. Ble skuffen over slutten, egentlig fordi jeg ikke skjønte så mye og ingenting ble "ferdig" for å si det sånn. Irriterendes at vi ikke får storyen i litt mer konkret form, synes egentlig det blir for mye spekulering, men på en annen side gir det Valve mange muligheter i en eventuell 3er. Det om at G- man kanskje er Gordon Freeman om flere år høres ikke dumt ut. Tenker litt på at vi har aldri hørt Gordon snakke ( eller har vi ? husker ingenting fra 1ern) så vi ikke kan kjenne igjen stemmen. Som Alyx sier rett etter at du har møtt henne " You`r a man of few words. Det virker jo som han kan styre tiden, i det han forsvinner der det ikke går ann osv.
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Lurer litt på hvem The Combine egentlig er... Slik jeg har lest det til nå er vel at de er en krysningsrase mellom mennesker og alienene. Virker slik utifra navnet også "Combine" - Kombinert... Ser også at disse gunshippene deres virker som en kombinasjon av organismer og teknologi. Dessuten står preiker jo Dr. Breen hele tiden i begynnelsen om hvordan menneskenes opprinnelige instinkter hindrer utviklingen osv. At det gjør dem redde for det ukjente... Jaja, håpte TCi ellernoen hadde noe konkret... er iallefall det jeg har fått ut av spillet selv The Combine er en entitet eller en gruppe... Det virker som om de perfeksjonerer organismer med mekaniske deler o.l. for å lage et mer "perfekt" vesen. Det finnes flere typer/versjoner. Du har mennesker som er fikset på og de orginale Combine. De svarte er stort sett mennesker som muligens er oppgradert på en måte. De hvite som vi møter sener er mye sterker og er nok de aliene som vi ser på som The Combine (iallefall de som tok over jorden). Ligger en god del mer bak dette og da... Men de plakatene som viser apene, menneskene og Combine til slutt kan være en propagandaplakat som viser at The Combine er neste steg i utviklingen. Og som du nenver, Dr. Breen sier at menneskene ikke vil utvikle seg uten ytre påvirkning. The Combine ser ut til å være på jakt etter ressurser til deres utvikling og perfeksjonering. De store citadel'ene sanker inn ressurser fra byene til å lage utstyr osv til våpen, units og andre tenkelige ting. Når Freeman flyger gjennom citadel'ens laberynter så ser vi andre typer maskiner som er ferdig og sendes ut for å kjempe The Combines sak. Så det tyder på at de fremdeles utvikler nye ting for krigføringen. EDIT: alle disse dyra, som tar over menneskekropper, hvem er de egentlig?Er det liksom invasjonsstyrken?? Dette er bare de vesenene fra Xen som ble teleportert i 1'ern. Det er deres måte å "utvikle" seg på. De har nok også sitt eget økosystem. Dr. Rosenberg er duden du må ha med deg i Blue Shift... Trodde du kunne dette jeg TCi Hehe.. så mange navn å holde styr på vet du Blander seg noen ganger. Håper jeg er inne på det dere lurer på. Selfølgelig er det ikke sikkert dette stemmer, men ihvertfall dette som blir diskutert om på diverse fanforum rundt omkring. Mange er enige i denne konklusjonen.
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Skulle gjerne skrevet en oppsumering etter alt jeg har lest nå, men dette orker jeg ikke akkuratt nå. For de mer inntereserrte: http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=21382 ( om hvem conbine er ) http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=21088 (hvem g-man er ) har lest i 1,5 time nå. Blir kos å runne spillet for andre gang. Skal ta meg mye bedre tid til å utforske storyen.
Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Tror ikke Gordon er G-Man... 1. Han ligner over hodet ikke på G-Man 2. G-Man ser ut til å ha total kontroll over absolutt alt, han drar i tråder, fikser litt her og der, observerer og av og til så griper han inn. G-Man handler utifra interessene til noe utenforstående. Hvordan kan en simpel forsker få så stor makt? For ikke snakke gå tilbake i tid for endre tidligere hendelser... da blir jo det hele bare et tidsreiseparadoks... Hva hadde skjedd med Gordon etter at han i slutten av HL1 dreper Nihilanth hvis ikke G-Man hadde grepet inn? Da igjen blir G-Mans framtidige eksistens(hypotetisk om han faktisk er Gordon da) muliggjort bare av at han har reist tilbake og forandret noe... Altså er hele G-Man konseptet bare en mulig framtid, mulig om han reiser til bake og manipulerer det han selv gjør...osv osv Imo blir det bare latterlig hes using gordon as a mercenary that he profits from. and hes an alien. both of these are pritty well confirmed. (fra forumet asad linket til) Word. Endret 20. november 2004 av Carl M
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 *WARNING: READ BEFORE YOU CONTINUE* This contains many, many story points in the game. Most of which can and are considered spoilers. Do not continue reading this message or anything else in this thread unless you have beaten the game, or don't mind having the entire thing disected/'spoiled'. With that being said... Hopefully, this sheds some light for some of you, and re-affirms some of your suspicions. ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- Well well well. It seems that the plot only thickens as Half-Life progresses. Although there seems to be little resolution in this, I believe that there are infact many, many indicators of what things are and of motives/who characters actually are. So, let us begin. STALKERS These are those deformed creatures you see in the Citadel with the metal plates on their heads (Well, there is also a monitor shot of one in Nova Prospekt). My thoughts; humans. Delinquents or 'hazardous' peoples deformed and deprived into servants, and possibly even into the Combine soldiers themselves. Take a look at them. Take a look at the various experaments that you witness in Nova Prospekt and City 17. Especially as you look at them, there is almost no doubt that they at one point in time were humans. Perhaps this is how the Combine keep up their numbers. DR. WALLACE BREEN AND HIS MOTIVES The former administrator of Black Mesa, this is the man who leads earth under the Combine Overseer(see later). He appears to be it for himself, although he claims that this whole sphiel is better for mankind. He also seems to have a lot of ill-will towards his former colleague, Dr. Eli Vance. Using Dr. Mossman, he got Vance in an effort to perfect the teleportation device, and to silence the 'rabble', or revolution. But there is another motive at play. While speaking to the Combine Overseer, he says '...I can deliver her to you, but not by myself. I need your help...' Who could she be? He also makes referances to Mrs. Vance, which leads me to believe that the Combine have use for either Alyx or, but considerably less unlikely, Dr. Mossman. He also says an interesting comment... ' Fortunately, the resistance has shown that is it willing to accept a new leader. And this one has proven to be a fine pawn for those who control him. how about it, Dr. Freeman? Did you realize your contract was open to the highest bidder?' Discussed in the G-Man section. THE COMBINE OVERSEER Obviously pulling Dr. Breen's strings, this slug-like creature appears to be in control of this area of space, or maybe the Combine itself. This and the brown crab-like thingies (in the Citadel) appear to be some of the most clear-cut Combine creatures/technology. Who knows where this leads. THE G-MAN I think it becomes obvious about two things here. A ) The G-Man is definately not human, or even of any race we've seen. Through his actions, manipulation of time and space, his speach patterns, and his odd 'neutral' pose, this is confirmable. B ) He is a sort-of 'Mercinary Merchant'. Along with the 'highest bidder' remark from Breen, in the final G-Man speech, he illudes to the fact that he owns you and sells your services. Who knows if he is just out for the moolah or not. He does, however, seem to have an odd facination with Earth, humans in particular. THE 'SLOW TELEPORT' After the Nova Prospekt teleport, you arrive in Dr. Kliener's lab, but the catch is that it took a week! What appeared to be a second for you has turned into a week in real life. Dr. Kliener christens this 'the slow teleport'. Maybe, just maybe, this is what the G-Man used in the first Half-Life. This, or the drugging. This is the only way I can see this puzzle piece fitting. VANCE AND MOSSMAN This is just to clear this up: Yes, for those of you that didn't pick up on this, which is like only one of you, Dr. Mossman has...feelings towards Dr. Eli Vance. THE COMBINE-HUMAN-PRIMATE DECAL IN TUNNELS This is also just a bit of random speculation. In the tunnel, there is a progression decal of the formation from Primate to Human, and then again to the Combine. This may confirm my suspicion about Combine soldiers, and maybe this even leads to some time traveling double-backing. Who really knows. This is all for now, expect some more later.
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 (endret) Virker som jeg har fått med meg en god del Fint å høre og takk for linker og slikt Endret 20. november 2004 av TCi
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Qutoes from the alien that installs the gun on your boat"Far distance eyes look out though yours." 'Far distant' - g-man from the future 'eyes look out through yours' - his eyes are yours you are the g-man "How many are there in you?" referance that there are two freemans obviously alyx is meant to be freemans gf, at the end the g-man makes a cryptic statement about her and seems to fondly reach for her, is the g-man reflecting back to when his gf was younger. fra forumet han linka til. Spennende
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 jeg skal runne alle spillene en gang til. Fikk netopp et nytt syn på det hele. Genialt å lage et spill der man må jobbe litt selv for å få med seg historien. Gikk glipp av mye i 2`er jeg tydeligvis
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 skal runde hl 1 når det kommer i total makeover. Så skal jeg høre hva ALLE sier og gå over alt og studere alt. Men lurer på en ting: i noen av de kameraene i fengslet, på det ene er det to "scener" uten noen form for bevegelse, untatt et lik eller noe som beveger på hodet. Og en kropp som ligger der. Kommer det noe hvis man venter lenge nok?
Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Qutoes from the alien that installs the gun on your boat"Far distance eyes look out though yours." 'Far distant' - g-man from the future 'eyes look out through yours' - his eyes are yours you are the g-man "How many are there in you?" referance that there are two freemans obviously alyx is meant to be freemans gf, at the end the g-man makes a cryptic statement about her and seems to fondly reach for her, is the g-man reflecting back to when his gf was younger. fra forumet han linka til. Spennende Det der er løs tolkning da...
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Mange teorier her. I do agree that Gordon Freeman could not of been "slow teleporting" the whole time from the end of Half-Life 1, until the beginning of Half-Life 2. It is a VERY good point that Gordon ending Half-Life 1 with his HEV suit, yet doesn't have it at the beginning of Half-Life 2. Also, what if the GMan is watching Gordon so closly because he wants Gordon to become what the GMan is. He says he really admires Gordon; hell, he might even want Gordon to replace him. I really do think that the GMan wan't Gordon to work the job that the GMan is currently working, and not just watching him because he likes humans.
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 eller kanskje valve har programert gman til å gjøre alt han gjør Neida. Half life serien må være det spillet som har best historie, hvor du ikke får vite alt med en gang, som kanskje andre spill har. KOmmer ikke på eksempler. Vil skyte meg selv fordi jeg ikke har spilt igjennom hl 1. Men kan det være noe vesentlig man hører på combine's radioene? Skjønner ikke noe av det de sier så håper ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå