Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste en litt intressant artikkel hos hlfallout hvor de nevner dette.

Kilde: http://www.hlfallout.net/articles.php/60/6/

2) When Gordon has his face-to-face with Dr. Breen, he is told that his contract was open to the highest bidder.

Dr. Breen had his own plan to quell the rebellion. He buys Gordon's contract from the G-Man and lets him loose in City 17. Gordon has obtained a near messianic status in his absence since Black Mesa, so he is welcomed to the resistance. This resistance is heavily influenced by Black Mesa, using the Lambda logo to denote supply caches, for instance. This plan seems to backfire somewhat, because Dr. Breen must answer to the Combine because of his actions and the lack of success in Gordon's capture.

Dr. Breen assumed Gordon would fail. And when he is captured inside the Citadel, everything comes to plan. Dr. Breen wishes to enlist Gordon as a new resistance leader, but one under Combine control, so the rebellion can be told by the one free man himself that it's useless to resist. Should Gordon refuse to cooperate (most likely, but since he's never given the opportunity to talk, we'll never know), Dr. Breen can use him as living proof that even a messiah figure like Gordon can't stop the Combine.

.... mer i artiklen som det linkes til.

Dette har jeg faktisk ikke tenkt over.. syns dette kaster et lys på hvorfor Gordon Freeman havnet i City 17.

Skrevet

Spiller gjennom HL2 igjen, bare for moroskyld. Men nå på "Highway 17" fant jeg noe spennende...

Slo ned en Combine bakfra, og tok å kikket i kikkerten hans...

Da sa jeg dette! G-Man som snakker med Colonel ett-eller-annet...! :wow:

post-169-1107723712_thumb.jpg

Skrevet
Spiller gjennom HL2 igjen, bare for moroskyld. Men nå på "Highway 17" fant jeg noe spennende...

Da sa jeg dette! G-Man som snakker med Colonel ett-eller-annet...! :wow:

Dette har vært tatt opp en rekke ganger allerede...G-man snakker med generalen som du møter senere ja. Hvorfor han gjør det vites ikke. Mulig han sjekker framgangen til Gordon Freeman eller forteller de hva de skal gjøre dersom de møter han. Hvem vet?

Skrevet
Spiller gjennom HL2 igjen, bare for moroskyld.  Men nå på "Highway 17" fant jeg noe spennende...

Da sa jeg dette!  G-Man som snakker med Colonel ett-eller-annet...! :wow:

Dette har vært tatt opp en rekke ganger allerede...G-man snakker med generalen som du møter senere ja. Hvorfor han gjør det vites ikke. Mulig han sjekker framgangen til Gordon Freeman eller forteller de hva de skal gjøre dersom de møter han. Hvem vet?

Har lagt merke til det jeg å, og tenker dette:

G-Man sjekker fremgangen til Gordon, samtidig som han vil sette han på en liten "prøve". Hvorfor tror du den colonel typen velger akkurat deg til å skyte ned det gunshipe til combinene? Jo, for å sjekke om Gordon er så god som de sier han er, og for å se om han er rette mann til den jobben de trenger han til. Det vil også si at der er 2 slanger i paradiset, han colonell typen og G-Man himself :p

Skrevet

Half-Life(2) blir bare mer å mer spennendre... tror det er det eneste spillet som er laget for av vi selv skal "finne ut av" historien...

å det liker jeg.. håper HL3 vil bli av samme kaliber :yes:

Skrevet

Hmmm... Ikke at jeg har spillt så mye, men er ikke mulig at G-man er Gordon Freeman fra en annen dimensjon hvor alt gikk til H****? Ble reddet av "høyere makter" for så å hjelpe "seg selv" i denne dimensjonen, til ikke å begå de samme feilene igjen? Har ikke lov til å gripe direkte inn, bare influere!? Mulig mye feil her, men... Bare en tanke.

Skrevet
G-man setter ikke Gordon på noen prøver. Gordon er "ansatt" av G-man, ingen grunn til å gå rundt grøten som i HL1.

Nettopp. G-Man ville nok bare sikre seg at rebellene ga Rocket Launcheren til riktig mann. Det betyr kun at G-Man støtter kampen mot Combine og det er derfor Gordon ble ansatt. For hvem ville ikke ansatt Gordon etter den overbevisende "søknaden" han avla på Black Mesa? Dette kan da umulig være så vanskelig, ingenting som motsier denne teorien.

Skrevet
G-man setter ikke Gordon på noen prøver. Gordon er "ansatt" av G-man, ingen grunn til å gå rundt grøten som i HL1.

Gordon er vel ikke direkte ansatt av G-Man, men av organisasjonen G-Man jobber for. Og om du hørte hva Breen sa om at kontrakten hannes er ute for salg til høystbydene, så er det ikke utenkelig at The Combines er ute etter Gordon, og dermed "offrer" litt av sine egne for å se hva han er i stand til. G-Man sier jo at i stede for å gi deg illusjonen av fritt valg så velger han for deg, det kan med andre ord bety at The Combines tenker på å ta han inn som kjemper for dem.

Når Teleporten gikk galt (som vanlig går ting galt rundt Gordon) så blir du først teleportert til Breen, så litt rundt omkring, så til Dr Breen igjen, hvor han står og snakker med noe som kan være The Combines leder, hvor han sier "im sure it was Gordon Freeman". Dette tolker jeg på den måten at det var noen andre som fikk Gordon innsatt i C17, noe som kom som et sjokk for The Combines. Derfor prøver de å "kjøpe" Gordon, for å kjempe for dem i stede, og derfor får du rocket launchern, derfor skyter du ned det Gunshipe til combines styrkene, det er en prøve, for å se om du virkelig er verd det det koster for "kontrakten".

Min teori :p

Skrevet
Gordon er vel ikke direkte ansatt av G-Man, men av organisasjonen G-Man jobber for. Og om du hørte hva Breen sa om at kontrakten hannes er ute for salg til høystbydene, så er det ikke utenkelig at The Combines er ute etter Gordon, og dermed "offrer" litt av sine egne for å se hva han er i stand til. G-Man sier jo at i stede for å gi deg illusjonen av fritt valg så velger han for deg, det kan med andre ord bety at The Combines tenker på å ta han inn som kjemper for dem.

Når Teleporten gikk galt (som vanlig går ting galt rundt Gordon) så blir du først teleportert til Breen, så litt rundt omkring, så til Dr Breen igjen, hvor han står og snakker med noe som kan være The Combines leder, hvor han sier "im sure it was Gordon Freeman". Dette tolker jeg på den måten at det var noen andre som fikk Gordon innsatt i C17, noe som kom som et sjokk for The Combines. Derfor prøver de å "kjøpe" Gordon, for å kjempe for dem i stede, og derfor får du rocket launchern, derfor skyter du ned det Gunshipe til combines styrkene, det er en prøve, for å se om du virkelig er verd det det koster for "kontrakten".

Min teori  :p

Vel, som jeg posten som jeg postet øverst her så er det Dr. Breen som har leid Freeman. Min teori er at han har gjort dette bak ryggen på "The Overwatch" (lederene), for å prøve å knekke motstandergruppen. Kanskje bruke Freeman som lokkedue for motstanderene. Men planen slår tilbake og nederlaget er et faktum. Teorien din er også intressant.

Jeg er derimot enig i at G-man jobber for en organisjon hvor han da er budbringeren.

Angående rocketlauncheren, så er min teori at G-man ber obersten/generalen til å gi den til Freeman pga. han vil komme til å trenge den for å fulføre oppdraget sitt. Men hva er egentlig oppdraget til Gordon Freeman? Dette er noe jeg lurer veldig på. Du får absolutt ingen ordre om hva du skal gjøre eller hva som skjer.

Ut i fra det så er det veldig vanskelig å fastslå med sikkerhet hvem som leide han. Skulle han hjelpe "The Rebels" eller stoppe planene til Dr. Breen/The Combine? Dersom du dør i spillet så kommer det jo opp meldinger om at du feilet å fullføre/beskytte kritiske mål osv. Men vi får aldri vite direkte hva de er/var. Dette plager meg litt.

En annen ting... Dersom Gordon Freeman er åpen for høystbydende, så kan jo hvem som helst leie han. Også The Combine. Så da er ikke de G-man jobber for mot The Combine er de vel? Mulig jeg bare roter mer og mer til her men... Kanskje det Freeman gjør i HL2 er en avledningsmanøver for å ta The Combine også.. jaja bare tenker høyt her :)

Skrevet

Min teori  :p

Vel, som jeg posten som jeg postet øverst her så er det Dr. Breen som har leid Freeman. Min teori er at han har gjort dette bak ryggen på "The Overwatch" (lederene), for å prøve å knekke motstandergruppen. Kanskje bruke Freeman som lokkedue for motstanderene. Men planen slår tilbake og nederlaget er et faktum. Teorien din er også intressant.

Jeg er derimot enig i at G-man jobber for en organisjon hvor han da er budbringeren.

Angående rocketlauncheren, så er min teori at G-man ber obersten/generalen til å gi den til Freeman pga. han vil komme til å trenge den for å fulføre oppdraget sitt. Men hva er egentlig oppdraget til Gordon Freeman? Dette er noe jeg lurer veldig på. Du får absolutt ingen ordre om hva du skal gjøre eller hva som skjer.

Ut i fra det så er det veldig vanskelig å fastslå med sikkerhet hvem som leide han. Skulle han hjelpe "The Rebels" eller stoppe planene til Dr. Breen/The Combine? Dersom du dør i spillet så kommer det jo opp meldinger om at du feilet å fullføre/beskytte kritiske mål osv. Men vi får aldri vite direkte hva de er/var. Dette plager meg litt.

En annen ting... Dersom Gordon Freeman er åpen for høystbydende, så kan jo hvem som helst leie han. Også The Combine. Så da er ikke de G-man jobber for mot The Combine er de vel? Mulig jeg bare roter mer og mer til her men... Kanskje det Freeman gjør i HL2 er en avledningsmanøver for å ta The Combine også.. jaja bare tenker høyt her :)

Du har jo ikke brukt rocke launchern til noe spesielt etter at du kjører videre fra det punkte, og jeg finner det litt rart at der er en gruppe med rebells sammens med deg, men likevel velger han Gordon til å skyte ned det flyet, og det er ennå mer mystisk etter at jeg fant ut at G-Man snakker med han før han gir Gordon rocket launchern.

Jeg har derimot ikke tro på at dr Breen har leid inn Gordon bak ryggen på lederne. Dette vil da ha kommet frem når Breen snakker med lederen, noe som da ville fått fatale konsekvenser for Dr Breen (tror nok ikke de ville latt ham teleportere seg til dem vis han gikk bak ryggen på de). Derimot tror jeg at da Dr Breen fortalte "overwatch", lderne, at Gordon var dukket opp igjen, ble de interesert (og kanskje litt redd). De viste hva Gordon hadde gjort med dem før (tatt fra dem kontrollen over en hel verden). Derfor byr de på Gordons kontrakt, for å sikre seg "rettighetene" til hannes eksklusive tjenester, og for å sikre seg en ekstra hjelp når de skal ta over andre verdner. Men de hadde ikke regnet med 1 ting, menneskelige instingt, som er å ikke bli dominert av noen andre. Eli og Alyx (ville fulgt den dama i døden :love: ) sin innflytelse på Gordon, var noe The combines ikke regnet med. De hadde det for øyet at vis "demoen" av Gordons ferdigheter var god nok, så kunne de uten videre ta han inn som en av sine, vise han frem som et "trofee", og si at ingen ting kunne stå mot dem (som nevnt før).

Det med kontrakten åpen for høyste bud, det kan jo være en bløff fra Dr Breen for alt vi vet. Han prøver å få Gordon til å tro at han bare er et verktøy som alle kan bruke, for deretter å gi han et tilbud selv som Gordon har gådt av, samtidig som han blir kvitt rebellene. Det er jo ikke sikkert at Gordon er bundet til noe kontrak, og at lederne for G-Man er interesert i å kvitte seg med "The combines", men at enste måte er å ta dem før de blir for sterk,

Det kan også hende at G-Man kommer fra en annen dimensjon (slik som headcrabs kommer fra Xen), og at i hans fremtid så er hans egen verden truet av "the combines" og eneste måten å bekjempe dem på er å gjør dem svakere i fortiden. Det er det Gordon driver med nå, han svekker "the combines" ved å bekjempe dem i flere dimensjoner over tid. Først tok Gordon knekken på lederen som "the combines" hadde satt i Xen, så tok han knekken på Dr Breen på jorden, det er klart at G-mans organisasjon prøver å svekke "the combines" for å redde seg selv, og dermed bruker Gordon til "dritt" arbeide.

Skrevet
Men de hadde ikke regnet med 1 ting, menneskelige instingt, som er å ikke bli dominert av noen andre. Eli og Alyx (ville fulgt den dama i døden  :love: ) sin innflytelse på Gordon, var noe The combines ikke regnet med. De hadde det for øyet at vis "demoen" av Gordons ferdigheter var god nok, så kunne de uten videre ta han inn som en av sine, vise han frem som et "trofee", og si at ingen ting kunne stå mot dem (som nevnt før).

Det med kontrakten åpen for høyste bud, det kan jo være en bløff fra Dr Breen for alt vi vet. Han prøver å få Gordon til å tro at han bare er et verktøy som alle kan bruke, for deretter å gi han et tilbud selv som Gordon har gådt av, samtidig som han blir kvitt rebellene. Det er jo ikke sikkert at Gordon er bundet til noe kontrak, og at lederne for G-Man er interesert i å kvitte seg med "The combines", men at enste måte er å ta dem før de blir for sterk,

Veldig godt poeng. The Combine perfeksjonerer alle rasene de kommer over og de syntest ikke menneskene var verdt å bli "medlem" av de. Men Dr. Breen fikk da overtalt de og stoppet krigen mot The Combine. Og Freemans handlinger er nok en stor overraskelse for The Combine/Overwatch om at menneskene er mer verdig enn de først antok.

Det kan også hende at G-Man kommer fra en annen dimensjon (slik som headcrabs kommer fra Xen), og at i hans fremtid så er hans egen verden truet av "the combines" og eneste måten å bekjempe dem på er å gjør dem svakere i fortiden. Det er det Gordon driver med nå, han svekker "the combines" ved å bekjempe dem i flere dimensjoner over tid. Først tok Gordon knekken på lederen som "the combines" hadde satt i Xen, så tok han knekken på Dr Breen på jorden, det er klart at G-mans organisasjon prøver å svekke "the combines" for å redde seg selv, og dermed bruker Gordon til "dritt" arbeide.

G-man kommer nok fra en annen dimensjon eller lignende ja. Men at G-man reiser til fortiden for å stanse de kjøper jeg ikke. Tror nok The Combine er et meget stort problem ja. De er nok en meget sterk rase som strekker seg over hele universet. Men hvorfor legge alt i hendene på en stakkars vitenskapsmann? Kanskje fordi han blir undervurdert og med det kan utrette det han kan. Tror nok vi har mye å takke G-man for her.

Skrevet

Vel.. egentlig så er det ingen som vet hvordan det hele ligger ann, selv ikke Marc Leidlaw.

Historien kan utvikle seg til noe helt annet enn det som virker sannsynlig nå

Skrevet

Å lese dette synes jeg er MEGET interisant... noen av de manglene bitene av pusslespillet kommer tilbake sakte men sikkert..

det er DETTE!!! jeg liker med Hl(2).... nemmelig at valve har laget spille(ene) slik at det er DU!! som må på en måte "finne" på historien selv.....

:love::w00t:

Skrevet

Helt enig Magnus, spillet blir så mye bedre når ikke alt kommer inn med teskje, men blir servert i form av små indisier som man selv må koble sammen til helheten i historien.

Er helt enig med co2, det kan hende vi alle blir overaska når neste spill kommer, og historien haller i en helt annen retning enn noen hadde trod. Dette er også med på å gjøre Half-Life 2 bra, alt kan skje, forvent alt.

Half-Life serien, forvent det meste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...