uberhunter Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Doom 3 er GENIALT Half Life 2 er sikkert GENIALT Jeg kan ikke fatte at dere som syntes at doom3 var lite variert syntes som dere syntes! Det er kanske litt mye av det samme, men ikke så mye at det er hele grunnen til at jeg ikke liker det. Folk forventer altfor mye av spillene i disse dager.
Carl M Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Doom 3 har fenomenal grafikk, men mye ødelegges ved at du mer eller mindre bare springer i mørke ganger og skyter ting du ikke ser (om du da ikke har mod). Men grafikken i Doom 3 er virkelig fenomenal, de som sier det motsatte lyver så det renner. HL2 har også kjempefin grafikk, men har i også en fenomenal story, kjempefine og store brett (variasjon er viktigst) og en musikk/lyd kombinasjon som tar pusten av meg (og som blåser Doom 3 av banen). Doom 3 er kjempefint, men Valve har klart noe som ID ikke klarte, å bruke ALLE aspekter ved spillemotoren sin til det ytterste (og mer kommer vel i ATI brettene). Så for min del er Doom 3 og HL2 kjempefine spil, men om valget sto mellom 1 av dem (gjør jo det da) så vil jeg velge Half-Life 2. Ingen over, ingen ved siden av Gloss- og bump maps er ikke alt da... Alt som skinner er ikke gull... syns ikke grafikken på Doom 3 var noe særlig jeg. Var bare polert liksom, liker bedre HL2 sin grafikk jeg. Dessuten er source en ganske effektiv grafikkmotor imo, kjører lettere på dårligere maskiner.
mESA Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Likte ikke grafikken i D3, brettene virket som en stor gummi masse. Kunne ikke gjøre noe med det, men HL2 derimot kan man bruke alt (nesten). Gameplayet til d3 sux. det er rett fram hele tiden, + ganske mørkt og kjedlig. Hl2 er mye bedre, mange alternativ, osvosv. HL2 gir jeg 10/10 D3 gir jeg 3/10
Carnifex Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Jeg syns Doom 3 hadde utrolig fin grafikk, var vanvittig skummelt til tider, men etter en stund ble det ganske kjedelig selv om jeg hoppet i stolen noen ganger. Grafikkmessig er det vanskelig å sammenligne D3 mot HL2 da de er såpass forskjellige i form og oppbygning. Begge er utrolig flotte syns jeg. Vil likevel (etter å ha spilt HL2 i et par timer) si at valve tar 1. plass mellom disse to. Det som trekker utrolig mye ned for meg her er mangelen på multiplayer og coop. Skjønner ikke hva de tullingene tenker på. Men.. Jeg er vel en av de få som syns FarCry er kongen fremdeles. Gjerne ikke helt på høyde med de andre grafikkmessig, men jeg jeg liker det spillet sinnsykt godt. Kanskje dette endrer seg etter jeg har spilt gjennom HL2, hvem vet.
Tahiro Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 HL2 er ett visuelt mesterverk framfor Doom 3 . Doom 3 hadde jo like store maps som forgjengerne Doom 1 og 2 . Helt latterlig kor smått og trangt og texturene var meget meget dårlige. Var pixelshadere utenpå så de skulle se skinnende og bra ut. HL2 derimot så er alt råbra til det minste detalj. Ikke minst har HL2 gameplay hvor Doom 3 har typisk hjernedød FPS
tbend Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 D00m 3 krevde jo dobbelt så mye også.... Hl2 er nok bedre selv om grafikken på d00m var bedre....
Arve Systad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Doom 3 er GENIALT Nei. Half Life 2 er sikkert GENIALT Ja Jeg kan ikke fatte at dere som syntes at doom3 var lite variert syntes som dere syntes! Det er kanske litt mye av det samme, men ikke så mye at det er hele grunnen til at jeg ikke liker det. Folk forventer altfor mye av spillene i disse dager. Altså - kom an! I doom 3 kan du ta skjermbilder fra kver einaste level, og vise dei til en uttaforståande - han/ho kan tru det var den samme levelen! Det er en grunn til at folk reagerer på at det er ensformig. Kver level er jo ~identisk. "Gå rundt i trange mørke ganger med blinkande lys og skyt demoner som popper opp rundtomkring. Trykk på et par knapper - skyt litt til, ferdig!" HL2 gir jeg 10/10D3 gir jeg 3/10 I second that Men.. Jeg er vel en av de få som syns FarCry er kongen fremdeles. Gjerne ikke helt på høyde med de andre grafikkmessig, men jeg jeg liker det spillet sinnsykt godt. Kanskje dette endrer seg etter jeg har spilt gjennom HL2, hvem vet. FarCry er IMO ikkje kongen lenger, men et vanvittig bra spill er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå